Mesleğe Yeni Başlamış ve Deneyimli Öğretmenlerin Sözel Düzeltici Dönüte İlişkin İnançları ve Tutumları


AYDIN H. Ü., ÖZMEN K. S.

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.44, sa.2, ss.1115-1144, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 44 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.17152/gefad.1447219
  • Dergi Adı: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1115-1144
  • TED Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu çalışma mesleğe yeni başlamış ve deneyimli öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt hakkındaki inançları ve beyan edilmiş tutumlarını ve bu iki grup arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada araştırma sorularına cevap bulmak amacıyla belirli nitel ve nicel araştırma tekniklerinden faydalanılmıştır. Nitel yöntem olarak mesleğe yeni başlamış ve deneyimli öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt hakkındaki inançlarını ortaya çıkarmak için bazı mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel kısmı Hata Düzeltme Durumları Benzetimi’nden gelen veriden oluşmaktadır. Mesleğe yeni başlamış ve deneyimli öğretmenlerden her bir duruma nasıl ve neden karşılık vereceklerini yazmaları istenmiştir. Bu aracın amacı mesleğe yeni başlamış ve deneyimli öğretmenlerin beyan edilmiş davranışlarını belirlemektir. Sonuçlar mesleğe yeni başlamış ve deneyimli öğretmenlerin sözel düzeltici dönüte ilişkin inanç ve tutumları arasında bazı benzerlikler olmasına rağmen, dil bileşenlerine ilişkin hataları düzeltme konusunda kullandıkları sözel düzeltici dönüt tekniklerinin ve inançlarının farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.
This study aims to investigate novice and experienced teachers’ stated beliefs and attitudes about oral corrective feedback (OCF) and the similarities and differences between them. Certain qualitative and quantitative research techniques were employed in this study to answer the research questions. Regarding qualitative design, some interviews were conducted to find out novice and experienced teachers’ stated beliefs about OCF. The quantitative part of the study is based on data collected through Situations for Error Correction (SEC) Simulation. The novice and experienced teachers were asked to write how they would respond to each situation and why they would respond that way. The aim of this tool was to identify the novice and experienced teachers’ stated attitudes. The results indicated that although there were some similarities between the novice and experienced teachers’ beliefs and attitudes about OCF, their OCF strategies and beliefs varied regarding correcting errors concerning language components.