E-GEN (Equality Generation) Module for Yound Men in High-School: A Handbook


Creative Commons License

Sayılan G., Sünbüloğlu N. Y., Barutçu A., Türkoğlu Demirel B., Ok O. C., Akyüz Tursun S.

Özyeğin Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2023

  • Publication Type: Book / Vocational Book
  • Publication Date: 2023
  • Publisher: Özyeğin Üniversitesi Yayınları
  • City: İstanbul
  • TED University Affiliated: Yes

Abstract

e-Gen (Eşitlik Kuşağı) Serisi” kapsamında temel ilkemiz, hedeflediğimiz gruba dair kapsamlı ve bütüncül bilgi edinmek ve ilgili grubun ihtiyaçlarına yönelik içerikler üretmek. Bu ilke doğrultusunda, okuduğunuz modülün arkasında uzun bir hazırlık süreci bulunmakta. Öncelikle projemizin ana hedef grubu olan lise çağındaki gençlerin cinsiyet eşitliğinin sağlanması bağlamındaki ihtiyaçlarını kapsamlı şekilde tespit edebilmek için farklı aktörlerin görüş ve deneyimlerini edinmeye özen gösterdik. Bu bağlamda, başta rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimi olmak üzere, çeşitli branşlardan öğretmenler, veliler ve öğrenciler ile ayrı ayrı odak görüşmeler ve çalıştaylar gerçekleştirerek veri topladık. Materyal geliştirme sürecimizi de benzer bir yaklaşımla üç sacayağı üzerine kurduk: Türkiye geneli ihtiyaçları anlamak için açık çağrılı bir dizi çalıştay düzenledik; hazırladığımız materyallerin sahadaki uygunluğunu ve etkisini temin etmek için pilot okul olarak FMV (Feyziye Mektepleri Vakfı) Özel Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi ile yakın bir çalışma yürüttük ve çalışmamızın başlangıcından sonuna dek uzmanlardan oluşan Bilim ve Danışma Kurulları ile düzenli değerlendirme toplantıları gerçekleştirdik. Böylelikle, farklı kaynaklardan gelen geribildirimlerle el kitabımızı geliştirme ve zenginleştirme fırsatımız oldu.


e-Gen (Eşitlik Kuşağı) Serisi” kapsamında temel ilkemiz, hedeflediğimiz gruba dair kapsamlı ve bütüncül bilgi edinmek ve ilgili grubun ihtiyaçlarına yönelik içerikler üretmek. Bu ilke doğrultusunda, okuduğunuz modülün arkasında uzun bir hazırlık süreci bulunmakta. Öncelikle projemizin ana hedef grubu olan lise çağındaki gençlerin cinsiyet eşitliğinin sağlanması bağlamındaki ihtiyaçlarını kapsamlı şekilde tespit edebilmek için farklı aktörlerin görüş ve deneyimlerini edinmeye özen gösterdik. Bu bağlamda, başta rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimi olmak üzere, çeşitli branşlardan öğretmenler, veliler ve öğrenciler ile ayrı ayrı odak görüşmeler ve çalıştaylar gerçekleştirerek veri topladık. Materyal geliştirme sürecimizi de benzer bir yaklaşımla üç sacayağı üzerine kurduk: Türkiye geneli ihtiyaçları anlamak için açık çağrılı bir dizi çalıştay düzenledik; hazırladığımız materyallerin sahadaki uygunluğunu ve etkisini temin etmek için pilot okul olarak FMV (Feyziye Mektepleri Vakfı) Özel Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi ile yakın bir çalışma yürüttük ve çalışmamızın başlangıcından sonuna dek uzmanlardan oluşan Bilim ve Danışma Kurulları ile düzenli değerlendirme toplantıları gerçekleştirdik. Böylelikle, farklı kaynaklardan gelen geribildirimlerle el kitabımızı geliştirme ve zenginleştirme fırsatımız oldu. mevcut tartışmaları özetlemeye çalıştık. Bu kuramsal tartışmaların ardından gelen “Uygulamaları Gerçekleştirmeden Önce” ve “Güvenli Alan Oluşturma ve Grup Sözleşmesi” bölümlerini ise kolaylaştırıcıları pratik olarak güçlendirmek amacıyla hazırladık. Bu bölümlerde, uygulamaları gerçekleştirirken faydalı olabilecek bazı pratik bilgileri ve ihtiyaç duyabileceğiniz  bazı temel araçları paylaşıyoruz. Benzer şekilde, yine kolaylaştırıcıları desteklemek amacıyla, seçilmiş uygulamalarda kullanılmak üzere video animasyonlar ve posterler de hazırladık. Bu içeriklere projemizin internet adresi  siddetsizerkeklik.com üzerinden kolayca erişebilirsiniz.