Eğitim Bilgileri
2013 - 2023
2013 - 2023Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2010 - 2010
2010 - 2010Lisans
Minor Program The School of Education and the Community at the School of Education, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
CLASSROOM MATHEMATICAL PRACTICES OF THE SEVENTH GRADERS ABOUT RATIO AND PROPORTION CONCEPTS
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bölge Çalışmaları Anabilim Dalı
2013
2013Yüksek Lisans
A phenomenological study on incorporating the history of mathematics into teaching from the perspective of primary and mathematics teachers
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçJaponca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2025
2025Nefesin Süreci, Sesin Sonucu: Bedenden Söze Uzanan Bir Keşif Atölyesi
Kişisel Gelişim
Çağdaş Drama Derneği
2025
2025EDUCAUSE Teaching with AI
Teknoloji Değerlendirmesi
EDUCAUSE
2025
2025Innovative Teaching with ChatGPT
Teknoloji Yönetimi
University of Vanderbilt
2024
2024MAXQDA 2024 Türkçe Yaz Okulu
Veri Analizi
MAXQDA Trainer Burak Varol
2024
2024BAYÖYO 2024: Bilim Akademisi - TED Üniversitesi - Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yapay Öğrenme Yaz Okulu.
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Sınıf Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2022
2012 - 2022Araştırma Görevlisi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Araştırma Görevlisi
Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAccreditation Commission
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorWeb Commission
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Erasmus Commission Member
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Library Commission
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (5)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)
2022
20221. Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
Karsli Çalamak E., Olkun S., Sözen Özdoğan S.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.12, sa.1, ss.123-155, 2022 (TRDizin)
2021
20212. Öğretmen Eğitiminde Yapıtaşı: Türkiye, Singapur ve Hong Kong’da Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
Akin S., Sözen Özdoğan S. S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.54, sa.1, ss.269-311, 2021 (TRDizin)
2019
20193. Developing ratio tables to explore ratios
Sözen Özdoğan S., Akyüz D., Stephan M.
The Australian Mathematics Educational Journal (AMEJ) , cilt.1, sa.2, ss.16-21, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20194. A case of teacher and student mathematical problem-solving behaviors from the perspective of cognitive-metacognitive framework
Sözen Özdoğan S., Ozçakir B., Orhan B.
Studia Paedagogica
, cilt.24, sa.4, ss.221-243, 2019 (Scopus)
2013
20135. Türkiye, Avusturya ve Almanya öğretmen yetiştirme sistemlerinin incelenmesi
Sözen Özdoğan S., Çabuk Aksop A.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.ÖYGE Özel Sayısı, ss.220-237, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Integration of Artificial Intelligence Tools into the History of Mathematics-related Activities in Higher Education
Demiray E., Sözen Özdoğan S.
ECER 2025, Belgrade, Sırbistan, 8 - 12 Eylül 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2025
20252. Insights into Design Principles in Mathematics Education: Understanding the 'Why's And 'How's
Sözen Özdoğan S.
ECER 2025, Belgrade, Sırbistan, 8 Eylül - 17 Ekim 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20243. K-12 Düzeyinde Matematik Öğrenme Ortamları için Tasarım İlkelerinin Belirlenmesine Yönelik Alan Yazını İncelemesi
SÖZEN ÖZDOĞAN S.
16. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (UFBMEK-2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.768, (Özet Bildiri)
2023
20234. A bridge between tools and conventions: a transition to ratio and proportion concepts after ratio table
Sözen Özdoğan S., Akyüz D., Stephan M.
PROCEEDINGS OF THE THIRTEENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION, Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, cilt.1, ss.499-507, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. Ortaokul matematik ders kitaplarının okul dışı öğrenme bağlamında i̇ncelenmesi [Investigation of out-of-school learning environments within middle grade mathematics textbooks].
GÜZELLER G., SÖZEN ÖZDOĞAN S.
UFBMEK-15 National Congress on Science and Mathematics Education, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Oran-Orantı kavramlarının öğretimine yönelik ortaokul matematik ders kitaplarının incelenmesi [Investigation of ratio-proportion teaching concepts within middle grade mathematics textbooks].
SÖZEN ÖZDOĞAN S.
UFBMEK-15 National Congress on Science and Mathematics Education, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Sınıf Öğretmenliği Programına Yönelik İhtiyaç Analizi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği
Haşlaman T., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y.
X. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1360-1362, (Özet Bildiri)
2023
20238. Sınıf öğretmenliği programına yönelik ihtiyaç analizi: Bir vakıf üniversitesi örneği.
HAŞLAMAN T., SÖZEN ÖZDOĞAN S., KAMACI Y.
X International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, cilt.1, ss.1452-1454, (Özet Bildiri)
2023
20239. E-portfolyo kullanımının özdüzenleyici öğrenme ve mesleki gelişime katkısı: bir durum çalışması
Haşlaman T., Genç Ersoy B., Çelikdemir K., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y., Yıldız H. S.
