Doç. Dr. Gökçen Aydın Dalarslan


Eğitim Fakültesi,


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Psikoloji, Eğitim

Metrikler

Yayın

65

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

17

Atıf (Scopus)

570

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

1211

H-İndeks (Scholar)

12

Proje

1

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Doç. Dr. Gökçen Aydın-Dalarslan, lisans eğitimini 2009 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği; yüksek lisans eğitimini 2012 yılında ve doktora eğitimini 2017 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda “Assessing a model of cognitive test anxiety: The role of rumination, self-forgiveness, perfectionism cognitions and cognitive defusion through the indirect effect of psychological flexibility [Bilişsel sınav kaygısı modelinin test edilmesi: Psikolojik esnekliğin dolaylı etkisi yoluyla ruminasyon, kendini affetme, mükemmeliyetçi düşünceler ve bilişsel ayrışmanın rolü]” başlıklı teziyle tamamlamıştır.

2010-2017 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Merkezi’nde (ÖGEM) araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2017-2023 yılları arasında Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmıştır. Dr. Aydın-Dalarslan 2023 yılında Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında Doçent ünvanı almıştır. 25 Eylül 2023 tarihinden itibaren TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD öğretim üyesidir. Aynı zamanda TED Üniversitesi Öğretme-Öğrenme Merkezi (Center for Teaching and Learning) koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Şubat 2022-Aralık 2022 tarihleri arasında TÜBİTAK Doktora Sonrası Araştırma Bursu ile “University of Basel (İsviçre) Clinical Psychology and Intervention Science” Bölümü’nde doktora sonrası araştırmalarını yürütmüştür.

Lisans ve lisans üstü düzeyde verdiği derslerden bazıları şunlardır: Psikolojik Danışma Kuramları, Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması, Grupla Psikolojik Danışma, Okul Danışmanlığında Bireyi Tanıma Teknikleri, Okul Danışmanlığında Uygulama, Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması. Araştırma ilgi alanları arasında, ACT - Kabul ve Kararlılık Terapisi, psikolojik esneklik, yaşamda değerler, akademik başarı, motivasyon ve mükemmeliyetçi düşünceler yer almaktadır. Dr. Aydın-Dalarslan’ın Q1-Q2-Q3-Q4 kategorisinde yer alan çeşitli SSCI-SCI ve SCI-E indeksli dergilerde makalesi, uluslararası/ulusal düzeyde kongre ve konferanslarda sunulmuş birçok sözlü bildirisi ve ESCI/TRDizin ya da diğer uluslararası/ulusal indeksli dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır. Ayrıca TÜBİTAK 1001, TÜBİTAK 4005, ODTÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (ODTÜ BAP) destekli projelerde araştırmacı olarak görev yapmıştır. 2017 yılında EDEN Konferansı’nda En İyi Araştırma Bildirisi ödülünü almıştır. Dr. Aydın-Dalarslan, 2016 yılından beri “Association for Contextual Behavior Science” üyesidir.

Eğitim Bilgileri

2022 - 2022

2022 - 2022

Post Doktora

Universitaet Basel (University of Basel), Department of Clinical Psychology, İsviçre

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

2009 - 2012

2009 - 2012

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Assessing a model of cognitive test anxiety: The role of rumination, self-forgiveness, perfectionism cognitions and cognitive defusion through the indirect effect of psychological flexibility

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2012

2012

Yüksek Lisans

The role of English proficiency level, personal and affective factors predicting language preparatory school students' academic success

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Psikoloji

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2023 - 2023

2023 - 2023

Doç. Dr.

Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2017 - 2023

2017 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2022 - 2022

2022 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Universitaet Basel (University of Basel), Psychology

2021 - 2022

2021 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Öğretme-Öğrenme Merkezi Koordinatörü

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Makaleler

Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (2)
Scopus (16)
TRDizin (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. ACT for ADHD: The Use of fNIRS

KOÇARSLAN B., AYDIN DALARSLAN G.

ACBS World Conference 2025, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Ergenlerde Psikolojik Esneklik Ölçeği’nin geliştirilmesi ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi

Yıldız M., AYDIN G.

23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran 2022, ss.273-275, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy on Test Anxiety

AYDIN Y., AYDIN G.

27th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.4058, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. How dyadic coping and psychological flexibility can help us to understand marital satisfaction in COVID-19 pandemic?

AYDIN Y., AYDIN G., ASLAN S., AKÇABOZAN KAYABOL N. B.

