Toker Z., Dinçer D. N.(Yürütücü), Yılmaz B.
TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024
Bu proje, ortaokul matematik dersinde veri işleme alt öğrenme alanına yönelik farklılaştırılmış öğretim rehberinin tasarlanmasını hedeflemektedir. Proje, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayarak sınıflardaki tek tip öğretimden çıkıp daha esnek, dinamik ve çeşitlilik içeren öğrenme ortamlarının önemini vurgulamaktadır. Mevcut uygulamalar genellikle her öğrenciye tek yönden hitap etmeyi amaçladığı için öğretim içeriği ve süreçleri farklılaştırmada sınırlılıklar yaşamaktadır. Bu eksikliği gidermek için farklılaştırılmış öğretim, öğretim içeriğinin, süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin öğrencilere göre uyarlanmasını içerir. Projenin çözüm önerisi, veri işleme konusunda öğretmenlere rehberlik edecek farklılaştırılmış öğretim rehberinin geliştirilmesidir. Bu rehber, öğretmenlere öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini, tercih ettikleri öğrenme stillerini ve ihtiyaçlarını belirleme konusunda yardımcı olacaktır. Rehberde, veri işleme konusunu daha iyi anlamalarına ve istatistiksel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak içerik, süreç ve ürün açısından farklılaştırılmış etkinlikler yer alacaktır. Proje, öğretmenlerin öğrencileri yakından tanıyarak onlara uygun destek sağlamalarını ve etkili öğrenme fırsatları yaratmalarını amaçlamaktadır. Öğrencilerin, farklılaştırılmış etkinlikler aracılığıyla veri işleme konusunu daha iyi kavrayacakları ve istatistiksel düşünme becerilerini geliştirme fırsatı bulacakları öngörülmektedir.