Karaman A.(Yürütücü), Toker Z., Özer C., Çakıroğlu E.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023
2022 yılının matematik
yılı olması münasebetiyle, matematiksel bilginin toplum ile buluşturulması,
matematik okuryazarlığının arttırılması ve yaygınlaştırılması, matematik
bilgisinin mümkün olduğunca görselleştirilerek etkileşimli uygulamalarla
anlaşılır bir biçimde kazandırılması ve katılımcıların bilimsel olguları fark
etmelerini sağlayarak, merak duygularının, araştırma, sorgulama, soyutlama,
analiz etme, ilişki kurma, modelleme ve öğrenme isteklerinin teşvik edilmesi
amaçlanmaktadır. Bu bağlamda projenin amacı; öğrencilerin, mühendislik tasarım
döngüsü odağında matematik okuryazarlığını geliştirerek, bilimsel bilginin esas
alınıp, öğrenmenin aktif katılımlı bir süreç deneyimiyle yapılandırılması,
günlük hayat problemlerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilerek çözülmesi
sonucunda anlamlı ve kalıcı öğrenmeye katkı sağlanmasıdır. Öğrencilerin,
matematik okuryazarlığı öz yeterliklerini arttıracak atölyeler sayesinde
matematiğe duyulan kaygı ve önyargının önüne geçmek, somutlaştırma ve
matematiksel modelleme yapabilme yoluyla da günlük yaşam problemlerine
matematikle çözüm geliştirebilmek ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri
doğrultusunda matematiksel düşünme becerilerini kullanarak ve bu amaçla
tasarımlar yaparak öğrencilerin çevresel ve iklim değişikliği konularında da
farkındalıklarını arttırmak projenin genel hedeflerindendir.