Matematik Koçluğu Yoluyla Mesleğinin İlk Beş Yılında Olan Matematik Öğretmenlerinin Üst Düzey Bilişsel Görevleri Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirmeye Yönelik Becerilerinin Geliştirilmesi


Işıksal Bostan M.(Yürütücü), Toker Z., Çakıroğlu E.

TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2026

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mayıs 2024
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2026

Proje Özeti

Bu projenin amacı, matematik koçluğu yoluyla mesleğinin ilk beş yılındaki matematik öğretmenlerinin üst düzey bilişsel görevleri hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerinin nasıl geliştiğini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, özel bir tasarım tabanlı araştırma yöntemi olan ve doğrudan öğretmenlerin gelişimine odaklanan öğretmen gelişim deneyi (ÖGD) kullanılacaktır. Projenin katılımcıları, dört farklı ilde görev yapan, mesleki deneyimi beş yılı aşmayan on altı (her ilden dört öğretmen) ortaokul matematik öğretmeninden ve onların öğretim yaptıkları sınıflardan oluşmaktadır. Projenin alan yazına, matematik koçluğu ve öğretmenlerin üst düzey bilişsel görevleri hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine yönelik teorik ve uygulamada önemli katkılar sunması hedeflenmiştir.