Biyografi
Yavuz Kamacı, lisans eğitimini 2018 yılında İstanbul
Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında
onur öğrencisi olarak tamamladı. 2021 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sınıf
Öğretmenliği Yüksek Lisans Programını tamamladı. 2021 yılında, Hacettepe
Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programında doktora eğitimine başladı. Arş.
Gör. Yavuz Kamacı’nın temel araştırma alanı ilkokul düzeyinde matematik
öğretimidir. Temel çalışma alanının yanı sıra etkinlik temelli öğrenme, birleştirilmiş
sınıflar, köy enstitüleri, çocuk katılımı ve fen eğitimi gibi konularla da
ilgilenmektedir.
Arş. Gör. Yavuz Kamacı, Haziran 2019’dan bu yana TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalında araştırma görevlisi olarak görevini sürdürmektedir.
Eğitim Bilgileri
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim A.B.D., Türkiye
2018 - 2021
2018 - 2021Yüksek Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim, Türkiye
2014 - 2018
2014 - 2018Lisans
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin kesir çeşitleri ve birim kesre yönelik kullandığı temsillerin ve modelleme performanslarının incelenmesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sınıf Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
2025
20251. Investigation of middle school and high school students’ ecosystem knowledge through their drawings
Şen M., Kamacı Y.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION
, cilt.59, sa.1, ss.89-103, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
20232. Investigation of Students’ Personal Epistemologies in the Judgments of Truth about the Social and Physical World Considering Their Grade Level and Gender
Şen M., Kamacı Y.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.10, sa.3, ss.432-453, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Öğrenciler Kesir Kavramları İçin Hangi Temsilleri Kullanıyor?
Kamacı Y., Yıldız Z.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.57, ss.1503-1529, 2023 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Kesirler Konusunda Öz Yeterlik ve Başarı İlişkisi: İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencileri
Kamacı Y., İş Güzel Ç.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.795-796, (Özet Bildiri)
2023
20232. İlkokul Düzeyinde Kesirler Konusuna Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi
Kamacı Y., İş Güzel Ç.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, ss.167-169, (Özet Bildiri)
2023
20233. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazma Becerileri ve Motivasyonlarını Anlama ve Geliştirme: Dijital Öykülerin Gücü
Genç Ersoy B., Kamacı Y.
16. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.102, (Özet Bildiri)
2023
20234. Farklı Kademelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Ekosistem Bilgisinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma
Şen M., Kamacı Y.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.74, (Özet Bildiri)
2023
20235. İlkokul Çocuklarına Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi: Sınıf Öğretmenlerinin Deneyimleri
Genç Ersoy B., Kamacı Y.
International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.438-439, (Özet Bildiri)
2023
20236. Sınıf Öğretmenliği Programına Yönelik İhtiyaç Analizi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği
Haşlaman T., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y.
X. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1360-1362, (Özet Bildiri)
2023
20237. E-portfolyo kullanımının özdüzenleyici öğrenme ve mesleki gelişime katkısı: bir durum çalışması
Haşlaman T., Genç Ersoy B., Çelikdemir K., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y., Yıldız H. S.
X International Eurasian Educational Research Congress 2023, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1702-1703, (Özet Bildiri)
2023
20238. Sınıf öğretmenliği programına yönelik ihtiyaç analizi: Bir vakıf üniversitesi örneği.
HAŞLAMAN T., SÖZEN ÖZDOĞAN S., KAMACI Y.
X International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, cilt.1, ss.1452-1454, (Özet Bildiri)
2023
20239. Comparison of Epistemological Beliefs of Students from Different Grade Levels Considering Developmental View
Şen M., Kamacı Y.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.88-89, (Özet Bildiri)
2023
202310. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2022
202211. Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan yöntem ve tekniklerin etkililiği: Bir meta tematik analiz çalışma
Kamacı Y., Genç Ersoy B.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.445-446, (Özet Bildiri)
2021
202112. İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesir çeşitleri ve birim kesre yönelik kullandıkları temsillerin incelenmesi
Kamacı Y., Yıldız Z.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Şubat 2021, ss.890, (Özet Bildiri)
2019
201913. İkili grup çalışmalarında kullanılmak üzere geliştirilen ‘Dengi Dengine’ yöntemi ile çarpım tablosunun öğretilmesi
Öztürk M., Kamacı Y.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.423-424, (Özet Bildiri)
2019
201914. Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi
Kamacı Y., Bozgurt K.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.392-394, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Eğitimde Çocuk Katılımı
Çelik S., Kamacı Y., Sezer B. B., Akgül Çobanoğlu F.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2023
2023
20232. Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri
Kamacı Y.
Yükseköğretimde Program Geliştirme TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Doç. Dr. Erdem Aksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.47-56, 2023
2021
20213. Sınıf öğretmeni adaylarının ve sınıf öğretmenlerinin köy enstitüsü kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi
Kamacı Y., Yüzer E., Akbaş B.
Köy Enstitüleri Üzerine Seçme Yazılar, Prof. Dr. Adil Türkoğlu, Editör, Rating Academy Yayınları, Çanakkale, ss.105-156, 2021
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyor
Diskalkuli Derneği
Üye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2024
Mayıs 2024
III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi (USOOK 2024)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Haşlaman T., Kamacı Y., Sözen Özdoğan S., Şen M., Özcan E.
Ankara, Türkiye
Haziran 2023
Haziran 2023
Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Erdoğan T., Erden Başaran Ö., Aracı İyiaydın A., Sözen Özdoğan S., Durmuş A., Atay B., et al.
Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022II. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi (USOOK 2022)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Haşlaman T., Genç Ersoy B., Çelikdemir K., Kamacı Y., Sözen Özdoğan S.
Türkiye
Mayıs 2021
Mayıs 2021
I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi (USOOK2021)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Haşlaman T., Çelikdemir K., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y.
Ankara, Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019
III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC2019)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kamacı Y.
Ankara, Türkiye
Ödüller
Şubat 2024
Şubat 2024