Sosyal Bilgiler Öğretimi Etkili Vatandaşlık Eğitimi El Kitabı, Cemil Öztürk,Tuğba Kafadar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.67-108, 2022
Öğrencinin anlamlı, etkili ve kalıcı olarak öğrenmesinin amaçlandığı öğrenme-öğretme sürecinde öğretmen, öğrencinin öğrenmesini ön plana alır; programda önceden belirlenen davranışları kazandırmak için kullanacağı strateji yöntem ve tekniklerle yararlanacağı araç gereçleri belirler ve öğretim ortamlarını öğrenci özelliklerine göre düzenler. Sosyal bilgiler öğretiminde de öğretmen, programda öngörülen davranışları kazandırabilmek için öğrencilerin gelişim düzeylerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alır, zengin uyarıcı çevre olanakları sağlar ve öğrenme ortamlarını en uygun şekilde düzenler. Öğretimi etkili bir şekilde gerçekleştirebilmek için öğrenciyi etkin kılan strateji, yöntem ve tekniklerle araç gereçleri seçmeye ve uygulamaya çaba gösterir. Öğrenmeyi anlamlı kılan öğretim teknolojilerini kullanır ve öğrenmenin sınıf dışında da gerçekleşmesini sağlayacak ortamlardan yararlanır. Her şeyden önemlisi, sosyal bilgiler öğretiminin doğasına uygun bir öğretim gerçekleştirmeye çalışır. Bu bölümde, Sosyal Bilgiler öğretiminde amaçlara ulaşmayı kolaylaştırıcı ve öğretmenlere yol gösterici belli başlı öğretme stratejileri ile çeşitli yöntem ve tekniklere değinilmiştir. Ayrıca, bu strateji, yöntem ve teknikleri sınıfta etkili biçimde kullanabilmede yararlı olacağı düşünülen temel ilke ve özellikler ortaya konulmuştur.