Yaratıcı metodoloji yoluyla ingilizce derslerinde sürdürülebilir şehirler ve topluluklar (SDG11) farkındalığının geliştirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: GÜLSEREN KALAFAT

Danışman: Özlem Canaran

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu eylem araştırmasının amacı, SDG 11-Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar ile ilgili konuların yaratıcı metodolojiyi kullanarak İngilizce derslerine dahil edilmesidir. Çalışma kapsamında, Türkiye'deki lise İngilizce öğretim müfredatı için büyük şehirlerde yürünebilirlik, yaşanabilirlik ve yönetilebilirlik konularını ele alan üç ders planı önerilmiştir. Araştırmanın katılımcıları 11. sınıfta öğrenim gören 11 öğrenci ve bir İngilizce öğretmenidir. Veriler ders değerlendirme formlarından ve odak grup görüşmelerinden elde edilmiştir. Görüşme verilerini analiz etmek için tematik analiz yapılmıştır. Bulgular, katılımcıların sürdürülebilir kentsel yaşam, özellikle deprem ve güvensiz yürüyüş yolları, çevre temizliği ve güvenli altyapı gibi yerel topluluk sorunları konusunda farkındalık geliştirdiklerini ortaya çıkarmıştır. Şiir ve drama gibi yaratıcı öğretim yaklaşımları, öğrencilerin konuya ve derslere daha fazla bağlanmasını sağlayarak, küresel konulara farklı açılardan bakmalarına yardımcı olmuştur. Son olarak, dersler öğrencilerin kelime dağarcığının genişlemesine ve iletişim becerilerine katkıda bulunmuştur.