Yayınlar & Eserler

Makaleler 13
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 31

1. The Use of the Epistemic Orientation Survey to Compare Different Grade Level Primary School Pre-service Teachers' Epistemic Orientations towards Teaching Science

XII International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2025), Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, ss.356-358, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2. Sınıf Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramlarına Yönelik Bilgilerinin Ontolojik ve Kavramsal Açıdan İncelenmesi

5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK), Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.34-35, (Özet Bildiri)

3. Primary School Pre-service Teachers’ Use of Multiple Representations in Basic Chemistry Concepts

5th International Conference on Science, Mathematics,Entrepreneurship and Technology Education, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.133, (Özet Bildiri)

4. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Argümantasyona Dayalı Bilim Öğrenme Yaklaşımı Kapsamında Sözlü Argümantasyona Katılımları Üzerine Bir Çalışma

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024) , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.154-155, (Özet Bildiri)

5. Sınıflarda Yardımcı Öğretmen; Yapay Zeka

III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi (USOOK 2024), Ankara, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2024, ss.16-17, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

6. Farklı Kademelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Ekosistem Bilgisinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.74, (Özet Bildiri) Creative Commons License

7. Argümantasyon Sürecine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Şemalarının İncelenmesi

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.71, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. An Argumentation Study Portraying Students' Engagement in Argumentation Process

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.563, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

9. The Effect of Argumentation Implementation on Students' Content Knowledge and Science Process Skills

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.566-567, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

10. Comparison of Epistemological Beliefs of Students from Different Grade Levels Considering Developmental View

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.88-89, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

11. Uncovering teacher candidates’ sustainability consciousness level

ECER European Educational Research Association 2018, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, (Yayınlanmadı)

12. Adaptation and validation of the sustainability consciousness questionnaire for teacher candidates.

ECER European Educational Research Association 2018, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, (Yayınlanmadı)

13. Examination of middle school science teachers’ contextual knowledge and pedagogical content knowledge in density topic.

ECER European Educational Research Association 2018, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, (Yayınlanmadı)

14. Adaptation of global scientific literacy questionnaire in turkish context: Findings of pilot study.

ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

15. Improving middle school students’ scientific literacy through science writing heuristic (SWH) approach

ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

16. Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development

European Science Education Research Association Conference, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

18. Students understandings and feelings about sustainable development.

26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

20. Fen bilimleri öğretmenleri neyi öğretiyor neyi ölçüyor

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (12. UFBMEK), Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016

22. Teaching Density To what extent Science Teachers know about Instructional Strategies and Student Understanding

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress/ 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

23. Pre service science teachers misconceptions about density and buoyancy

National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, 14 - 17 Nisan 2016

25. Fen bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk konusunda kavram yanılgılarının belirlenmesi.

II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi (UFEK), Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, (Yayınlanmadı)

26. A study on experienced science teachers’ pedagogical content knowledge regarding cell division.

The European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Yayınlanmadı)

27. Delphi technique as a graduate course activity: Elementary science teachers’ TPACK competencies.

ERPA International Congresses on Education, Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, ss.101-102, (Özet Bildiri)

28. A beginning science teacher’s pck and content knowledge in cell division topics.

The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, ss.75, (Özet Bildiri)

29. Hücre bölünmesi konusunda sürece yönelik konu alan bilgisi ve pedagojik alan bilgisinin incelenmesi.

11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (XI. UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1127, (Özet Bildiri)

30. In-service science teacher profiles from the eyes of pre-service science teachers: What did they observe?

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST 2014), Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.681-683, (Özet Bildiri)

31. Perceptions of university students’ paranormal beliefs. Poster

International Conference On Innovation and Challenges in Education 2013 (CICE ,2013), Kütahya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.18-19, (Yayınlanmadı)
Metrikler

Yayın

44

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

35

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

35

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

161

H-İndeks (Scholar)

6

Proje

5

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları