SÜNER PLA CERDA S., Töre Yargın P. G.
TÜBİTAK Projesi, 2020 - 2020
"Bu çalışmanın amacı, uzaktan kullanıcı deneyimi araştırması sürecini planlamak veya var olan kullanıcı deneyimi araştırma süreçlerini, COVID19 salgını gibi, olağandışı durumların getirdiği etkiler doğrultusunda uyarlamak konusunda, kullanıcı deneyimi odaklı firmaları yönlendirmek amacıyla bir rehber oluşturmaktır. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları ve araştırmacıları, faaliyetlerini sürdürürken bu rehberi bir yol haritası gibi kullanarak gerekli ve ilgili yöntem ve yardımcı araçları seçebilecektir. Bu amacı gerçekleştirmek için aşağıdaki alt hedefler belirlenmiştir: • Var olan uzaktan araştırma yöntem ve araçlarının belirlenmesi, bunların özelliklerinin kullanıcı araştırması süreç ve ihtiyaçlarına bağlı olarak incelenmesi • Piyasada COVID19 sosyal izolasyon koşulları altında devam etmekte olan uzaktan araştırma süreçlerinin anlaşılması için kullanıcı araştırmacısı ve tasarımcılarının deneyimlerinin incelenmesi. Bu kişilerin uzaktan araştırma ile ilgili gerçekleştirdikleri pratiklerin ve geliştirdikleri stratejilerin belirlenmesi • Alanyazın taraması ve çalışan görüşleri temel alınarak, uzaktan kullanıcı araştırması sürecinin var olan araç ve yöntemler üzerinden planlanmasını sağlayacak bir rehber oluşturulması Önerilen çalışma alandaki ihtiyaç ve deneyimleri keşifsel bir yaklaşımla inceleyecektir. Bu nedenle ortaya konacak rehber araştırmanın temel çıktısı olma niteliğini taşıyacaktır. Bu kapsamda, araştırma sonuçları iki temel gruba hitap etmektedir. İlk grup kullanıcı araştırması sürecine dahil olan tasarımcı ve araştırmacılardır. Bu çalışanlar, uzaktan araştırma sürecinde aldıkları kararlarda çalışma sonucunda sunulacak olan rehberden faydalanabileceklerdir. Rehber, farklı uzaktan çalışma durum ve koşullarında, kullanıcı araştırma sürecini planlama, uygulama veya sürece özel uyarlamada destekleyici bilgi sağlayacaktır. İkinci grup ise, kullanıcı deneyimi alanında çalışan akademisyenler olarak belirlenmiştir. Çalışmanın çıktıları pratikteki kullanıcı deneyimi araştırmaları konusunda akademiyi bilgilendirici nitelikte olacaktır. Konuya dair eğitim süreçleri, bu çıktılar ve sonuçta önerilecek olan rehber göz önünde bulundurularak şekillendirilebilecektir."