Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri: Mimarlık Ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü

Yayınlardaki İsimler: Kurtgözü A., Kurtgözü Aren Emre, Kurtgozu, Kurtgozu Aren

Metrikler

Yayın

14

Biyografi

Born in Ankara, Turkey. Studied industrial design at Middle East Technical University and received his bachelor's degree in 1994. He then completed his M.Sc thesis in the Department of Industrial Design at Mimar Sinan Fine Arts University in 1997. He received his PhD in Visual and Cultural Studies at Bilkent University in 2001. He taught in the Department of Industrial Design at Middle East Technical University (2001-2006), the Department of Communication and Design at Bilkent University (2006-2010), the Department of Visual Communication Design at İzmir University of Economics (2010-2013, also chaired the department), the Department of Industrial Design at Kadir Has University (2013-2015) and the Department of Interior Design at MEF University (2015-2019, also chaired the department). His principal areas of research interest are design history and criticism, semiotics, media and visual studies, material culture, advertising and consumer culture.
[TR ]
Ankara'da doğmuştur. ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü'nde 1994 yılında lisans eğitimini tamamlamış, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü'nde 1997 yılında yüksek lisans derecesini, Bilkent Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü’nde ‘Görsel ve Kültürel Çalışmalar’ alanında 2001 yılında doktora derecesini almıştır. 2001-2006 yılları arasında ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü'nde, 2006-2010 yılları arasında Bilkent Üniversitesi İletişim ve Tasarım Bölümü'nde öğretim görevlisi olarak, 2010-2013 yılları arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü'nde öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak, 2013-2015 yılları arasında Kadir Has Üniversitesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde ve 2015-2019 yılları arasında MEF Üniversitesi, İç Mimarlık Bölümü'nde öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak çalışmıştır. Akademik çalışma alanları tasarım tarihi ve eleştirisi, göstergebilim, medya ve görsel çalışmalar, maddi kültür, reklam ve tüketim kültürü araştırmalarıdır.