Hizmet öncesi ve hizmet içindeki İngilizce dil öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim hakkındaki fikirlerinin araştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi ABD, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: SELDA DELİKTAŞ

Danışman: Belgin Elmas

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Kapsayıcı eğitim, tüm öğrencileri eğitmenin tek yoludur. Eğitimde eşitlik için tüm eğitim kurumlarında kapsayıcılık olması gereklidir. Öğretmenler, öğrenciler, ebeveynler ve okullar kapsayıcı eğitim üzerine bilgilendirilmelidir. Politikalar ve kanunlar ayrıca paydaşları teşvik etmelidir ve kapsayıcı eğitim için araç ve kaynaklar sağlanmalıdır. Son olarak, İngiliz Dili Eğitimi (ELT), özel ihtiyaçları olan öğrenciler için alana özgü stratejiler, kaynaklar ve araçlar içerdiğinden, hizmet içi ve hizmet öncesi eğitmenlerin tutumları, inançları ve uzmanlığı İngilizce eğitimi (EFL) sınıflarında kapsayıcı eğitim için çok önemlidir. Bu çalışmada hizmet öncesi ve hizmet içi EFL öğretmenlerin kapsayıcı eğitim hakkındaki görüşleri incelendi. Kapsayıcı eğitim üzerine hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenlerin bakış açılarını algılamak için karma yöntem araştırma tasarımı kullanıldı. 44 katılımcıdan 3-Likert ölçekli bir anket kullanılarak yanıtlar toplandıktan sonra, katılımcıların ayrıntılı bakış açılarını ortaya çıkarmak için 10 gönüllüyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapıldı. Bu iki yöntemi entegre ederek, araştırmacı, sayısal bulguları gerçek deneyimlerle tamamlayacak bilgileri toplamayı amaçladı. Araştırma sonuçlarına göre hizmet öncesi ve hizmet içi eğitmenler genellikle kapsayıcılığı destekledikleri, ancak bazılarının bu konuda çekinceleri olduğu görülmüştür. Hizmet öncesi öğretmenlerin aksine, bazı hizmet içi eğitmenler, ebeveynler ve okul yönetimlerinin olumsuz tutumları ve zayıf desteği nedeniyle sınıflarında engelli öğrencilerin olması konusunda tereddüt ettikleri anlaşıldı. Katılımcıların çoğu kapsayıcı eğitimi desteklemekteydi, ancak fakülte, idari ve politika desteği, eğitim ve öğretim ihtiyacını vurguladılar. Bu çalışma, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitmenlerin eğitim ve deneyimde desteklenmesinin yanında, daha iyi ve daha adil bir eğitim için politikalar üretilmesi, diğer paydaşlar için de gerekli fiziksel koşulların ve ekipmanların sağlanması gerektiğini ortaya koymaktadır.