The National Council on Family Relations Annual Conference (NCFR), Amerika Birleşik Devletleri, 02 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Please do not check your phone, stay with me: Phubbing makes us less satisfied

AKÇABOZAN KAYABOL N. B., ÇAĞ P., AYDIN G.

The National Council on Family Relations Annual Conference (NCFR), Amerika Birleşik Devletleri, 02 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. Lise öğrencilerinde yılmazlığı yordamada bilinçli farkındalık ve benlik saygısı

YENİCE M., AYDIN G.

22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş, Türkiye, 07 Ekim 2021, ss.406-407, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Psychological Flexibility Matters in Turkey!

AYDIN G., Gloster A. T., Kassianos A. P., Karekla M.

ACBS Virtual World Conference 2021, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN ÇEVRİMİÇİ PSİKOLOJİK DANIŞMAYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: COVID-19 PANDEMİSİ ÖNCESİNE GENEL BİR BAKIŞ

AYDIN G., GÜL A.

10. Üniversite Psikolojik Danışmanlığı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2021, ss.31, (Özet Bildiri)

2020

2020

10. İş Yaşamında Kabul ve Eylem Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

AYDIN G., AYDIN Y., KARACAN ÖZDEMİR N.

I. International Congress of Pedagogical Research, 24 - 26 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Lisans Öğrencilerinin Yaşam Dengesi ve Travmatik Deneyimleri

KARAMAN M. A., AYDIN G., SARI H. İ.

21. Uluslararası Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Yatılı ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin tükenmişlik düzeyleri: Bir eylem araştırması

AYDIN G., EKER DURMUŞ E.

21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.53, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Mindfulness and Psychological Inflexibility: The Mediating Role of Values

AYDIN Y., AYDIN G.

ECER (The European Conference on Educational Research), Hamburg, Almanya, 05 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Ortaokul öğrencilerinde olumlu davranış kazandırmaya yönelik grup rehberliği programı

Sonkur A., Kadı Dönder A., AYDIN G.

21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Ekim 2019, ss.67, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Araştırma görevlilerinin öğretimle ilgili ihtiyaçlarına yönelik nitel bir araştırma

ÇAPA AYDIN Y., ERET E., BARUTÇU YILDIRIM K. F., AYDIN G., GÜNERİ O., ÇAĞ P.

6th International Eurasian Educational Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2425-2426, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Ortaokul öğrencilerinde iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik grup rehberliği programı

Kaynar M. B., AYDIN G.

6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Çevrimiçi (online) psikolojik danışmada yöntemsel eğilimler: Türkiye’deki güncel durum

AYDIN G., GÜL A.

6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 26 Nisan 2019, ss.22-23, (Özet Bildiri)

2019

2019

19. A phenomenological study on romantic relationship breakup

BARUTÇU YILDIRIM K. F., AYDIN G., ÇAĞ P., AKÇABOZAN KAYABOL N. B.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Ankara, Türkiye, 25 Nisan 2019, ss.961-962, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Türkiye bağımlılıkla mücadele eğitim programının bağımlılıkla ilgili bilişsel ve duyuşsal farkındalığa etkisi

BÜYÜKÖZTÜRK Ş., AYDIN G., YILDIRIM H., UYSAL M., ŞENFERAH S., CEYHAN G., et al.

2. Uluslararası Uyuşturucu Politikaları ve Halk Sağlığı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. A study on Turkish adaptation of Drexel Defusion Scale (DDS)

AYDIN G., GÜNERİ O.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES UEBK), 27 Nisan 2018, ss.3769-3770, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. The effect of gender and English language class level on cognitive test anxiety among English language preparatory school students

AYDIN G., GÜNERİ O.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), 27 Nisan 2018, ss.3777, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin okul doyumunu artırmaya yönelik grup rehberliği programının etkililiği

Altınok Kalkan S., Ayaz A., Mızrak Ş., AYDIN G.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2018, ss.3667-3670, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Implications of 3D Virtual Worlds for Counseling Services In Higher Education

GÜL A., AYDIN G., ÇAĞ P., TOKEL S. T.

4th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Effects of Multimedia Feedback on Pre-Service Teachers’ Perceptions, Self-Assessment, and Academic Achievement

AYDIN G., ÇİÇEK M., GÜLEÇ M.

EDEN 2017 ANNUAL Conference, Jönköping, İsveç, 13 - 16 Haziran 2017, ss.381-389, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

26. Testing factor structure and reliability of Turkish version of State Self-Forgiveness Scale (SSFS)

AYDIN G., GÜNERİ O.