X International Eurasian Educational Research Congress 2023, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1702-1703, (Özet Bildiri)
2023
202310. Öğretmen Yetiştirme Kurumlarında Sürdürülebilir Akreditasyon Mekanizması: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
TOKER Z., SÖZEN ÖZDOĞAN S., CANARAN Ö., YALÇIN F., SERİM YILDIZ B., ÇELEBİ E. G., et al.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
202311. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2022
202212. Collaborative learning practices of students through synchronous online learning environment.
Sözen Özdoğan S., Şahin Doğruer Ş.
45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Alacant, İspanya, 18 Temmuz 2022, cilt.4, ss.297, (Özet Bildiri)
2019
201913. Matematik ders planlarında çokkültürlülük vurgusu: GÖÇ-MAT projesi örneği (Multiculturality in Mathematics Instructional Plans)
Sözen Özdoğan S., Güzeller G.
International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC 2019), Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, cilt.1, ss.110, (Özet Bildiri)
2019
201914. Teacher Competences as Building Blocks for Improving Teacher Education: Turkey, Singapore, and Hong Kong in Perspective
AKIN SABUNCU S., SÖZEN ÖZDOĞAN S.
European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Öğrencilerin Matematik Öğreniminin Desteklenmesinde Başlat-Keşfet-[Launch-Explore-Discuss cycle as teaching and learning mathematics]
SÖZEN ÖZDOĞAN S., AKYÜZ D.
28th International Conference on Educational Sciences, 25 - 28 Nisan 2019, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Implementation of design-based research in mathematics education: Developing student-centered content.
SÖZEN ÖZDOĞAN S., AKYÜZ D.
VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2019), 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, (Özet Bildiri)
2018
201817. Subitizing and Beyond: Perception of Set Cardinality from Different Spatial Representations.
OLKUN S., KARSLI ÇALAMAK E., SÖZEN ÖZDOĞAN S., SOLMAZ G., HAŞLAMAN T.
4. Cyprus International Congress of Education Research, 3 - 05 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Drawing as a fresh start for learning ratio concept: The case of Maya
SÖZEN ÖZDOĞAN S., AKYÜZ D.
EARLI SIG 15 Special Educational Needs, 12 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2016
201619. GÖÇ-MAT: Mülteci öğrencilere yönelik çok temsilli matematik materyalleri geliştirilmesi (MIGRA-MATH: Developing mathematics lesson plans with multiple representations for refugee children)
KARSLI ÇALAMAK E., OLKUN S., SÖZEN ÖZDOĞAN S.
UFBMEK-12 National Congress on Science and Mathematics Education, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
201520. Metacognitive Similarities and Differences between Teachers and Students on Mathematical Problem Solving Skills
SÖZEN S., ÖZÇAKIR B., ORHAN B.
The European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201421. Türkiye’de gerçekleşen birebir özel ders ile ilgili ebeveynlerin görüşleri [Parents’ perspectives for tutoring in Turkey].
SÖZEN ÖZDOĞAN S., AYDEMİR D., AYAN CİVAK R., ÇABUK A.
UFBMEK-11 National Congress on Science and Mathematics Education, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2012
201222. Türkiye Finlandiya ve Kore'de Öğretmen Yetiştirme Programlarının İncelenmesi
ARAS S., SÖZEN ÖZDOĞAN S.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. A Basic Toolkit for Instructional Design by AI in Elementary Level Teaching
Türkmen G., Sözen Özdoğan S.
Effective Instructional Design Informed by AI, Scott Gregory, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.1-54, 2025
2023
20232. Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri
Elmas B., Haşlaman T., Erdoğan T., Bilki Z., Öneren Şendil Ç., Serim Yıldız B., et al.
Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.48-57, 2023
2023
20233. Literatür ve Ülke İncelemeleri
Yücelyiğit S., Akın Sabuncu S., İrgin P., Canaran Ö., Aracı İyiaydın A., Sözen Özdoğan S., et al.
Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.17-47, 2023
2022
20224. Patterns and relationships within ratio contexts: Students’ emerging ideas through ratio tables.
Sözen Özdoğan S., Akyüz D., Stephan M.
Mathematics as the science of patterns: Making the invisible visible through teaching, Patrick M. Jenlink, Editör, Information Age Publishing, North Carolina, ss.99-125, 2022
2020
20205. A Phenomenological Study Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers
Sözen Özdoğan S., Akyüz D., Çakiroğlu E.
The Language of Mathematics: How the Teachers’ Knowledge of Mathematics Affects Instruction, Patrick Jenlink, Editör, Rowman & Littlefield, Oxford, London, ss.113-141, 2020
Bilimsel Danışmanlıklar
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Çankaya Cebesoy İlkokulu
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Gölbaşı Balbudak Ortaokulu
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Burslar
2023 - 2023
2023 - 2023TÜBİTAK 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı
TÜBİTAK
2013 - 2023
2013 - 20232211 Genel Yurtiçi Doktora Bursu
TÜBİTAK
2022 - 2022
2022 - 2022The Richard Skemp Memorial Support Fund
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2006 - 2011
2006 - 2011