"60-72 Ay Çocukların Okul Hazırbulunuşluğu Üzerine Öğretmen, Okul Yöneticisi ve Aile Algıları ve Deneyimleri"


ER S. S., Buldu P. M.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2012 - 2013

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Aralık 2012
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2013

Proje Özeti

"Bu araştırma projesinin amacı ilköğretim 1. sınıf öğretmenleri, okul yöneticileri ve ailelerin 60-72 aylık çocukların okula hazırbulunuşluk düzeyi üzerine algılarını ve deneyimlerini incelemektir. Bu araştırmada karma araştırma yöntemi (betimsel ve korelasyonel yöntemler ile kuram oluşturma yöntemi) kullanılacaktır. Çalışmanın verileri anket ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılarak toplanacaktır. Örneklem yöntemi olarak “amaca uygun örnekleme” (purposive convenience sampling) metodu kullanılacak ve her katılımcı grubu (öğretmen, okul yöneteticisi ve aile) için yaklaşık 100-150 kişi (toplamda 300-400) civarında bir örneklem seçilmesi planlanmaktadır. Toplanan nicel verilerin betimsel ve korelasyon analizleri gerçekleştirilecektir. Nitel verilerin analizleri ise bu verilerden ortaya çıkması muhtemel hipotezleri genellemeyi ve katılımcıların algılarını ve deneyimlerini tümevarımsal olarak analiz etmeyi (kodlama, gruplandırma, anafikir geliştirme) içeren kuram oluşturma (grounded theory) yöntemi kullanılarak yapılacaktır. Bu araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlar, ülke genelindeki öğretmenlere, idarecilere ve ailelere kendi deneyimlerini araştırma sonuçları ile karşılaştırma ve bunları irdeleme şansı tanıyacaktır. Ayrıca, ülkemizde eğitim plotikalarının oluşmasında ve uygulanmasındaki baş aktör olan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve alt kurumları çalışma sonuçları neticesinde aldıkları kararların ne derecede başarılı olduğunu görecek, varsa yapılması gerekli değişikliklerin neler olduğu konusunda araştırma sonuçlarını referans olarak kullanabilecektir. Son olarak yükseköğretim kurumlarındaki öğretmen yetiştirme programları ve bu programlarda çalışan öğretim üyeleri bu araştırma sonuçlarından faydalanarak öğretmen yetiştirme programlarını revize etmede araştırma sonuçlarını referans olarak kullanabilecektir."