Süner Pla Cerda S. (Yürütücü), Ünlü C. E., Öztürk E.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2024
Projenin amacı, tasarım eğitiminde yenilikçi harmanlanmış uygulamaları destekleyici bir kavramsal model ve eğitimciler için bir araç seti (toolkit) geliştirilmesidir. Bu kapsamda ilgili literatür, tasarım eğitiminin özgün ihtiyaçları ve mevcut uygulamalar ışığında harmanlanmış tasarım eğitimi için kapsamlı ve sürdürülebilir bir kavramsal model geliştirilecek ve eğitimciler için uygulamaya dönük bir destekleyici pedagojik araç seti tasarlanacaktır. Bu bağlamda, eğitimcilerin özgün ihtiyaçları doğrultusunda tasarımda etkili öğrenme için farklı ortamlar, araçlar ve yöntemlerin ihtiyaca göre nasıl harmanlanabileceği sorusuna odaklanılmaktadır. Proje kapsamında çoklu vaka çalışması yöntemiyle seçili tasarım ve mimarlık bölümlerinin pandemi dönemi öğretim deneyimleri ve ileriye dönük ihtiyaç ve beklentileri derlenecektir. Bu veriler daha sonra kavramsal modelin ve araç setinin geliştirilmesinde kullanılacak, bu araç seti uygulamalı çalıştaylarla eğitimciler tarafından değerlendirilecektir. Alandaki az sayıda çalışmalarda bir kurumdaki tekil bir tasarım stüdyosu uygulamaların deneyim ve değerlendirilmesine dayanan çerçeveler önerilmiştir. Bu proje, farklı kurum ve bölümlerin ortak ve özgün öğretim deneyimlerine ve ihtiyaçlarına dayanan ilk kapsamlı çalışma olacaktır. Araştırmanın çıktılarının, tasarım eğitiminde çevrimiçi ve harmanlanmış öğrenme literatürüne katkıda bulunması ve farklı alanlardaki tasarım eğitimcilerinin doğrudan kullanabilecekleri bir uygulamaya aracı ile çıktıların yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.