Biyografi
Üniversitedeki eğitim ve araştırma görevlerinin yanında, 1996-2005 yılları arasında, Milli Eğitim Bakanlığı’nın UNICEF, Dünya Bankası ve Avrupa Komisyonu ile işbirliği içinde yürüttüğü kız çocuklarının eğitiminin yaygınlaştırılmasıyla ilgili değişik eğitim projelerinde - kız çocuklarının okullaşması, Haydi Kızlar Okula, Çocuk Dostu Okul - danışmanlık hizmetlerinde bulunmuştur. Ayrıca, eğitim yöneticileri ve eğitim deneticilerine yönelik çeşitli mesleki eğitim etkinliklerinde görev almıştır.
Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi bilim dalından doktora derecesi almış (1986), 1991-2017 yılları arasında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Üniversitede çeşitli kademelerde yöneticilik görevleri üstlenmiş, 2012-2015 yılları arasında rektör yardımcılığı görevinde bulunmuştur. Ayrıca, 2000-2002 yıllarında Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi’nde misafir öğretim üyesi, 2007-2008 öğretim yılında ABD-Tennessee, Memphis Üniversitesi Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi’nde misafir araştırmacı olarak bulunmuştur.
TED (Türk Eğitim Derneği) Bilim Kurulu üyeliği (2003-2005), UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Eğitim İhtisas Komitesi üyeliği (2010-2014) ve Türkiye Voleybol Federasyonu Eğitim Kurulu Koordinatörlüğü (2006-2007 ve 2011-2012) görevlerinde bulunmuştur. 2017-2023 yılları arasında TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığını yürütmüştür. Yükseköğretim Kalite Kurulu ve EPDAD’da (Eğitim Fakülteleri Eğitim Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) dış değerlendirici olarak görev almaktadır.
Eğitim Bilgileri
1981 - 1986
1981 - 1986Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Yönetimi ve Planlaması, Türkiye
1978 - 1980
1978 - 1980Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim YÖnetimi ve Teftişi, Türkiye
1972 - 1975
1972 - 1975Lisans
Polis Akademisi, Türkiye
Araştırma Alanları
Eğitim
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD
1998 - 2017
1998 - 2017Prof. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1991 - 1998
1991 - 1998Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1991 - 1991
1991 - 1991Dr. Öğr. Üyesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProfessor
TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü
2017 - 2023
2017 - 2023Dekan
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2011 - 2016
2011 - 2016Rektör Yardımcısı
Hacettepe Üniversitesi, Rektörlük-B, Rektörlük-M
2003 - 2007
2003 - 2007Bölüm Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Makaleler
2020
20201. Student-Centered Learning Dimension of the Bologna Process: Its Reflections in Education Faculty Curricula
Kisa N., Uysal F., Kavak Y.
YUKSEKOGRETIM DERGISI
, cilt.10, sa.1, ss.85-95, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
20192. ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL İMAJ ALGILARI VE ÖĞRENCİ BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
Demiröz S., Kavak Y.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019 (TRDizin)
2019
20193. A Study on the Relationship between the Teachers' Organizational Citizenship Behavior and the Students' Success
Demiroz S., Kavak Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.505-523, 2019 (ESCI, TRDizin)
2017
20174. PISA 2012 Results: The Effects of Principal Leadership and School Autonomy on Students' Performance
YILMAZ FINDIK L., Kavak Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.4, ss.939-959, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2016
20165. An investigation regarding the Bologna process: Comparison of student assessment methods and student workload
Sen Z., Uludag G., Kavak Y., SEFEROĞLU S. S.
YUKSEKOGRETIM DERGISI
, cilt.6, sa.2, ss.84-94, 2016 (ESCI, TRDizin)
2014
20146. Development Related to the Basis of Teacher Appointment of Ministry of National Education and the Source Higher Education Programs
Kocak S., Kavak Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.29, sa.4, ss.157-170, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
20137. Substitute Teacher Implementations in Teacher Employment: A Comparative Look for EU and Turkey
Kavak Y., ÖZDEMİR N.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.230-239, 2013 (SSCI, TRDizin)
2011
20118. Population and education in Turkey: Long-term (2010-2050) population projections and repercussions on Turkish education system Türkiye'de nüfus ve eǧitim: Uzun vadeli (2010-2050) nüfus projeksiyonlari ve eǧitim sistemine yansimalari
Kavak Y.
Milli Egitim
, sa.192, ss.86-104, 2011 (Scopus, TRDizin)
2007
20079. Primary school enrolment and out-of-school children in Turkey Türkiye'de ilköǧretime katilim ve okula gidemeyen çocuklar
Kavak Y., Ergen H.
Milli Egitim
, sa.173, ss.8-26, 2007 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Öğretmen Yetiştirme Kurumlarında Sürdürülebilir Akreditasyon Mekanizması: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Kavak Y.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023,, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Temmuz 2023, ss.1503-1505, (Özet Bildiri)
2023
20232. Deprem Sonrası Çok Düzeyli Müdahaleler: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Kavak Y., Yılmaz O.
10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1300-1301, (Özet Bildiri)
2023
20233. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2023
20234. Eğitim ve Okul Geliştirmede Kalite Güvence Sistemi: İngiltere ve Hollanda Örnekleri ve Türkiye için Çıkarımlar
Toker Z., Kavak Y.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.412-413, (Özet Bildiri)
2023
20235. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SERTİFİKA PROGRAMI SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Aksoy E., Kavak Y.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
20196. Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında Akreditasyon Konusundaki Güncel Gelişmeler
Kavak Y., Kısa N., Uysal F.
III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi / III. International Teacher Education and Accreditation Congress, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019
2009
20097. Restructuring studies of teacher education in recent years in Turkey
Kavak Y., BASKAN G.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.364-367, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Öğretim Programı Çerçevesi ve Çerçeve Program
Kavak Y., Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., et al.
Yükseköğretimde Program Geliştirme TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Erdem Aksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.87-98, 2023
2022
20222. Kavak, Y., Kısa, N. ve Uysal, F. “Bologna Süreci’nin Öğrenci Merkezli Öğrenme Boyutu: Eğitim Fakültelerine Yansımaları”. Edt. Durman, M., Erdoğan, A. ve Mete ... 20. Yılında Türkiye’de Bologna Süreci ve Avrupa Yükseköğretim Alanında Güncel Tartışmalar.
Kavak Y., kısa n., uysal f.
Kavak, Y., Kısa, N. ve Uysal, F. “Bologna Süreci’nin Öğrenci Merkezli Öğrenme Boyutu: Eğitim Fakültelerine Yansımaları”. Edt. Durman, M., Erdoğan, A. ve Mete ... 20. Yılında Türkiye’de Bologna Süreci ve Avrupa Yükseköğretim Alanında Güncel Tartışmalar., , Editör, 2022
2021
20213. Sosyal Bilimler Ansiklopedisi Eğitimde Kalite ve Akreditasyon
Kavak Y.
TÜBİTAK, Ankara, 2021
2020
20204. Country reports on student affairs and services practice around the world: The higher education system and evolution of student affairs and services-Turkey
Yılmaz Fındık L., Ulucan A., Kavak Y.
Student Affairs and Services in Higher Education: Global Foundations, Issues, and Best Practices., Roger B. Ludeman, Birgit Schreiber, Editör, IASAS and Deutsches Studentenwerk – DSW, 2020
2020
20205. One size does not fit all: Unique delivery systems in student affairs and services around the world: Turkey.
Yılmaz Fındık L., Kavak Y., Ulucan A.
Student Affairs and Services in Higher Education: Global Foundations, Issues, and Best Practices. 2, Roger B. Ludeman, Birgit Schreiber, Editör, IASAS, and Deutsches Studentenwerk – DSW, 2020
2019
20196. Akademik Başarı Kıskacındaki Okul Yöneticileri
Özdemir N., Kavak Y.
Pegem Akademi, Ankara, 2019
Desteklenen Projeler
2018 - 2020
2018 - 2020
"Öğrencilerin Türkçe, Matematik ve Fen Ders Başarısını Etkileyen Okul ve Öğrenci Düzeyine İlişkin Bazı Değişkenlerin İncelenmesi ve Politika Önerilerinin Geliştirilmesi"
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Özdemir P. N., KAVAK Y.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyor
EGITIM VE BILIM
Baş Editör
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam Ediyor
Journal of teacher education and educator
Editörler Kurulu Üyesi
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam Ediyor
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam Ediyor
YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
Danışma Kurul Üyesi
Öğrenci Projeleri
2019 - 2019
2019 - 2019MEI 590 Graduation Project - Yönetsel Davranış, Mesleki Topluluk ve Öğretime Odaklanmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri
TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD, Türkiye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Şubat 2005
Şubat 2005EGITIM VE BILIM
Bilimsel Danışmanlıklar
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
EPDAD (Eğitim Fakülteleri Programlarını Akreditasyon Derneği)
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2020 - 2022
2020 - 2022Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
YÖKAK
TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd, Türkiye
2018 - 2022
2018 - 2022Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Yükseköğretim Kalite Kurulu - YÖKAK
TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Yükseköğretim Kalite Kurulu
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Yükseköğretim Kalite Kurulu
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
YÖKAK
TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Temmuz 2023
Temmuz 2023
EJERCongress (Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Toga S., Kavak Y.
Ankara, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
03 Eylül 2025 - 05 Eylül 2025
03 Eylül 2025 - 05 Eylül 20257th International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2025)
Panelist
Bursa-Türkiye
24 Kasım 2024 - 24 Kasım 2024
24 Kasım 2024 - 24 Kasım 202424 Kasım Öğretmenler Günü
Panelist
Zonguldak-Türkiye
28 Nisan 2023 - 30 Nisan 2023
28 Nisan 2023 - 30 Nisan 2023
16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresine
Panelist
Ankara-Türkiye
16 Haziran 2022 - 18 Haziran 2022
16 Haziran 2022 - 18 Haziran 2022
VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi
Davetli Konuşmacı
Çanakkale-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Ekim 2024
Ekim 2024VII. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi | International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC)
Konferans
EPDAD Eğitim Fakülteleri Program Akreditasyon Derneği-Türkiye
Haziran 2022
Haziran 2022VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi - ITEAK 2022 16-17 Haziran 2022, Çanakkale
Konferans
EPDAD -Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 14
h-indeksi (SCOPUS): 3
Jüri Üyelikleri
Ekim-2024
Ekim 2024Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlüğe yükseltilme - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023