Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: İrem Kışlal
Danışman: Melike Ünal Gezer
Özet:
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ilkokul öğrencilerinin kendilerini değerlendirdiği okuma ve yazma becerisi ölçeği, öğretmen görüşmesi ve sınıf içi gözlem yoluyla EFL bağlamında yabancı dil öğretimindeki içerik temelli öğretimi (CBI) incelemektir. Bu çalışmanın örneklemi, 2018-2019 akademik yılı boyunca 37'si ilkokul 3.sınıfa giden ve 7'si 4.sınıfa giden toplam 44 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama yöntemi üç aşamadan oluşmaktadır a) öğrenci öz değerlendirme ölçeği, b) öğretmenlerle röportaj, c) sınıf gözlemi. Veri toplama prosedüründe, yazma ve okuma becerileri ile ilgili soruları içeren bir anket, öğrencilere uygulandı. Anket, okuma becerileri ile ilgili 9 madde ve yazma becerileri ile ilgili 8 maddeden oluşmaktadır. İlk test olarak 2017-2018 akademik yılının ikinci döneminin Ocak ayında ve son test olarak Temmuz ayında öğrencilere uygulandı. Nicel verilerin analizi, SPSS 22 programı tarafından yapıldı. Yazma ve okuma becerilerinin değişimi, bağımlı grupların t testi ile analiz edildi. Bağımlı örneklem t-test analizi, öğrencilerin İngilizce okuma ve yazma becerilerinin aynı grubunun farklı zamanlarda kıyaslanması için yapıldı. Ayrıca, öğretmenler, içerik temelli öğretim programı ve öğrencilerin dil gelişimi hakkında bazı sorulara cevap verdi. Öğretmenlerin görüşleri açısından, çalışma, öğretmenlerin CBI'ye karşı olumlu tutumları olduğunu ileri sürüyor. Bu çalışma, öğrencilerin sınıfiçi etkileşimini anlamak amacıyla sınıf içi gözlemleri de içerir. Bu amaç için, bir gözlem şeması, Spada & Fröhlich'in COLT ( Dil Öğretiminin İletişimsel Oryantasyonu) analizinden (1995) uyarlanmıştır. İçerik temelli öğretim dersleri, sözlü etkileşim, aktiviteler, katılımcı organizasyonu ve materyaller açısından gözlemlenmiştir. Dersler boyunca, öğrenciler derslere hevesle katılmış ve özgün materyallerle özgün sınıf ortamında iletişim kurma şansı bulmuşlardır. Bu çalışmanın bulguları, Türkiye'de yabancı dil öğretiminde yer alan süreç için önemli etkilere sahiptir.