Prof. Dr. Yüksel Kavak


Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD

Eğitim Bilimleri ABD


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Eğitim Yönetimi ve Planlaması


Yayınlardaki İsimler: Kavak Y., Kavak Yüksel, Yuksel Kavak

E-posta: yuksel.kavak@tedu.edu.tr
İş Telefonu: +90 312 585 0014
Web: https://avesis.tedu.edu.tr/yuksel.kavak
Ofis: Oda No: F 108
Posta Adresi: TED Üniversitesi. Ziya Gökalp Caddesi No:48 06420, Kolej Çankaya ANKARA

Metrikler

Yayın

23

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

11

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

21

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

10

Proje

2

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Eğitim yönetimi profesörü olan Dr. Kavak’ın, eğitim politikaları, temel eğitim, yükseköğretim, öğretmen eğitimi, Bologna Süreci, kalite güvencesi ve akreditasyon ve eğitim ekonomisi alanlarında çeşitli yayınları bulunmaktadır. Başlıca çalışmaları arasında; Türkiye’de okul öncesi eğitim, ortaöğretim ve yükseköğretimle ilgili olarak 2010-2050 dönemindeki uzun vadeli eğilimlere ilişkin projeksiyonları içeren “2050’ye Doğru Nüfusbilim ve Yönetim: Eğitim Sistemine Bakış” (TÜSİAD ve UNFPA, 2010), Türkiye’de öğretmen eğitimine ilişkin olarak 1982-2007 yılları arasındaki gelişmeleri analiz eden “Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri” (A. Aydın ve S. Akbaba Altun ile birlikte, Yükseköğretim Kurulu, 2007) adlı yayınlar vurgulanabilir. MEB-İKOP kapsamında, 2023 yılına kadar öğretmen arz ve talep projeksiyonlarını içeren “MEB Öğretmen İstihdam Projeksiyonları, Stratejileri ve Sistemlerinin Geliştirilmesi Projesi”nde (2013) araştırmacı olarak bulunmuştur.

Üniversitedeki eğitim ve araştırma görevlerinin yanında, 1996-2005 yılları arasında, Milli Eğitim Bakanlığı’nın UNICEF, Dünya Bankası ve Avrupa Komisyonu ile işbirliği içinde yürüttüğü kız çocuklarının eğitiminin yaygınlaştırılmasıyla ilgili değişik eğitim projelerinde - kız çocuklarının okullaşması, Haydi Kızlar Okula, Çocuk Dostu Okul - danışmanlık hizmetlerinde bulunmuştur. Ayrıca, eğitim yöneticileri ve eğitim deneticilerine yönelik çeşitli mesleki eğitim etkinliklerinde görev almıştır.

Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi bilim dalından doktora derecesi almış (1986), 1991-2017 yılları arasında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Üniversitede çeşitli kademelerde yöneticilik görevleri üstlenmiş, 2012-2015 yılları arasında rektör yardımcılığı görevinde bulunmuştur. Ayrıca, 2000-2002 yıllarında Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi’nde misafir öğretim üyesi, 2007-2008 öğretim yılında ABD-Tennessee, Memphis Üniversitesi Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi’nde misafir araştırmacı olarak bulunmuştur.

TED (Türk Eğitim Derneği) Bilim Kurulu üyeliği (2003-2005), UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Eğitim İhtisas Komitesi üyeliği (2010-2014) ve Türkiye Voleybol Federasyonu Eğitim Kurulu Koordinatörlüğü (2006-2007 ve 2011-2012) görevlerinde bulunmuştur. 2017-2023 yılları arasında TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığını yürütmüştür. Yükseköğretim Kalite Kurulu ve EPDAD’da (Eğitim Fakülteleri Eğitim Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) dış değerlendirici olarak görev almaktadır.

Eğitim Bilgileri

1981 - 1986

1981 - 1986

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Yönetimi ve Planlaması, Türkiye

1978 - 1980

1978 - 1980

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim YÖnetimi ve Teftişi, Türkiye

1972 - 1975

1972 - 1975

Lisans

Polis Akademisi, Türkiye

Araştırma Alanları

Eğitim

Eğitim Yönetimi ve Planlaması

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD

1998 - 2017

1998 - 2017

Prof. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1991 - 1998

1991 - 1998

Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1991 - 1991

1991 - 1991

Dr. Öğr. Üyesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Professor

TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü

2017 - 2023

2017 - 2023

Dekan

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2011 - 2016

2011 - 2016

Rektör Yardımcısı

Hacettepe Üniversitesi, Rektörlük-B, Rektörlük-M

2003 - 2007

2003 - 2007

Bölüm Başkanı

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Makaleler

Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (4)
Scopus (5)
TRDizin (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Öğretmen Yetiştirme Kurumlarında Sürdürülebilir Akreditasyon Mekanizması: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Kavak Y.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023,, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Temmuz 2023, ss.1503-1505, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Deprem Sonrası Çok Düzeyli Müdahaleler: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Kavak Y., Yılmaz O.

10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1300-1301, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. Eğitim ve Okul Geliştirmede Kalite Güvence Sistemi: İngiltere ve Hollanda Örnekleri ve Türkiye için Çıkarımlar

Toker Z., Kavak Y.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.412-413, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SERTİFİKA PROGRAMI SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Aksoy E., Kavak Y.

Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2023, ss.1, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında Akreditasyon Konusundaki Güncel Gelişmeler

Kavak Y., Kısa N., Uysal F.

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi / III. International Teacher Education and Accreditation Congress, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019

2009

2009

7. Restructuring studies of teacher education in recent years in Turkey

Kavak Y., BASKAN G.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.364-367, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2023

2023

1. Öğretim Programı Çerçevesi ve Çerçeve Program

Kavak Y., Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., et al.

Yükseköğretimde Program Geliştirme TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, Erdem Aksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.87-98, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

2. Kavak, Y., Kısa, N. ve Uysal, F. “Bologna Süreci’nin Öğrenci Merkezli Öğrenme Boyutu: Eğitim Fakültelerine Yansımaları”. Edt. Durman, M., Erdoğan, A. ve Mete ... 20. Yılında Türkiye’de Bologna Süreci ve Avrupa Yükseköğretim Alanında Güncel Tartışmalar.

Kavak Y., kısa n., uysal f.

Kavak, Y., Kısa, N. ve Uysal, F. “Bologna Süreci’nin Öğrenci Merkezli Öğrenme Boyutu: Eğitim Fakültelerine Yansımaları”. Edt. Durman, M., Erdoğan, A. ve Mete ... 20. Yılında Türkiye’de Bologna Süreci ve Avrupa Yükseköğretim Alanında Güncel Tartışmalar., , Editör, 2022

2020

2020

4. Country reports on student affairs and services practice around the world: The higher education system and evolution of student affairs and services-Turkey

Yılmaz Fındık L., Ulucan A., Kavak Y.

Student Affairs and Services in Higher Education: Global Foundations, Issues, and Best Practices., Roger B. Ludeman, Birgit Schreiber, Editör, IASAS and Deutsches Studentenwerk – DSW, 2020

2020

2020

5. One size does not fit all: Unique delivery systems in student affairs and services around the world: Turkey.

Yılmaz Fındık L., Kavak Y., Ulucan A.

Student Affairs and Services in Higher Education: Global Foundations, Issues, and Best Practices. 2, Roger B. Ludeman, Birgit Schreiber, Editör, IASAS, and Deutsches Studentenwerk – DSW, 2020

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

EGITIM VE BILIMSürdürülebilir Kalkınma

Baş Editör

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Journal of teacher education and educator Sürdürülebilir Kalkınma

Editörler Kurulu Üyesi

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Yükseköğretim ve Bilim DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Yayın Kurul Üyesi

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

YÜKSEKÖĞRETIM DERGISISürdürülebilir Kalkınma

Danışma Kurul Üyesi

Öğrenci Projeleri

2019 - 2019

2019 - 2019

MEI 590 Graduation Project - Yönetsel Davranış, Mesleki Topluluk ve Öğretime Odaklanmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri

TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD, Türkiye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Şubat 2005

Şubat 2005

EGITIM VE BILIM

Bilimsel Danışmanlıklar

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

EPDAD (Eğitim Fakülteleri Programlarını Akreditasyon Derneği)

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

2020 - 2022

2020 - 2022

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

YÖKAK

TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd, Türkiye

2018 - 2022

2018 - 2022

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Yükseköğretim Kalite Kurulu - YÖKAK

TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd, Türkiye

2020 - 2021

2020 - 2021

Yükseköğretim Kalite Kurulu

Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

2020 - 2021

2020 - 2021

Yükseköğretim Kalite Kurulu

Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

2020 - 2021

2020 - 2021

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

YÖKAK

TED Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

03 Eylül 2025 - 05 Eylül 2025

03 Eylül 2025 - 05 Eylül 2025

7th International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2025)

Panelist

Bursa-Türkiye

24 Kasım 2024 - 24 Kasım 2024

24 Kasım 2024 - 24 Kasım 2024

24 Kasım Öğretmenler Günü

Panelist

Zonguldak-Türkiye

28 Nisan 2023 - 30 Nisan 2023

28 Nisan 2023 - 30 Nisan 2023

16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresine Sürdürülebilir Kalkınma

Panelist

Ankara-Türkiye

16 Haziran 2022 - 18 Haziran 2022

16 Haziran 2022 - 18 Haziran 2022

VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi Sürdürülebilir Kalkınma

Davetli Konuşmacı

Çanakkale-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Ekim 2024

Ekim 2024

VII. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi | International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC)

Konferans

EPDAD Eğitim Fakülteleri Program Akreditasyon Derneği-Türkiye

Haziran 2022

Haziran 2022

VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi - ITEAK 2022 16-17 Haziran 2022, Çanakkale

Konferans

EPDAD -Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 14

h-indeksi (SCOPUS): 3

Jüri Üyelikleri

Ekim-2024

Ekim 2024

Akademik Kadroya Atama-Profesörlük

Profesörlüğe yükseltilme - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Eylül-2023

Eylül 2023

Ödül

Vehbi Koç Vakfı Ödülü 2024 (Eğitim) - Vehbi Koç Vakfı