9th International Conference on Teaching, Learning and Education, Madrid, İspanya, 25 - 27 Nisan 2025, ss.11098, (Özet Bildiri)
Bu çalışma, iklim değişikliğini öğretmek için sanal gerçeklik (VR) teknolojisinin sosyal bilgiler eğitimine entegrasyonunu araştırarak, deneyimsel ve disiplinler arası öğrenmeyi vurgulamaktadır. Küresel bir sorun olan iklim değişikliği, insan-çevre etkileşimi, sürdürülebilirlik ve küresel vatandaşlık gibi temel sosyal bilgiler temalarıyla kesişmektedir. VR, soyut kavramları somut deneyimlere dönüştürerek öğrenciler arasında daha derin bir anlayış geliştirme konusunda eşsiz bir fırsat sunmaktadır. Araştırma, hizmet öncesi öğretmenlerin sekiz gruba ayrıldığı işbirliğine dayalı grup çalışmasını içermektedir. Her grup, etkileşimli öğrenme deneyimleri sağlamak için VR'yi entegre ederek iklim değişikliği üzerine ilkokul düzeyinde bir sosyal bilgiler dersi tasarladı. Proje, buzulların erimesi, deniz seviyesinin yükselmesi ve yenilenebilir enerji sistemleri gibi konuları ele alarak bu fenomenleri somut ve ilişkilendirilebilir hale getirdi. Gruplar ders planlarını sundu ve akranlarının dersleri sırasında VR gözlüklerini deneyimlemelerine izin verdi. Sürecin sonunda, öğretmen adayları hazırlık süreçleri ve diğer grupların uygulamalarına ilişkin gözlemleri hakkında yansıtmalar yazdı. Ders planları değerlendirme ölçekleri kullanılarak değerlendirildi ve yansımalar içerik analizi yoluyla incelendi. Bulgular, VR'nin öğretmen adaylarının motivasyonunu artırdığını, deneyimsel öğrenmeyi desteklediğini ve iklim değişikliği gibi karmaşık konuları anlamalarına yardımcı olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, VR'nin sosyal bilgiler eğitiminde dönüştürücü bir araç olarak potansiyelini ortaya koymakta, teorik bilgileri gerçek dünya uygulamalarıyla birleştirmekte ve çevre bilincini teşvik etmektedir.