Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalama ve İzleme Çalışması: 2021-2023 Güncellemesi


Torun Y.

Diğer, ss.1-139, 2024

  • Yayın Türü: Diğer Yayınlar / Diğer
  • Basım Tarihi: 2024
  • Sayfa Sayıları: ss.1-139
  • TED Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Giriş                                                                                                                                        Bu rapor, Cinsiyet Eşitliğini İzleme Derneği’nin Türkiye’de Katılımcı Demokrasinin Güçlendirilmesi: Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin İzlenmesi Projesi kapsamında 2018 ve 2020 yıllarında I. ve II. fazı yayınlanan Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalama ve İzleme Çalışmasının üçüncü faz güncellemesine yönelik olarak hazırlanmıştır. Eğitim tematik alanında 2021-2023 yılları arasındaki zaman diliminin izlenmesini ve değerlendirilmesini amaçlayan bu güncelleme, aşağıda verilen kapsam çerçevesinde sunulmaktadır: a) Toplumsal cinsiyet eşitliğine dair uluslararası alandaki gelişmelerin ve güncel tartışmaların değerlendirilmesi, konuya ilişkin önceki raporlarda değinilmiş olan ya da yeni yapılan düzenlemelerin (uluslararası sözleşmelerin, politika belgelerinin vb.) aktarılması, b) Türkiye’deki mevcut durumun yapısal olarak analiz edilmesi, • Toplumsal cinsiyet eşitliği açısından gerçekleşen yasal düzenlemelerle kurumsal yapılanmaların ve kamu politikalarının değerlendirilmesi. • Toplumsal cinsiyet eşitliğinden sorumlu kamu kurumlarının eylem planları ile yıllık faaliyet/performans raporları gibi politika belgelerine bakılarak izleme çalışmalarının ve kapasitelerinin değerlendirilmesi. • Sivil toplum örgütlerinin yayınladıkları raporların incelenmesi yoluyla toplumsal cinsiyet eşitliğini izleme kapasitelerinin değerlendirilmesi. c) Türkiye’deki mevcut durumun gösterge temelli izlenmesi, • Veri kaynaklarının haritalanması • Mevcut durumunun veri üzerinden analiz edilmesi ve yorumlanması; bir önceki güncelleme raporu ile ana raporda yer alan verilerle birlikte değerlendirilmesi. Bu çerçevede aşağıda 2021-2023 yılları arasında eğitim tematik alanında meydana gelen değişimlerin eğilimine dair genel bir değerlendirmeye yer verilmiştir.