, Etkinlik Örnekleriyle Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları, Elif Aktaş ve Ayşegül Oğuz Namdar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.193-207, 2022
Giriş
Dil becerilerinin gelişiminde kişilerin; sözlü ve yazılı dili anlamak, anladığını
doğru biçimde aktarmak ve dil becerilerini kullanıma geçirebilmek için çaba
sarf etmeleri gerekmektedir. Bu çaba, her an gerekli olup uzun bir süre boyunca
sürdürülebilir olmalıdır. Bu bağlamda oyunlar, çocukların dil becerilerini geliştirmeye
yönelik ilgilerini ve çabalarını sürdürebilmelerinde onları cesaretlendirerek
yardımcı olma potansiyeline sahiptir (Genç-Ersoy, 2020). Dil ve kavram gelişimi
için kritik dönemleri içeren erken çocukluk çağında oyunlar, oldukça önemli bir
yere sahiptir. Çocuğun dünyayı anlaması ve anlamlandırmasında bir araç görevi
gören oyunlar dil ile bütünleşir ve dili zenginleştirir (Rooyackers, 2002). Oyunların
sembolik düşünceyi içermesi ve oyunlarda yer alan gerçek nesnelerin sembol
görevi görmesi, oyunun birtakım özellikleri ile dil gelişimini birbiriyle ilişkilendirir.
Özellikle oyunun oynanması sırasındaki sosyal etkileşim ve söz konusu etkileşim
sırasındaki dil girdileri dil gelişimi ile oyunların ilişkilendirilmesindeki temel
özelliklerdir (Weisberg vd., 2013).