Arş. Gör. Yavuz Kamacı


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Sınıf Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

21

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Diğer Toplam)

1

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Yavuz Kamacı, lisans eğitimini 2018 yılında İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında onur öğrencisi olarak tamamladı. 2021 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programını tamamladı. 2021 yılında, Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programında doktora eğitimine başladı. Arş. Gör. Yavuz Kamacı’nın temel araştırma alanı ilkokul düzeyinde matematik öğretimidir. Temel çalışma alanının yanı sıra etkinlik temelli öğrenme, birleştirilmiş sınıflar, köy enstitüleri, çocuk katılımı ve fen eğitimi gibi konularla da ilgilenmektedir.

Arş. Gör. Yavuz Kamacı, Haziran 2019’dan bu yana TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalında araştırma görevlisi olarak görevini sürdürmektedir.

Eğitim Bilgileri

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim A.B.D., Türkiye

2018 - 2021

2018 - 2021

Yüksek Lisans

Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim, Türkiye

2014 - 2018

2014 - 2018

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Yüksek Lisans

İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin kesir çeşitleri ve birim kesre yönelik kullandığı temsillerin ve modelleme performanslarının incelenmesi

Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Araştırma Alanları

Sınıf Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Makaleler

Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Kesirler Konusunda Öz Yeterlik ve Başarı İlişkisi: İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencileri

Kamacı Y., İş Güzel Ç.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.795-796, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. İlkokul Düzeyinde Kesirler Konusuna Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi

Kamacı Y., İş Güzel Ç.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, ss.167-169, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazma Becerileri ve Motivasyonlarını Anlama ve Geliştirme: Dijital Öykülerin Gücü

Genç Ersoy B., Kamacı Y.

16. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.102, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. Farklı Kademelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Ekosistem Bilgisinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma

Şen M., Kamacı Y.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.74, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

5. İlkokul Çocuklarına Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi: Sınıf Öğretmenlerinin Deneyimleri

Genç Ersoy B., Kamacı Y.

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.438-439, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

6. Sınıf Öğretmenliği Programına Yönelik İhtiyaç Analizi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği

Haşlaman T., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y.

X. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1360-1362, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. E-portfolyo kullanımının özdüzenleyici öğrenme ve mesleki gelişime katkısı: bir durum çalışması

Haşlaman T., Genç Ersoy B., Çelikdemir K., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y., Yıldız H. S.

X International Eurasian Educational Research Congress 2023, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1702-1703, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Sınıf öğretmenliği programına yönelik ihtiyaç analizi: Bir vakıf üniversitesi örneği.

HAŞLAMAN T., SÖZEN ÖZDOĞAN S., KAMACI Y.

X International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, cilt.1, ss.1452-1454, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Comparison of Epistemological Beliefs of Students from Different Grade Levels Considering Developmental View

Şen M., Kamacı Y.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.88-89, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

10. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

11. Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan yöntem ve tekniklerin etkililiği: Bir meta tematik analiz çalışma

Kamacı Y., Genç Ersoy B.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.445-446, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

12. İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesir çeşitleri ve birim kesre yönelik kullandıkları temsillerin incelenmesi

Kamacı Y., Yıldız Z.

9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Şubat 2021, ss.890, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

13. İkili grup çalışmalarında kullanılmak üzere geliştirilen ‘Dengi Dengine’ yöntemi ile çarpım tablosunun öğretilmesi

Öztürk M., Kamacı Y.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.423-424, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

14. Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi

Kamacı Y., Bozgurt K.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.392-394, (Özet Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2023

2023

2. Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri

Kamacı Y.

Yükseköğretimde Program Geliştirme TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Doç. Dr. Erdem Aksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.47-56, 2023

2021

2021

3. Sınıf öğretmeni adaylarının ve sınıf öğretmenlerinin köy enstitüsü kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi

Kamacı Y., Yüzer E., Akbaş B.

Köy Enstitüleri Üzerine Seçme Yazılar, Prof. Dr. Adil Türkoğlu, Editör, Rating Academy Yayınları, Çanakkale, ss.105-156, 2021

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Diskalkuli DerneğiSürdürülebilir Kalkınma

Üye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Mayıs 2021

Mayıs 2021

I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi (USOOK2021) Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Haşlaman T., Çelikdemir K., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y.
Ankara, Türkiye

Aralık 2019

Aralık 2019

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC2019) Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Kamacı Y.
Ankara, Türkiye