Arş. Gör. Tuba Özgül Torun


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim

Metrikler

Yayın

14

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Diğer Toplam)

3

Proje

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda Araştırma Görevlisi olarak çalışan Tuba Özgül Torun, lise eğitimini Ankara Hasanoğlan Atatürk Anadolu Öğretmen Lisesi'nde tamamladı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Eğitimi Programı'nda lisans (2019) ve yüksek lisans (2022) derecelerini aldı. 2022 yılında ise, ODTÜ Okul Öncesi Eğitimi Programında doktora eğitimine başladı. Arş. Gör. Tuba Özgül Torun'un araştırma ilgi alanları arasında erken çocukluk eğitiminde çevre eğitimi, çocuk edebiyatı ve ebeveynlerin sosyal medyada çocuklarıyla ilgili paylaşımları (sharenting) gibi konular yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2019 - 2022

2019 - 2022

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2017 - 2019

2017 - 2019

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Hukuk Bölümü, Türkiye

2013 - 2019

2013 - 2019

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

Representations of Environmental Literacy: A content analysis of picture storybooks for 48-72-month-old children Sürdürülebilir Kalkınma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Bölümü

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Makaleler

Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. A Review on Using School Gardens with Preschoolers: Think Outside the Kindergartens!

Özgül T., Olgan R.

International Conference on Education and E-Learning (ICEEL-23), Milan, İtalya, 04 Eylül 2023, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. An investigation on funds of knowledge views and attitudes of preschool teachers working in multicultural classrooms

Özgül T., Demirci Ünal Z., Altaş E. N., Mumcuoğlu A., Demircan H. Ö.

International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.519-520, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Uygulama Dersleri Örneği

Özgül T., Genç Ersoy B., Öneren Şendil Ç., Emre Akdoğan E., Yılmaz O., Canaran Ö., et al.

International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.167-168, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

5. Anababalar Sosyal Medyada Çocuklarını Paylaşmalarına (Sharenting) İlişkin Tehlikenin Ne Kadar Farkında?

Çok F., Yılmaztürk N. H., Özgül T., Er S. S.

Uluslararası Çocuk ve Ergen Travma Kongresi, İzmir, Türkiye, 24 - 26 Mart 2022, ss.15, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Çocuk Gelişiminde Yeni Bir Boyut: Çocukların Sosyal Medyada Anababaları Tarafından Paylaşılması (Sharenting)

Yılmaztürk N. H., Özgül Torun T., Er S. S., Çok F.

Çocuk Psikolojisi, Prof. Dr. Seval Erden Çınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.379-396, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Erken Çocukluk Eğitiminde 21. Yüzyıl Becerileri: Bilgi-işlemsel Düşünme

Özgül T., Altun D.

Eğitimde Yeni Paradigmalar, Ahmet Melih Güneş,Eyüp Yünkül, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.95-110, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Uygulama Dersleri Örneği

Özgül Torun T., Öneren Şendil Ç., Kavak Y., Aksoy E. (Editör)

Yükseköğretimde Program Geliştirme TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Prof. Dr. Erdem Aksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.100-130, 2023

2022

2022

4. Sosyal duygusal öğrenme-İlişki Kurma Becerileri

Altaş E. N., Er S. S., Özgül T.

Sosyal Duygusal Öğrenme , Müdriye Yıldız Bıçakcı,Zeynep Apaydın Demirci, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.131-154, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

5. COVID-19 Sürecinde Dünyada Dijital Destekli Erken Çocukluk Eğitimi Uygulamaları

Altun D., Erden F., Özgül T., Güvelioğlu E.

Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Altun Dilek,Erden Feyza, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.97-140, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2024

Ocak 2024

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi