Covıd-19 dönemi çevrim içi eğitimde ortaokul İngilizce öğretmenlerinin yaşadığı zorluklar: Devlet okulları ve özel okullardaki öğretmenlerin deneyimleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: ECEMNAZ CANBAZ

Danışman: Gülsev Pakkan

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

2020'nin başlarında başlayan COVID-19 pandemisi, dünya genelinde geleneksel eğitimden çevrimiçi öğretime hızlı ve büyük oranda hazırlıksız bir geçişe neden oldu. Bu çalışma, bu geçişin Türkiye'deki hem devlet hem de özel eğitim sektöründeki ortaokul İngilizce öğretmenleri üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Öğretmenlerin karşılaştığı zorlukları, hazırlık seviyelerini, yaşadıkları psikolojik zorlukları ve yeni öğretim biçimine uyum sağlamak için kullandıkları stratejileri değerlendirir. Bu çalışma, katılımcıların deneyimlerini ve algılarını belirlemek için 30 maddelik bir anketten toplanan nicel verilerle başlayarak sıralı açıklayıcı bir model kullanmaktadır. Nicel verilerin ardından ayrıntılı nitel görüşmeler yapılmaktadır. Çalışma, öğretmenlerin beklenmedik zorluklar karşısındaki direncini, sürekli eğitimi sağlamak için kullandıkları yenilikçi yaklaşımları ve kurumsal desteğin gerekliliğini vurgulamaktadır. Pandeminin şu anki bağlamında ve benzer krizlerin potansiyel gelecekteki örneklerinde uzaktan öğretim uygulamalarını iyileştirmek ve politikaları şekillendirmek için faydalı bilgiler sağlar.