YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), cilt.16, ss.1569-1599, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin fen bilimleri
eğitimindeki yeni yaklaşımlara ilişkin bilgi düzeylerini ve bu yaklaşımları görev
yaptıkları eğitim kurumlarında uygulama düzeylerini liderlik stilleri açısından
belirlemektir. Araştırma Ankara’da görev yapmakta olan 12 ortaokul müdürü ile
yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma benimsenmiş ve durum çalışması tercih
edilmiştir. Bu bağlamda okul müdürlerinin tamamı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Okul müdürlerine geçerliği ve güvenirliği sağlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu
eşliğinde 14 soru yöneltilmiştir. Görüşmelere paralel olarak okul müdürlerinin görev
yaptıkları kurumlardaki fen bilimleri dersleri her bir okul için iki ders saati süresince
gözlemlenmiştir. Görüşmelerden ve gözlemlerden elde edilen bulgulara göre okul
müdürlerinin fen bilimleri eğitiminde gerçekleşen değişikliklerin içeriğini ve kullanılan
yeni yaklaşımları tam olarak bilmedikleri ortaya çıkmıştır. Bunun yanında okul
müdürlerinin çeşitli liderlik stillerine sahip oldukları belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına
göre; okul müdürlerine yenilenmiş Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile ilgili
seminerlerin ve kursların verilmesi, okul müdürlerinin okuldaki fen bilimleri dersi
zümresi ile öğrencilerin ders başarı durumları ile ilgili değerlendirme toplantılarını belirli
periyotlarda yapmaları önerilebilir