-
2025 - Devam Ediyor Prof. Dr.
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2022 - 2025 Prof. Dr.
Sabancı Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri, Bilgisayar Mühendisliği
-
2012 - 2022 Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2025 - Devam Ediyor Dekan
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2020 - 2022 Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
-
2015 - 2022 Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2019 - 2021 Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2018 - 2021 Senato Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2016 - 2021 Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
-
2011 - 2020 Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük
-
2008 - 2020 Koordinatör
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
-
2019 - Devam Ediyor Ortak
Şirket, ODTÜ, Eyesoft AŞ, Ortak
-
1988 - 1997 grup yöneticisi
ODTÜ Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, grup yöneticisi
-
1983 - 1984 Sistem Mühendisi
Saniva AŞ., Sistem Mühendisi
-
Design, development and usability of a location-based game
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
F.BADALI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Mental rotation test performance of university students: Eye tracking study
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
E.BAĞÇIVAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Children Online Research and Evidence in Turkey: A content analysis of literature from 2014 to 2020
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
A.ŞEYMA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Design and development of educational e-textiles to support executive function skills of preschool children
Çağıltay K. (Danışman)
E.KARA(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Instructional design process dynamics of pdMOOCs
Çağıltay K. (Danışman)
S.EŞFER(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Kitlesel açık çevrim içi derslerde girdi, süreç ve çıktı boyutlarının incelenmesi
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Az gören çocuklar için oyun tabanlı göz egzersiz programı tasarımı ve geliştirilmesi.
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Göz izleme teknolojisi kullanarak sınıf yönetimi becerilerinin araştırılması.
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
TEACHERS' ICT USE IN TURKEY, FINLAND AND SOUTH KOREA: A MULTI-CASE STUDY
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
F.ÇİÇEK(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Türkiye’de, Finlandiya’da ve Güney Kore’de öğretmenlerin BİT kullanımı: çoklu vaka çalışması.
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
İkna-edici bir oyunu trolleme davranışı hakkındaki farkındalığı artırmak için kullanma çalışması
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
An investigation of 1:1 technology initiative through the lens of fullan's educational change model: A three-year study
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
A design-based research of multimedia learning andvisual design in science textbooks: An eye-trackingstudy
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Developing instructional strategies and recommendations from an introductory programming course in higher education
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Smart toys in teaching of social studies concepts to children with intellectual disability
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Exploring the use of open educational resources in chemistry laboratory course context: A case study
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Design, development and evaluation of a tangible mobile application for students with specific learning disabilities
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Developing bodily movement games to teach basic life skills for children with mental disabilities
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Use of large multi touch interfaces: A research on usability and design aspects
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
The use of immediate feedback system in college classrooms: A multiple case study
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Design, development and use of a smart toy for preschool children: A design and development research
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
N.KARA(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Design and development of an electronic performance support system for novice instructional designers
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Usability evaluation of mobile and desktop websites: A study of comparing usability evaluation methodologies
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
İngilizce öğretmeni adaylarına yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) değerlendirme aracının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Examining the effectiveness of educational tablet pc applications to teach daily living skills to students with intellectual disabilities
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Comparison of cognitive modeling and user performance analysis for touch screen mobile interface design
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
The experiences of gamer and non-gamer mining engineering students in playing simulation game for educational purposes: A phenomenological study
Yıldırım Z.(Danışman), Çağıltay K. (Eş Danışman)
-
Improving the sight efficiency of visually impaired people with games that can be played with motion capture systems
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Barriers and enablers of technology integration into instruction in the Kyrgyzstan-Turkey Manas University
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Business process definition for technical publication needs: A defense company case
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
A.HİLAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
FİZİK TEDAVİ HASTALARI İÇİN BİLGİSAYAR OYUNU TABANLI BİR REHABİLİTASYON SİSTEMİNİN ETKİNLİĞİNİN ARAŞTIRILMASI
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
A.BİRDAL(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Teknik yayın ihtiyaçlarına yönelik süreç tanımlama : bir savunma sanayisi şirketi örnek çalışma
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Individual differences in performance on perceptual multiple cue probability learning tasks
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Factors effecting eye tracking measures and achievement in multimedia learning
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Investigation of early-career faculty members teaching related needs and evaluation of an online environment designed to support the instructional development of prospective faculty
ÇAĞILTAY K. (Eş Danışman), AKAR H.(Eş Danışman)
-
The effects of coherence of the image used in the graphical password scheme in terms of usability and security
ÇAĞILTAY K. (Eş Danışman), ACARTÜRK C.(Eş Danışman)
-
Design and development issues for educational robotics training camps
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
User-centered design approach in e-government applications
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Cognitive analysis of experts and novices concept mapping processes
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Physically interactive educational game design for children: Defining design principles
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Exploration of instructional design process and experience of novice instructional designers through the framework of activity theory: A case study in an instructional design course
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
The perceptions and experiences of students and teachers in formal and informal learning settings that uses muves: Quest atlantis case
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
An investigation of incentives, barriers and values about the OER movement in Turkish universities: implications for policy framework
ÇAĞILTAY K. (Eş Danışman), CAN G.(Eş Danışman)
-
Utilization of social networking websites in education: A case of Facebook
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
A novel report generation approach for medical applications: The SISDS methodology and its applications
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
UML-ALF agent based adaptive learning framework: A case study on UML
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Comparison strategies in different types of graphs
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Proposal of a validation model for instructional simulators
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Exploring the use of mobile phones for supporting english language learners' vocabulary acquisition
SEFEROĞLU G.(Eş Danışman), ÇAĞILTAY K. (Eş Danışman)
-
Evaluation of a computerized language learning architecture at university level: A case study
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Research trends in CEIT ms and phd. theses in Turkey: A content analysis
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
The role of familiarity on change perception
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
A case study of online communities of practice for teacher education: Motivators, barriers and outcomes
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
The effect of apologetic error messages and mood states on computer users' self-appraisals of performances and actual performances
ÇAĞILTAY K. (Eş Danışman), ZEYREK BOZŞAHİN D.(Eş Danışman)
-
The impact of computer games on students motivation
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Bilgisayar oyunu öğrenme sürecinin göz hareketi verileri yardımıyla analizi
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Using eye tracking data to analyze a computer game learning experience
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
S.ALKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Farklı bilişsel stile sahip öğrencilerin hipermedya ortamdaki öğrenme stratejileri
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Learning strategies of students with different cognitive styles in a hypermedia environment
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
E.YECAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Gradient characteristics of the unaccusative/Unergative distinction in Turkish: An experimental investigation
ÇAĞILTAY K. (Eş Danışman), ZEYREK BOZŞAHİN D.(Eş Danışman)
-
A proposal of instructional design/development model for game-like learning environments: The FID2GE model
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
The effect of educational ideologies on technology acceptance
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
-
Perceptions of prospective computer teachers toward the use of computer games with educational features in education
ÇAĞILTAY K. (Danışman)
