Doç. Dr. Adile Gülşah Saranlı
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Özgeçmiş Dosyası İndir
Türkçe
English
TED Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A different perspective to the early intervention applications during preschool period: Early enrichment for gifted children
Saranlı A. G.
Egitim ve Bilim
, cilt.42, sa.190, ss.343-359, 2017 (SSCI)
The effects of the seng parent education model on parents and gifted children Seng üstün yetenekliler aile egitimi modelinin üstün yetenekli çocuklar ve ailelerine etkileri
Saranlı A. G.
,
METİN E. N.
Egitim ve Bilim
, cilt.39, sa.175, ss.1-13, 2014 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Research on Coping Methods and Support Systems of Parents of Gifted Children in Turkey
Saranlı A. G.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, cilt.0, sa.11, ss.1-13, 2017 (ESCI)
Adaptation of My Classroom Activities Scale to Turkish Culture: Validity and Reliability Study
DENİZ K. Z.
,
Saranlı A. G.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.8, sa.2, ss.169-182, 2017 (ESCI)
A Case Study on the Manifestation of Asynchronous Development in Gifted Children
Saranlı A. G.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.89-108, 2017 (ESCI)
THE EFFECTIVENESS OF A SINGLE TEST APPROACH IN IDENTIFYING POTENTIALLY GIFTED YOUNG CHILDREN
Saranlı A. G.
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION-STRATEGII NA OBRAZOVATELNATA I NAUCHNATA POLITIKA
, cilt.25, sa.1, ss.20-32, 2017 (ESCI)
A cross-cultural perspective about the implementation and adaptation process of the schoolwide enrichment model: The importance of talent development in a global world
Hernández-Torrano D.
,
Saranlı A. G.
Gifted Education International
, cilt.31, sa.3, ss.257-270, 2015 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Türk Eğitim Sisteminde Zenginleştirme Uygulamaları: Zenginleştirilmiş Atölye Çalışmalarının Öğrenci, Aile ve Öğretmen Çoklu Bakış Açılarıyla Analizi.
Saranlı A. G.
,
Memiş B.
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
9
Atıf (WoS)
8
H-İndeks (WoS)
2
Atıf (Scopus)
15
H-İndeks (Scopus)
3
Atıf (Scholar)
32
H-İndeks (Scholar)
2
Proje
5
Tez Danışmanlığı
1
Açık Erişim
4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları