Biyografi
Akademik ve bilimsel çalışmalarını okul öncesi çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimleri, akran ilişkileri, sosyal yetkinlikleri, davranış problemleri, aile tutumları, okula hazırbulunuşluk, gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi üzerinde sürdürmektedir. Dr. Şendil’in bu konularda uluslararası yayınları ve konferans bildirileri bulunmaktadır. Akademik çalışmalarının yanı sıra, Türk Psikologlar Derneği tarafından verilen çocuk değerlendirme testleri ve aile eğitimleri gibi pek çok eğitim ve konferansa katılmıştır.
Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
İngilizce
Araştırma Alanları
Psikoloji
Okul Öncesi Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2017 - 2020
2017 - 2020Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDers programı Koordinatörlüğü
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDers Programı Hazırlama Komisyonu Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorTEDÜ Mezun Takip Koordinatörlüğü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDers Çizelgeleri Komisyonu
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyorİnsan Araştırmaları Etik Kurulu
TED Üniversitesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyortemel eğitim bölüm başkan yardımcısı
2019 - 2022
2019 - 2022TEDU Eğitim Fakültesi Fakülte Okul İşbirliği Komisyonu
2019 - 2022
2019 - 2022Uluslararası İşbirlikleri Komisyonu
2021 - 2021
2021 - 2021Yeni Program Çalışmaları- Uygulama Dersleri Çalışma Grubu
2021 - 2021
2021 - 2021Yeni Program Çalışmaları Paydaş Görüşmeleri Grubu
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
4-6 Yaş Arası Çocukların İlkokula Hazırbulunuşluk Düzeyleri ile Ebeveynlerinin Riskli Oyuna İzin Verme Durumlarının İncelenmesi
Öneren Şendil Ç. (Eş Danışman), Şahin Sak İ. T.
A.SAK(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2023 - 2023
2023 - 2023Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu
Akademik Birimler - Eğitim
Öneren Şendil Ç.
2022 - 2022
2022 - 2022Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi
Akademik Birimler - Eğitim
Öneren Şendil Ç.
2022 - 2022
2022 - 2022TED Isparta Koleji- Veli Semineri- Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu
Akademik Birimler - Eğitim
Öneren Şendil Ç.
2022 - 2022
2022 - 2022Toki Göksu Anaokulu- Veli Semineri- Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu
Akademik Birimler - Eğitim
Öneren Şendil Ç.
2022 - 2022
2022 - 2022TED Ankara Koleji Anaokulu-Veli Semineri-Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu
Akademik Birimler - Eğitim
Öneren Şendil Ç.
2022 - 2022
2022 - 2022Nesibe Aydın Okulları-Okul Öncesi Öğretmenleri-Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi
Akademik Birimler - Eğitim
Öneren Şendil Ç.
2022 - 2022
2022 - 2022Başkent Öğretmen Atölyesi-Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşlukları
Akademik Birimler - Eğitim
Öneren Şendil Ç.
Araştırma Altyapısı Bilgileri
Tasarlanan Programlar
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam Ediyor2021 TEDU Okul Öncesi Eğitim Programı ÇAP-YAP programlarının hazırlanması
Lisans
ÖNEREN ŞENDIL Ç.
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam Ediyor2021 Okul Öncesi Eğitim Programı Geliştirme Çalışmaları
Lisans
ÖNEREN ŞENDIL Ç.
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEarly Childhood Education Master Program Proposal
Yüksek Lisans
ÖNEREN ŞENDIL Ç.
Makaleler
2024
20241. The role of parents’ gender in parenting attitudes and parental permission to engage in risky play
Sak R., Şahin-Sak İ. T., Öneren Şendil Ç., Tuncer N.
EARLY YEARS AN INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND DEVELOPMENT , cilt.1, sa.1, ss.1-30, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Examination of preschool teachers' compassion and fear of compassion
Öneren Şendil Ç.
Southeast Asia Early Childhood Journal (SAECJ) , cilt.12, sa.2, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Compassion as a Source of Satisfaction and Fear in Professionals Who Work With People
Sak R., Nas E., Sahin-Sak I. T., Öneren Şendil Ç., Tekin-Sitrava R., Taşkın N., et al.
PSYCHOLOGICAL REPORTS
, cilt.126, sa.2, ss.946-966, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20234. A Critical Point About Early Childhood Assessments: Validity and Reliability Issues in Teachers’ Formative Assessment
Buldu E., Öneren Şendil Ç.
YAŞADIKÇA EĞITIM , cilt.37, sa.1, ss.253-268, 2023 (TRDizin)
2023
20235. The effects of Motivational Enhancement Training on the motivation and vocational-outcome expectations of male preservice preschool teachers
Öneren Şendil Ç.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.31, sa.5, ss.705-721, 2023 (SSCI)
2021
20216. Bir Çizgi Film İncelemesi: Mati ve Dada ile Sanat Çizgi Filminin Okul Öncesi Sanat Etkinlikleri Kapsamında Gösteriminin Uygunluğu
Öneren Şendil Ç., Altıparmak N., Solmaz G.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.664-690, 2021 (TRDizin)
2021
20217. Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi
Sak R., Şahin Sak İ. T., Öneren Şendil Ç., Nas E.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online) , cilt.4, sa.1, ss.227-256, 2021 (TRDizin)
2020
20208. Ethics in research including young children: Views and experiences of researchers
Öneren Şendil Ç., Sönmez S.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.1, ss.87-99, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
20209. Eğitim Paydaşlarının Okul Öncesi Eğitimin Zorunlu Olmasına İlişkin Görüşleri
Sak R., Şahin Sak İ. T., Öneren Şendil Ç., Taşkın N.
YAŞADIKÇA EĞITIM
, cilt.34, sa.1, ss.58-78, 2020 (TRDizin)
2019
201910. Understanding the Gaps Between Turkish Teachers' Beliefs and Practices for Dealing With Preschoolers' Peer Relationship Problems
Öneren Şendil Ç., ERDEN F.
EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT
, cilt.30, sa.5, ss.608-638, 2019 (SSCI, Scopus)
2014
201411. Peer preference: a way of evaluating social competence and behavioural well-being in early childhood
Öneren Şendil Ç., ERDEN F.
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE
, cilt.184, sa.2, ss.230-246, 2014 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. The Examination of The Recent and Preceding Turkish National ECE PROGRAMS
Yalçın F., Öneren Şendil Ç., Buldu E.
to the ConferenceCES, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Investigation of Top Performers In Pisa Countries' ECE Curriculums
YALÇIN F., BULDU E., ÖNEREN ŞENDİL Ç.
76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Tayland, 15 - 19 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Uygulama Dersleri Örneği
Özgül T., Genç Ersoy B., Öneren Şendil Ç., Emre Akdoğan E., Yılmaz O., Canaran Ö., et al.
International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.167-168, (Özet Bildiri)
2023
20234. The Assessment Practices of Preschool Teachers Working in Multicultural Classrooms
Altaş E. N., Öneren Şendil Ç.
International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1630-1631, (Özet Bildiri)
2023
20235. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri)
0
06. Öğretmenlik Uygulaması Ve Okul Deneyimi Konularında Yapılan Araştırmaların İncelenmesi: Bir Sistematik Alanyazın Taraması, VII th International Eurasian Educational Research Congress
Haşlaman T., Genç Ersoy B., Öneren Şendil Ç.
2018
20187. THE PERSPECTIVES OF TEACHERS AND MOTHERS ON PEER RELATIONS OF PRESCHOOLERS
Öneren Şendil Ç.
9th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY), Athens, Yunanistan, 2 - 05 Ekim 2018, cilt.53, ss.211-223, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Bir öğrenim aracı olarak çizgi filmler: Mati ve Dada çizgi filminin okul öncesi kurumlarda sanat dersi kapsamında gösteriminin uygunluğu açısından incelenmesi
Altıparmak N., Öneren Şendil Ç., Solmaz G.
13. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 25 Nisan 2018, ss.1-10, (Özet Bildiri)
2018
20189. Ethics in Research Including Young Children
Öneren Şendil Ç., Sönmez S.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 Ekim 2018, ss.1-10, (Özet Bildiri)
2012
201210. Early childhood teachers self reported beliefs and practices for relationship management
Şahin Sak İ. T., Öneren Şendil Ç., Erden F.
3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.1-10, (Özet Bildiri)
2012
201211. A qualitative study about transmission of religious issues
Öneren Şendil Ç., Kucukertan N. O.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.913-917, (Tam Metin Bildiri)
2012
201212. Preschool teachers' strategies to enhance social interaction skills of children during playtime
Öneren Şendil Ç., ERDEN F.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.918-923, (Tam Metin Bildiri)
2010
201013. Investigating the National Dissertation and Thesis Database in the Field of Early Childhood Education in Turkey
ALTUN D., Öneren Şendil Ç., Sahin I. T.
International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY), CYPRUS, 2 - 05 Aralık 2010, cilt.12, ss.483-492, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Uygulama Dersleri Örneği
Özgül Torun T., Öneren Şendil Ç., Kavak Y., Aksoy E. (Editör)
Yükseköğretimde Program Geliştirme TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Prof. Dr. Erdem Aksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.100-130, 2023
2023
20232. Aile- Çocuğun Gelişimi için Bir Gereklilik
Öneren Şendil Ç.
Eğitim Paydaşları Olarak Aileler, Hasibe Özlen Demircan,Muhammed Ali Karaduman, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.1-15, 2023
2023
20233. Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri
Elmas B., Haşlaman T., Erdoğan T., Bilki Z., Öneren Şendil Ç., Serim Yıldız B., et al.
Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.48-57, 2023
2022
20224. Farklı Erken Çocukluk Eğitimi Programlarında Teknoloji
Öneren Şendil Ç., Altaş E. N.
Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji: Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun,Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.69-95, 2022
2021
20215. Jeneplan Yaklaşımı. In Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları book. (Ed. Tantekin Erden, F., & Demircan, H. Ö.)
Öneren Şendil Ç.
Jeneplan Yaklaşımı. In Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları book. (Ed. Tantekin Erden, F., & Demircan, H. Ö.), Hasibe Özlen Demircan,Feyza Tantekin Erden, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-214, 2021
2021
20216. İlkokula Hazırbulunuşluğun Değerlendirilmesi. In Her Yönüyle İlkokula Hazırbulunuşluk Ve Uyum Süreci: Öğretmenin El Kitabı book (Ed. Şahin, V., & Alıcı, Ş.)
Öneren Şendil Ç.
İlkokula Hazırbulunuşluğun Değerlendirilmesi. In Her Yönüyle İlkokula Hazırbulunuşluk Ve Uyum Süreci: Öğretmenin El Kitabı book (Ed. Şahin, V., & Alıcı, Ş.), Volkan Şahin,Şule Alıcı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.86-103, 2021
2020
20207. Erken Çocukluk Fen Öğrenim Sürecinde Değerlendirme. In Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Temel Konular ve Güncel Yaklaşımlar (Ed. Ünlü-Çetin, Ş.)
Öneren Şendil Ç.
Erken Çocukluk Fen Öğrenim Sürecinde Değerlendirme. In Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Temel Konular ve Güncel Yaklaşımlar (Ed. Ünlü-Çetin, Ş.), Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.125-147, 2020
2019
20198. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Baba Katılımını Etkileyen Faktörler
Öneren Şendil Ç.
Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde BABA KATILIMI, Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.111-133, 2019
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022
"Views of Preschool Teachers and Families Regarding the Effect of Covid 19 Pandemic on School Readiness"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Er S. S. (Yürütücü), Öneren Şendil Ç., Altaş E. N., Özgül T.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Danışma Kurulu
Danışma Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2022
Nisan 202219 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022Ege Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD RESEARCH
ESCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Eylül 2021
Eylül 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Tübitak, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Haziran 2023
Haziran 2023
International EJER Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Buldu E., Öneren Şendil Ç.
Türkiye
Ekim 2021
Ekim 2021TÜBİTAK 2237- A Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı kapsamında desteklenen "Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Motivasyonlarının Artırılması" projesi- Düzenleme Kurulu ve Bilim Kurulu Üyesi
ÖNEREN ŞENDIL Ç.
Aralık 2019
Aralık 2019ITEAC - III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Öneren Şendıl Ç.
Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019ITEAC-III Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi
ÖNEREN ŞENDIL Ç.
Eylül 2019
Eylül 2019
6. International Early Childhood Education Congress- 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Öneren Şendıl Ç.
Türkiye
Nisan 2019
Nisan 2019
14. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Öneren Şendıl Ç.
Türkiye
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
30 Kasım 2019 - 01 Aralık 2019
30 Kasım 2019 - 01 Aralık 2019
3. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi
Oturum Başkanı
Ankara-Türkiye
25 Nisan 2019 - 27 Nisan 2019
25 Nisan 2019 - 27 Nisan 2019
14. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi
Oturum Başkanı
İstanbul-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Kasım 2022
Kasım 2022Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi
Seminer
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Kreşi-Türkiye
Haziran 2022
Haziran 2022Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu- Veli Semineri
Seminer
TED Isparta Koleji Anaokulu-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu- Veli Semineri
Seminer
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Anaokulu-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu-Veli Semineri
Seminer
Toki Göksu Anaokulu-Türkiye
Nisan 2022
Nisan 2022Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi
Seminer
Nesibe Aydın Okulları-Türkiye
Mart 2022
Mart 2022Başkent Öğretmen Atölyesi-Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşlukları
Seminer
TED Üniversitesi-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 20
h-indeksi (SCOPUS): 3
Jüri Üyelikleri
Nisan-2019
Nisan 2019Bilirkişi Kurulu
TED Genel Merkez- Öğretmen Alım Mülakatları Jüri Üyesi - TED
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorEDUC 405 Öğretmenlik Uygulaması Dersi
,
2019 - 2019
2019 - 2019