Bu araştırmanın amacı, özgün formu Almanca olarak Schwarzer, Diehl ve Schmitz (1999) tarafından geliştirilen ve daha sonra Diehl, Semegon ve Schwarzer (2006) tarafından İngilizce'ye adapte edilen Özdüzenleme Ölçeği'ni Türkçe'ye uyarlayarak geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Çalışma grubunu, Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin farklı bölümlerde öğrenim gören 389 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Özdüzenleme Ölçeği'nin yapı geçerliğini incelemek amacıyla Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi yöntemleri, güvenirliklerin belirlenmesi amacıyla Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı, ölçütbağıntılı geçerliği için de Genel Özyeterlik Ölçeği ve Akademik Özyeterlik Ölçeği ile korelasyon analizleri yapılmıştır. Faktör analizleri sonucunda, Türkçe'ye uyarlanan ölçeğin tek boyutlu ve toplam 7 maddeden oluştuğu görülmüştür. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .84, test-tekrar test güvenlik katsayısı .67 olarak bulunmuştur. Ayrıca, Genel ve Akademik Özyeterlik Ölçekleriyle anlamlı ve pozitif ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Yapılan analizler, Özdüzenleme Ölçeği'nin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
The purpose of this study is to adapt the Self-Regulation Scale, originally developed in German by Schwarzer, Diehl ve Schmitz (1999) and was later adapted to English by Diehl, Semegon ve Schwarzer (2006), to Turkish and conduct the reliability and validity studies. The participants included undergraduate students (n=389) in a public university in Ankara. Exploratory and Confirmatory Factor Analyses were employed to determine the construct validity of the scale, Cronbach Alpha internal consistency coefficient was calculated to identify reliability, and the correlation analyses were conducted with the General Self-efficacy Scale and Academic Self-efficacy Scale to examine the criterian validity. The results of the factor analyses revealed that the adapted scale is unidimensional and had a total of 7 items. The Cronbach’s Alpha internal consistency coefficient of the scale was .84 and test-retest correlation was .67. Additionally, there were significant positive relationships with General and Academic Self-efficacy Scales. The results of the analyses indicated that the Turkish version of the Self-regulation Scale is a valid and reliable instrument.