Journal of Theory and Practice in Education, cilt.19, sa.1, ss.51-59, 2023 (Hakemli Dergi)
Hollanda, göç ve cinsellik politikalarına dayalı kendine özgü vatandaşlık politikaları
nedeniyle diğer ülkeler için önemli bir vatandaşlık eğitiminin örneğidir. Bu eleştiri
makalesi, Hollanda'daki vatandaşlık eğitimi müfredatına odaklanmakta ve politik olarak
oluşturulmuş eğitim hedeflerinin göçmenlerin sosyal uyumunu ve entegrasyonunu nasıl
tehlikeye atabileceği veya destekleyeceğini vurgulamaktadır. İlgili literatüre dayalı bu
eleştiri çalışması, orta öğretim vatandaşlık eğitimi programına odaklanılmıştır, çünkü en
çok bu düzeyde cinsellik politikaları, Hollanda uyruğu ve Batılı olmayan göçmenlerin
Hollanda toplumuna asimilasyonuna vurgu yapan vatandaşlık politikalarına dayalı
yurttaşlık ilkelerini öğretmeye odaklanılmıştır. Mevcut uygulamalar incelendiğinde,
göçmen çocuklara yurttaşlık değerlerinin öğretilememesinin ve yerel halk ve göçmenler
arasında uyumlu bir ilişki kurulamamasının iki nedeni olduğunu gösteriyor: 1) Okul
müfredatında cinsellik politikasının Hollanda uyruğuyla nasıl bağlantılı olduğuna dair
açıklamalar yetersizdir. 2) Siyasi yapı, politik çıkarları nedeniyle göçmen gençlerin
cinsellik politikasının Hollanda vatandaşlığının bir bileşeni olduğuna dair olumlu bir
anlayışa sahip olduklarını kabul etmemektedir. Argümanlar göz önüne alındığında, bu
çalışma, vatandaşlık eğitimi programının yurttaşlık değerlerini öğretmek için kullanılan
terim ve kavramlara yeterince yer vermesi ve göçmen topluluğun topluma dâhil edilmesini
desteklemesi için siyaset ve yurttaşlık değerleri arasında sınırlar olması gerektiğini
önermektedir.
The Netherlands is a significant example of citizenship education for other countries
because of its distinctive citizenship politics based on immigration, and sexuality politics.
This critical review focuses citizenship education curriculum in the Netherlands and
highlights an understanding of how politically constructed educational objectives might
endanger or support social cohesion and the integration of immigrants. This review, which
is based on relevant literature, concentrates on secondary-level citizenship education
because that level places the most emphasis on teaching civic principles based on citizenship
policies, which have an emphasis on sexuality politics, Dutch nationality, and the
assimilation of non-Western immigrants into Dutch society. The critical review of the
current practices shows that there are two reasons for the failure to teach civic values to
immigrant children and to create a harmonious relationship between locals and immigrants:
1) There is an inadequate explanation of how sexuality politics is connected to Dutch
nationality in the school curriculum. 2) The political structure does not acknowledge that
immigrant youth have a positive perception of understanding that sexuality politics is a
component of Dutch nationality because of their political interests. Given the arguments,
this discussion suggests that citizenship education curricula should give enough coverage
to terms and concepts that are used to teach civic values and should have boundaries
between politics and civic values to support the inclusion of immigrant communities