Publications & Works

Articles Published in Other Journals 9
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 17

A Systematic Review of the Empirical Research on Forest Pedagogy in the Context of Early Childhood Education

The Conference of Childhood, Education & Society, İstanbul, Turkey, 27 June - 29 July 2024, (Summary Text)

Exploring the Parents' Knowledge of Forest Pedagogy in Forest Kindergartens

76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Thailand, 15 - 19 July 2024, (Summary Text)

Investigation of Top Performers In Pisa Countries' ECE Curriculums

76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Thailand, 15 - 19 July 2024, (Summary Text)

Orman Anaokullarının Kurucu ve Öğretmenlerinin Riskli Oyun ve Risk Yönetimine İlişkin Bilgi ve Uygulamaları

10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Turkey, 8 - 11 June 2023, (Summary Text)

Diversity of Early Childhood Education Services: The Case of New Zealand

VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2020), 10 - 13 September 2020, (Summary Text)

Investigation of “Forest” Concept in Illustrated Story Books for Young Children

European Conference on Educational Research 2019, 2 - 06 September 2019, (Summary Text)

A Systematic Review of Fundamental Approaches to Early Childhood Education Research

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 June 2019, (Summary Text)

How does your ideal outdoor environment look like?: Teachers’ and parents’ perspectives.

70th OMEP World Assembly and Conference, Prague, Czech Republic, 25 - 29 June 2018, (Summary Text)

All about Pikler Pedagogy: Lessons from Pikler Pedagogy regarding Early Childhood Education

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.1233-1234, (Summary Text)

A cross cultural study on the current status of outdoor play

26th EECERA Annual Conference, Dublin, Ireland, 31 August - 03 September 2016, (Summary Text)
Books 7

Disiplin Ötesi Model

in: Sınıf Yönetimi Modelleri, Feyza Tantekin Erden,İkbal Tuba Şahin Sak, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.26-49, 2024

Piramit Metodu

in: Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Erden, Feyza ve Demircan, Hasibe Özlen, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.331-368, 2021

20. Yüzyıla Yön Veren Erken Çocukluk Eğitimi Müfredat Modelleri

in: Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Aktan Acar, Ebru, Editor, Nobel, Ankara, pp.347-412, 2021

Doğa Temelli Müfredat Modelleri

in: Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Olgan, Refika, Editor, Pegema, Ankara, pp.76-107, 2020

Doğanın Kalbinde Oyun Temelli Eğitim: Orman Okul Yaklaşımı

in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar, Ebru, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.371-386, 2017

Erişilebilen Kaynaklar Işığında Freinet Pedagojisinin Geçmişi ve Günümüze Yansımaları

in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Ebru Aktan Acar, Editor, Nobel, Ankara, pp.149-167, 2017

Dış Mekan Oyunları

in: Çocuk ve Oyun, Meral Ören, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.164-187, 2016 Sustainable Development
Metrics

Publication

36

Publication (WoS)

2

Publication (Scopus)

3

Citation (Scopus)

20

H-Index (Scopus)

2

Citation (TrDizin)

4

H-Index (TrDizin)

1

Citation (Sum Other)

5

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals