Çalışmanın amacı, bir matematik öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında bir kolaylaştırıcı eşliğinde gerçekleştirdiği teknoloji destekli matematik eğitimi uygulamalarının onun Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi'ne (TPAB) katkısını nitel olarak araştırmaktır. Çalışmanın katılımcısı 4. sınıf matematik öğretmen adayıdır. Öğretmen adayı, uygulamalar sırasında araştırmacı tarafından gözlemlenmiş ve her bir ders uygulamasının öncesi ve sonrasında uyguladığı derse yönelik yansıtıcı görüşleri alınmıştır. Veriler, beş aşamalı TPAB değerlendirme rubriği kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, öğretmen adayının çalışma süresince TPAB düzeyinde artan bir değişim gösterdiğini ortaya koymuştur. Dersin üç bileşeni - dersin amacı, soruların niteliği ve öğretmen adayının kullandığı öğretim yöntemi - TPAB düzeyindeki değişimi belirlemek için önemli ipuçları sağlamıştır. Sonuçlar, teknoloji destekli öğretim deneyimi ve yansıtıcı düşünme süreçlerinin, öğretmen adaylarının TPAB düzeylerinin geliştirilmesi için gerekliliğini göstermektedir. Ayrıca, öğretmen adayının teknolojiyi ders uygulamaları sırasında aşamalı olarak öğrenci farkındalığını artırmak, kavramsal anlayışlarını sorgulamak ve matematik öğrenmelerini teşvik etmek için kullandığı tespit edilmiştir.
The aim of the study is to qualitatively investigate the contribution of technology-supported mathematics education practices conducted by a mathematics teacher candidate during a teaching practicum course, facilitated by an instructor, to their Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK). The participant of the study is a 4th-grade mathematics teacher candidate. The teacher candidate was observed by the researcher during the practices, and reflective views on each lesson implementation were obtained before and after each teaching session. The data were analyzed using a five-stage TPACK assessment rubric. The analysis results indicate an increasing change in the participant's TPACK level over the course of the study. The three components of the lesson - the objective of the lesson, the nature of the questions, and the teaching method used by the teacher candidate - provided important clues to determine the change in TPACK level. The results demonstrate the necessity of technology-supported teaching experiences and reflective thinking processes for the development of teacher candidates' TPACK levels. Additionally, it was found that the teacher candidate gradually used technology to increase student awareness, challenge their conceptual understanding, and promote mathematics learning during the teaching practices.