Doç. Dr. Adile Gülşah Saranlı
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Özgeçmiş Dosyası İndir
Türkçe
English
TED Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
Makaleler
7
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (4)
Scopus (3)
TRDizin (5)
1.
Research on Coping Methods and Support Systems of Parents of Gifted Children in Turkey
Saranlı A. G.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, cilt.0, sa.11, ss.1-13, 2017 (ESCI, TRDizin)
2.
Adaptation of My Classroom Activities Scale to Turkish Culture: Validity and Reliability Study
DENİZ K. Z.
,
Saranlı A. G.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.8, sa.2, ss.169-182, 2017 (ESCI, TRDizin)
3.
THE EFFECTIVENESS OF A SINGLE TEST APPROACH IN IDENTIFYING POTENTIALLY GIFTED YOUNG CHILDREN
Saranlı A. G.
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION-STRATEGII NA OBRAZOVATELNATA I NAUCHNATA POLITIKA
, cilt.25, sa.1, ss.20-32, 2017 (ESCI)
4.
A different perspective to the early intervention applications during preschool period: Early enrichment for gifted children
Saranlı A. G.
Egitim ve Bilim
, cilt.42, sa.190, ss.343-359, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
5.
A Case Study on the Manifestation of Asynchronous Development in Gifted Children
Saranlı A. G.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.89-108, 2017 (ESCI, TRDizin)
6.
A cross-cultural perspective about the implementation and adaptation process of the schoolwide enrichment model: The importance of talent development in a global world
Hernández-Torrano D.
,
Saranlı A. G.
Gifted Education International
, cilt.31, sa.3, ss.257-270, 2015 (Scopus)
7.
The effects of the seng parent education model on parents and gifted children Seng üstün yetenekliler aile egitimi modelinin üstün yetenekli çocuklar ve ailelerine etkileri
Saranlı A. G.
,
METİN E. N.
Egitim ve Bilim
, cilt.39, sa.175, ss.1-13, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
1
1.
Türk Eğitim Sisteminde Zenginleştirme Uygulamaları: Zenginleştirilmiş Atölye Çalışmalarının Öğrenci, Aile ve Öğretmen Çoklu Bakış Açılarıyla Analizi.
Saranlı A. G.
,
Memiş B.
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
10
Yayın (WoS)
6
Yayın (Scopus)
3
Atıf (WoS)
6
H-İndeks (WoS)
2
Atıf (Scopus)
15
H-İndeks (Scopus)
3
Atıf (Scholar)
32
H-İndeks (Scholar)
2
Proje
5
Tez Danışmanlığı
1
Açık Erişim
4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları