Publications & Works

Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI

Articles Published in Other Journals

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

A Systematic Review of the Empirical Research on Forest Pedagogy in the Context of Early Childhood Education

The Conference of Childhood, Education & Society, İstanbul, Turkey, 27 June - 29 July 2024

Investigation of Top Performers In Pisa Countries' ECE Curriculums

76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Thailand, 15 - 19 July 2024

Exploring the Parents' Knowledge of Forest Pedagogy in Forest Kindergartens

76th OMEP World Assembly and Conference, Bangkok, Thailand, 15 - 19 July 2024

Orman Anaokullarının Kurucu ve Öğretmenlerinin Riskli Oyun ve Risk Yönetimine İlişkin Bilgi ve Uygulamaları

10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Turkey, 8 - 11 June 2023

Diversity of Early Childhood Education Services: The Case of New Zealand

VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2020), 10 - 13 September 2020

Investigation of “Forest” Concept in Illustrated Story Books for Young Children

European Conference on Educational Research 2019, 2 - 06 September 2019

How does your ideal outdoor environment look like?: Teachers’ and parents’ perspectives.

70th OMEP World Assembly and Conference, Prague, Czech Republic, 25 - 29 June 2018

All about Pikler Pedagogy: Lessons from Pikler Pedagogy regarding Early Childhood Education

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.1233-1234

A cross cultural study on the current status of outdoor play

26th EECERA Annual Conference, Dublin, Ireland, 31 August - 03 September 2016

Books & Book Chapters

Disiplin Ötesi Model

in: Sınıf Yönetimi Modelleri, Feyza Tantekin Erden,İkbal Tuba Şahin Sak, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.26-49, 2024

Piramit Metodu

in: Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Erden, Feyza ve Demircan, Hasibe Özlen, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.331-368, 2021

20. Yüzyıla Yön Veren Erken Çocukluk Eğitimi Müfredat Modelleri

in: Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Aktan Acar, Ebru, Editor, Nobel, Ankara, pp.347-412, 2021

Doğa Temelli Müfredat Modelleri

in: Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Olgan, Refika, Editor, Pegema, Ankara, pp.76-107, 2020

Doğanın Kalbinde Oyun Temelli Eğitim: Orman Okul Yaklaşımı

in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar, Ebru, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.371-386, 2017

Erişilebilen Kaynaklar Işığında Freinet Pedagojisinin Geçmişi ve Günümüze Yansımaları

in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Ebru Aktan Acar, Editor, Nobel, Ankara, pp.149-167, 2017

Dış Mekan Oyunları

in: Çocuk ve Oyun, Meral Ören, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.164-187, 2016 Sustainable Development

Metrics

Publication

34

Citation (Scopus)

20

H-Index (Scopus)

2

Citiation (TrDizin)

4

H-Index (TrDizin)

1

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals