Doç. Dr. Çağla Öneren Şendil


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Psikoloji, Okul Öncesi Eğitim, Öğretmen Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: sendil cagla oneren, Öneren Şendil Ç., Öneren Şendil Çağla

Metrikler

Yayın

34

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

20

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

522

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

109

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

1

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Çağla Öneren Şendil 1985 yılında Lefkoşa’da doğmuştur. Lisans Eğitimini 2007 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümünde tamamladıktan sonra yüksek lisansına ODTÜ Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde devam etmiştir. 2010 yılında yüksek lisans derecesini aldıktan sonra, 2011 yılında doktorasına yine ODTÜ Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalında devam etmiştir. Doktora derecesini okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarındaki çocukların akran ilişkileri ve akranlar arası problem durumları hakkındaki inanış ve uygulamaları üzerine yaptığı tez çalışması ile 2016 yılında almıştır. Yüksek Lisans ve doktora eğitimine devam ederken, 2009 yılında Araştırma Görevlisi olarak başladığı görevine 7 yıl kadar devam etmiştir. Araştırma Görevlisi olarak çalıştığı süre zarfında, birçok lisans düzeyinde derse asistanlık yapmış ve bu anlamda kendini geliştirme fırsatı yakalamıştır.

Akademik ve bilimsel çalışmalarını okul öncesi çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimleri, akran ilişkileri, sosyal yetkinlikleri, davranış problemleri, aile tutumları, okula hazırbulunuşluk, gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi üzerinde sürdürmektedir. Dr. Şendil’in bu konularda uluslararası yayınları ve konferans bildirileri bulunmaktadır. Akademik çalışmalarının yanı sıra, Türk Psikologlar Derneği tarafından verilen çocuk değerlendirme testleri ve aile eğitimleri gibi pek çok eğitim ve konferansa katılmıştır.

Eğitim Bilgileri

2011 - 2016

2011 - 2016

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2007 - 2010

2007 - 2010

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2003 - 2007

2003 - 2007

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

İngilizce

Araştırma Alanları

Psikoloji

Okul Öncesi Eğitim

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2017 - 2020

2017 - 2020

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Ders programı Koordinatörlüğü

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Ders Programı Hazırlama Komisyonu Üyesi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

TEDÜ Mezun Takip Koordinatörlüğü

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Ders Çizelgeleri Komisyonu

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

İnsan Araştırmaları Etik Kurulu

TED Üniversitesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

temel eğitim bölüm başkan yardımcısı

2019 - 2022

2019 - 2022

TEDU Eğitim Fakültesi Fakülte Okul İşbirliği Komisyonu

2019 - 2022

2019 - 2022

Uluslararası İşbirlikleri Komisyonu

2021 - 2021

2021 - 2021

Yeni Program Çalışmaları- Uygulama Dersleri Çalışma Grubu

2021 - 2021

2021 - 2021

Yeni Program Çalışmaları Paydaş Görüşmeleri Grubu

Verdiği Dersler

Okul Öncesi Eğitim Programları

Öğretmenlik Uygulaması I

Okulöncesi Eğitime Giriş

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş

Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi

Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme

Çocuk Ruh Sağlığı

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş

Okul Öncesi Eğitim Programı

Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2023 - 2023

2023 - 2023

Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu

Akademik Birimler - Eğitim

Öneren Şendil Ç.

2022 - 2022

2022 - 2022

Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi

Akademik Birimler - Eğitim

Öneren Şendil Ç.

2022 - 2022

2022 - 2022

TED Isparta Koleji- Veli Semineri- Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu

Akademik Birimler - Eğitim

Öneren Şendil Ç.

2022 - 2022

2022 - 2022

Toki Göksu Anaokulu- Veli Semineri- Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu

Akademik Birimler - Eğitim

Öneren Şendil Ç.

2022 - 2022

2022 - 2022

TED Ankara Koleji Anaokulu-Veli Semineri-Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu

Akademik Birimler - Eğitim

Öneren Şendil Ç.

2022 - 2022

2022 - 2022

Nesibe Aydın Okulları-Okul Öncesi Öğretmenleri-Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi

Akademik Birimler - Eğitim

Öneren Şendil Ç.

2022 - 2022

2022 - 2022

Başkent Öğretmen Atölyesi-Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşlukları

Akademik Birimler - Eğitim

Öneren Şendil Ç.

Araştırma Altyapısı Bilgileri

Şubat 2020

Şubat 2020

Okul Öncesi Eğitimi Uygulama Laboratuvarı

ÖNEREN ŞENDIL Ç.

Tasarlanan Programlar

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

2021 TEDU Okul Öncesi Eğitim Programı ÇAP-YAP programlarının hazırlanması

Lisans

ÖNEREN ŞENDIL Ç.

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

2021 Okul Öncesi Eğitim Programı Geliştirme Çalışmaları

Lisans

ÖNEREN ŞENDIL Ç.

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Early Childhood Education Master Program Proposal

Yüksek Lisans

ÖNEREN ŞENDIL Ç.

Makaleler

Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. The Examination of The Recent and Preceding Turkish National ECE PROGRAMS

Yalçın F., Öneren Şendil Ç., Buldu E.

to the ConferenceCES, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Investigation of Top Performers In Pisa Countries' ECE Curriculums

YALÇIN F., BULDU E., ÖNEREN ŞENDİL Ç.

76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Tayland, 15 - 19 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Uygulama Dersleri Örneği

Özgül T., Genç Ersoy B., Öneren Şendil Ç., Emre Akdoğan E., Yılmaz O., Canaran Ö., et al.

International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.167-168, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. The Assessment Practices of Preschool Teachers Working in Multicultural Classrooms

Altaş E. N., Öneren Şendil Ç.

International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1630-1631, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

5. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

7. THE PERSPECTIVES OF TEACHERS AND MOTHERS ON PEER RELATIONS OF PRESCHOOLERS

Öneren Şendil Ç.

9th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY), Athens, Yunanistan, 2 - 05 Ekim 2018, cilt.53, ss.211-223, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2018

2018

9. Ethics in Research Including Young Children

Öneren Şendil Ç., Sönmez S.

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 Ekim 2018, ss.1-10, (Özet Bildiri)

2012

2012

10. Early childhood teachers self reported beliefs and practices for relationship management

Şahin Sak İ. T., Öneren Şendil Ç., Erden F.

3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.1-10, (Özet Bildiri)

2012

2012

11. A qualitative study about transmission of religious issues

Öneren Şendil Ç., Kucukertan N. O.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.913-917, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

12. Preschool teachers' strategies to enhance social interaction skills of children during playtime

Öneren Şendil Ç., ERDEN F.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.918-923, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2010

2010

13. Investigating the National Dissertation and Thesis Database in the Field of Early Childhood Education in Turkey

ALTUN D., Öneren Şendil Ç., Sahin I. T.

International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY), CYPRUS, 2 - 05 Aralık 2010, cilt.12, ss.483-492, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

Kitaplar

2023

2023

1. TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Uygulama Dersleri Örneği

Özgül Torun T., Öneren Şendil Ç., Kavak Y., Aksoy E. (Editör)

Yükseköğretimde Program Geliştirme TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Prof. Dr. Erdem Aksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.100-130, 2023

2023

2023

2. Aile- Çocuğun Gelişimi için Bir Gereklilik

Öneren Şendil Ç.

Eğitim Paydaşları Olarak Aileler, Hasibe Özlen Demircan,Muhammed Ali Karaduman, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.1-15, 2023

2023

2023

3. Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri

Elmas B., Haşlaman T., Erdoğan T., Bilki Z., Öneren Şendil Ç., Serim Yıldız B., et al.

Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.48-57, 2023

2022

2022

4. Farklı Erken Çocukluk Eğitimi Programlarında Teknoloji

Öneren Şendil Ç., Altaş E. N.

Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji: Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun,Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.69-95, 2022

2021

2021

5. Jeneplan Yaklaşımı. In Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları book. (Ed. Tantekin Erden, F., & Demircan, H. Ö.)

Öneren Şendil Ç.

Jeneplan Yaklaşımı. In Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları book. (Ed. Tantekin Erden, F., & Demircan, H. Ö.), Hasibe Özlen Demircan,Feyza Tantekin Erden, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-214, 2021

2021

2021

6. İlkokula Hazırbulunuşluğun Değerlendirilmesi. In Her Yönüyle İlkokula Hazırbulunuşluk Ve Uyum Süreci: Öğretmenin El Kitabı book (Ed. Şahin, V., & Alıcı, Ş.)

Öneren Şendil Ç.

İlkokula Hazırbulunuşluğun Değerlendirilmesi. In Her Yönüyle İlkokula Hazırbulunuşluk Ve Uyum Süreci: Öğretmenin El Kitabı book (Ed. Şahin, V., & Alıcı, Ş.), Volkan Şahin,Şule Alıcı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.86-103, 2021

2020

2020

7. Erken Çocukluk Fen Öğrenim Sürecinde Değerlendirme. In Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Temel Konular ve Güncel Yaklaşımlar (Ed. Ünlü-Çetin, Ş.)

Öneren Şendil Ç.

Erken Çocukluk Fen Öğrenim Sürecinde Değerlendirme. In Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Temel Konular ve Güncel Yaklaşımlar (Ed. Ünlü-Çetin, Ş.), Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.125-147, 2020

2019

2019

8. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Baba Katılımını Etkileyen Faktörler

Öneren Şendil Ç.

Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde BABA KATILIMI, Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.111-133, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bölüm Danışma Kurulu

Danışma Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2022

Nisan 2022

19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2022

Şubat 2022

Ege Eğitim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD RESEARCH

ESCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Eylül 2021

Eylül 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Tübitak, Türkiye

Ödüller

Mart 2023

Mart 2023

TEDU ACADEMIC PUBLICATION AWARD

Tedu

Mart 2022

Mart 2022

TEDU ACADEMIC PUBLICATION AWARD

Tedu

Ocak 2020

Ocak 2020

Tübitak Yayın Teşvik ödülü

Tübitak

Temmuz 2019

Temmuz 2019

TEDU ACADEMIC PUBLICATION AWARD

Tedu



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

30 Kasım 2019 - 01 Aralık 2019

30 Kasım 2019 - 01 Aralık 2019

3. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Oturum Başkanı

Ankara-Türkiye

25 Nisan 2019 - 27 Nisan 2019

25 Nisan 2019 - 27 Nisan 2019

14. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Oturum Başkanı

İstanbul-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Kasım 2022

Kasım 2022

Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi

Seminer

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Kreşi-Türkiye

Haziran 2022

Haziran 2022

Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu- Veli Semineri

Seminer

TED Isparta Koleji Anaokulu-Türkiye

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu- Veli Semineri

Seminer

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Anaokulu-Türkiye

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Güçlü Bir Başlangıç: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşluğu-Veli Semineri

Seminer

Toki Göksu Anaokulu-Türkiye

Nisan 2022

Nisan 2022

Erken Çocukluk Dönemi Gelişim ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi

Seminer

Nesibe Aydın Okulları-Türkiye

Mart 2022

Mart 2022

Başkent Öğretmen Atölyesi-Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İlkokula Hazırbulunuşlukları

Seminer

TED Üniversitesi-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 20

h-indeksi (SCOPUS): 3

Jüri Üyelikleri

Nisan-2019

Nisan 2019

Bilirkişi Kurulu

TED Genel Merkez- Öğretmen Alım Mülakatları Jüri Üyesi - TED

Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

EDUC 405 Öğretmenlik Uygulaması Dersi

,

2019 - 2019

2019 - 2019

Developing Course Syllabi for EGE 482 & ECE 482 and Regular Meetings

,