EJER 4th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1467-1468, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. Turkish adaptation of Perfectionism Cognitions Inventory (PCI)

GÜNERİ O., AYDIN G.

EJER 3rd International Eurasian Educational Research Congress, 01 Mayıs 2016, ss.1809-1810, (Özet Bildiri)

2015

2015

28. İlişkilerde Güç Algısı Ölçeği'nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

AYDIN G., ÇAĞ P.

13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 07 Ekim 2015, ss.138-140, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. Skovholt Profesyonel Sağlamlık ve Öz Bakım Ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlama çalışması

GÜNERİ O., ÜNLÜ KAYNAKÇI F. Z., AYDIN G.

13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 07 Ekim 2015, ss.289-291, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. Psikolojik danışma tekniklerinin öğretilmesinde video modellemenin kullanılması: Bir pilot uygulama

Owen D., GÜNERİ O., KORKUT OWEN JR. F., Sun Selışık E., ÇAĞ P., AYDIN G.

13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 07 Ekim 2015, ss.316-319, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. The role of power and gender in romantic relationship satisfaction among college students

AYDIN G.

ECER 2015 (European Conference on Educational Research), 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Learning Needs of Preparatory Students

AYDIN G.

12th ODTÜ International ELT Convention, 25 - 26 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. Üniversite öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarını etkileyen faktörlere nitel bir bakış

ÇAĞ P., AYDIN G., BARUTÇU YILDIRIM K. F., GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.

8. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 9 - 10 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

36. Qualitative and quantitative evaluation of an English language peer tutoring program for low achieving students

AYDIN G., GÜNERİ O.

INSTALL International Conference Proceedings, Reflexivity in Higher Education: Research and Models of Intervention for Underachieving Students, Napoli, İtalya, 20 Mart 2014, ss.27-34, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

37. The relationship between cognitive distortions and forgiveness in romantic relationships

AYDIN G., Kandemir Özdinç N., AKSU M.

ECER (The European Conference on Educational Research) 2014, Porto, Portekiz, 01 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

40. “Let’s learn together”: Academic support program

AYDIN G., GÜNERİ O.

11th ODTÜ International ELT Convention, 01 Nisan 2012, ss.54, (Özet Bildiri)

2011

2011

41. Eğitim fakültesi öğrencilerinde problemli İnternet kullanımını yordamada cinsiyet, yaş, sosyal beceri ve utangaçlığın rolü

Mesutoğlu C., AYDIN G., GÜNERİ O.

11. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.92-93, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Kabul ve Kararlılık Terapisi ve Bilinçli Farkındalık Uygulamaları

Aydın Dalarslan G.

Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Kuramlar, Doç Dr. Nurten Karacan Özdemir, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.265-293, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

2. Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT)

AYDIN G.

Çocuklarla ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Teknikleri, Serim Yıldız, Begüm; Özgülük Üçok, Burcu, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.249-279, 2022

2022

2022

3. Kabul ve Kararlılık Terapisi

AYDIN G.

Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar, Baştemur Şule, Kurşuncu Mustafa Alperen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.31-53, 2022

2020

2020

4. Yetişkinlik - Geç Yetişkinlik (Orta Yaş) Dönemi Uyum ve Davranış Sorunları (30-60 Yaş)

AYDIN G., ÜNLÜ KAYNAKÇI F. Z.

Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Bilgin Okan, Akçıl Süleyman, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.219-247, 2020

2020

2020

5. Yetişkinlik Döneminde Kariyer Gelişimi

AYDIN G.

Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi, Siyez Diğdem Müge, Mutlu Çaykuş Tansu, Editör, Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.233-273, 2020

2020

2020

6. Okumayı öğrenmek ve disleksili çocuklar için okumanın zorluğunu anlamak

AYDIN G.

Disleksi : Ebeveynler ve Yardım Edenler İçin Kapsamlı Bir Kılavuz, Kurşuncu Mustafa Alperen , Demirtaş Zorbaz Selen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.55-70, 2020

2015

2015

7. Düşünme, Dil ve Zeka

AYDIN G.

Aklımın Aklı Psikoloji (Psychsmart), Durak Mithat, Şenol-Durak Emre, Kocatepe Ufuk, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.162-191, 2015

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2024

Nisan 2024

Journal of Social and Personal Relationships

SSCI Kapsamındaki Dergi



Burslar

2022 - 2022

2022 - 2022

TÜBİTAK 2219

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 570

h-indeksi (SCOPUS): 8