Prof. Dr. Erdinç Çakıroğlu


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim Matematik Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Cakiroglu Erdinc

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

Metrikler

Yayın

81

Yayın (WoS)

22

Yayın (Scopus)

36

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

511

H-İndeks (Scopus)

14

Atıf (TrDizin)

89

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Diğer Toplam)

139

Proje

1

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2000

1996 - 2000

Doktora

Indiana University Bloomington, School of Education, Curriculum and Instruction, Amerika Birleşik Devletleri

1993 - 1994

1993 - 1994

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1987 - 1992

1987 - 1992

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2000

2000

Doktora

Preservice Elementary Teachers’ Sense of Efficacy in Reform Oriented Mathematics

Indiana University Bloomington

1994

1994

Yüksek Lisans

Modules in pre-service training of mathematics teachers in probability and statistics

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Araştırma Alanları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm

2014 - 2023

2014 - 2023

Prof. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2014

2009 - 2014

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2003 - 2009

2003 - 2009

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2000 - 2003

2000 - 2003

Öğretim Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - 2023

2020 - 2023

Bölüm Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2015 - 2023

2015 - 2023

Merkez Müdürü

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

2013 - 2016

2013 - 2016

Dekan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Akademi Dışı Deneyim

2003 - Devam Ediyor

2003 - Devam Ediyor

Assistant Professor

METU, Assistant Professor

2000 - 2003

2000 - 2003

Instructor/Reader

METU, Instructor/Reader

1992 - 2000

1992 - 2000

Assistant

METU, Assistant

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (51)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (8)
Scopus (36)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Investigating the characteristics of algebra tasks generated by preservice mathematics teachers

KAPLAN CAN G., İŞLER BAYKAL I., DİDİŞ KABAR M. G., ÇAKIROĞLU E.

Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bolzano, İtalya, 02 Şubat 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. Students’ Use of Geometric Cues in an Art Studio: Scaling of Artworks

KUŞ M., ÇAKIROĞLU E.

14th International Congress on Mathematics Education, Shanghai, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. What do prospective mathematics teachers mean by “definitions can be proved”?

DİLBEROĞLU M., HASER Ç., ÇAKIROĞLU E.

Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 6 - 10 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Strategies used by First Grade Students in the Process of Solving Join Problems

AYTEKİN E., ÇAKIROĞLU E., SEVİNÇ Ş., ISIKSAL BOSTAN M., KANDİL S.

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK 2019), Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.219, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Eliciting Students’ Visual-Spatial Thinking Processes in an Art Studio

KUŞ M., ÇAKIROĞLU E.

Bridges 2019: Mathematics, Art, Music, Architecture, Education, Culture, 16 - 20 Temmuz 2019, ss.379-382, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. First Grade Students’ Counting Strategies

KANDİL S., ISIKSAL BOSTAN M., SEVİNÇ Ş., ÇAKIROĞLU E.

International Congress on Science and Education (ICSE2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, ss.427-428, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Developing First Graders’ Number Sense Through Subitizing Activities

ŞEKER V., KARACA E. T., SEVİNÇ Ş., ÇAKIROĞLU E., ISIKSAL BOSTAN M.

European Educational Research Association, Kopenhag, Danimarka, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Preservice Mathematics Teachers’s TPACK Development in Statistics Teaching: A Microteaching Lesson Study

BİREL G., ÇAKIROĞLU E.

10th International Conference on Teaching Statistics, Kyoto, Japonya, 8 - 13 Temmuz 2018, ss.328-334, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS’ USES OF QUESTIONING TOOLS

YILMAZ A., ÇAKIROĞLU E.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.164, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. 1. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Deneyimleri

ÇAKIROĞLU E., KARACA E. T., SEVİNÇ Ş., ISIKSAL BOSTAN M., ŞEKER V.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. A mathematics teacher’s use of questions while teaching the concepts of lines and angles

YILMAZ A., ÇAKIROĞLU E.

ERPA International Congresses on Education 2017, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.129, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Matematik Öğretmen Adaylarının Orantısal Durumların Altında Yatan Matematiksel İlişkileri Anlayabilme Durumları

PİŞKİN TUNÇ M., ÇAKIROĞLU E.

3. TÜRK BİLGİSAYAR VEMATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Edutainment applications of augmented reality theCase of augmented book

ÖZÇAKIR B., ÇAKIROĞLU E., GÜNEŞ E.

First International Academic Research Congress, 03 Kasım 2016 - 05 Ocak 2017, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

19. Ortaokul Öğrencilerinin Üçgende Yükseklik İle İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajları

Mukaddes İ., ULUSOY F., ÇAKIROĞLU E.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

2015

2015

20. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algılarının Kaynakları

YÜREKLİ B., IŞIKSAL M., ÇAKIROĞLU E.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Investigating sources of pre service teachers self efficacy for preparing and implementing mathematical tasks

YÜREKLİ B., IŞIKSAL M., ÇAKIROĞLU E.

Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, CERME 9, 4 - 08 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

24. Making sense of statistical and probabilistic information in the media texts Pre service teachers critical thinking processes

ÖZEN M., ÇAKIROĞLU E.

Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, CERME 9, 4 - 08 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

25. THE EFFECTS OF MULTIPLE REPRESENTATIONS-BASED INSTRUCTION ON SEVENTH GRADE STUDENTS’xx ALGEBRA PERFORMANCE

AKKUŞ ÇIKLA O., ÇAKIROĞLU E.

6th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), 28 Ocak 2009, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

2. A Phenomenoligical Study: Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers

Sozen Ozdogan S., AKYÜZ D., ÇAKIROĞLU E.

The Language of Mathematics, Patrick M. Jenlink, Editör, Rowman Littlefield, London, ss.113-142, 2020

2020

2020

3. A Phenomenological Study Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers

SÖZEN ÖZDOĞAN S., AKYÜZ D., ÇAKIROĞLU E.

The Language of Mathematics: How the Teachers’ Knowledge of Mathematics Affects Instruction, , Editör, Rowman & Littlefield, Oxford, ss.113-141, 2020

2018

2018

4. Matematiksel Bakış Açısıyla STEM Eğitimi Uygulamaları

ÇAKIROĞLU E., DEDEBAŞ E.

Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve Uygulamada STEM Eğitimi, Devrim Akgündüz, Editör, Anı Yayıncılık, ss.201-219, 2018


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 511

h-indeksi (SCOPUS): 14