Güneri O., Kurul E., Erden Başaran Ö., Uçar Kırmızıgül B., Erdaş K. D., Aksoy Sheridan R. A., ...Daha Fazla
8. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC 2025), Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
-
Yayın Türü:
Bildiri / Özet Bildiri
-
Basıldığı Şehir:
Ankara
-
Basıldığı Ülke:
Türkiye
-
TED Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Bu panel üniversitelerin eğitim işlevlerinin süründürülebilir bir geleceğin şekillenmesindeki önemli rolünü vurgulamanın yanı sıra, Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim (SKE) yaklaşımı kapsamında derslerin sürdürülebilirlik temaları ve yetkinlikleri kapsayacak şekilde nasıl yeniden tasarlanabileceğime ilişkin bir yol haritasını paylaşmayı amaçlamaktadır.
SKE yaklaşımının üniversite düzeyindeki derslerin yeniden tasarlanmasına ve uygulanmasına ilişkin süreç ile çıktıların paylaşılacağı bu panelde, TED Üniversitesi ve Oxford Brookes Üniversitesinin birlikte yürüttüğü, British Council destekli Sürdürülebilir ve Dayanıklı Bir Gelecek İçin Eğitim (E4SRF) projesinde takip edilen süreç ve elde edilen bulgular aktarılacaktır. UNESCO’nun 2030 SDE Yol Haritası doğrultusunda şekillenen bu çalışmada, katılımcı eylem araştırması metodolojisi benimsemiştir. Proje ekibi tarafından, öğrenme toplulukları aracılığıyla bağlama duyarlı, sürdürülebilirlik odaklı bir yaklaşımla 9 lisans ve lisansüstü ders tasarlanmış, uygulanmış ve değerlendirmiştir.
Panelde SDE ilkeleri temelinde ders tasarım süreci, pedagojik yenilikler ve sürdürülebilirlik için eğitim yaklaşımının karşılaşılaşılan zorluklar, proje ekibinin Mimarlık, İngilizce Öğretmenliği, Eğitim Bilimleri ve İdari Bilimler alanlarında tasarladıkları, uyguladıkları lisans ve yüksek lisans dersleri bağlamında tartışılacaktır.