Öğr. Gör. Dr. Sinem Sözen Özdoğan


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Sozen Ozdogan, S., Sozen, S., Sozen-Ozdogan, S., Sözen Özdoğan, S., Sözen-Özdoğan, S.

Metrikler

Yayın

32

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

187

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

13

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2023

2013 - 2023

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2010 - 2010

2010 - 2010

Lisans

Minor Program The School of Education and the Community at the School of Education, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

CLASSROOM MATHEMATICAL PRACTICES OF THE SEVENTH GRADERS ABOUT RATIO AND PROPORTION CONCEPTS Sürdürülebilir Kalkınma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bölge Çalışmaları Anabilim Dalı

2013

2013

Yüksek Lisans

A phenomenological study on incorporating the history of mathematics into teaching from the perspective of primary and mathematics teachers Sürdürülebilir Kalkınma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Japonca

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2025

2025

Nefesin Süreci, Sesin Sonucu: Bedenden Söze Uzanan Bir Keşif Atölyesi

Kişisel Gelişim

Çağdaş Drama Derneği

2025

2025

EDUCAUSE Teaching with AI

Teknoloji Değerlendirmesi

EDUCAUSE

2025

2025

Innovative Teaching with ChatGPT

Teknoloji Yönetimi

University of Vanderbilt

2024

2024

MAXQDA 2024 Türkçe Yaz Okulu

Veri Analizi

MAXQDA Trainer Burak Varol

2024

2024

BAYÖYO 2024: Bilim Akademisi - TED Üniversitesi - Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yapay Öğrenme Yaz Okulu.

Mesleki Eğitim

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Sınıf Öğretmenliği

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2012 - 2022

2012 - 2022

Araştırma Görevlisi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2011 - 2012

2011 - 2012

Araştırma Görevlisi

Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Accreditation Commission

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Web Commission

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Erasmus Commission Member

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Library Commission

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Matematik Öğr. Okul Dışı Öğrenme Ort.

Sınıf Yönetimi

Sosyal Beceri Öğretimi

İlkokul Ders Kitapları İncelemesi

İlkokul Ders Kitapları İncelemesi

Makaleler

Tümü (5)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

2. Insights into Design Principles in Mathematics Education: Understanding the 'Why's And 'How's

Sözen Özdoğan S.

ECER 2025, Belgrade, Sırbistan, 8 Eylül - 17 Ekim 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

3. K-12 Düzeyinde Matematik Öğrenme Ortamları için Tasarım İlkelerinin Belirlenmesine Yönelik Alan Yazını İncelemesi

SÖZEN ÖZDOĞAN S.

16. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (UFBMEK-2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.768, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. A bridge between tools and conventions: a transition to ratio and proportion concepts after ratio table

Sözen Özdoğan S., Akyüz D., Stephan M.

PROCEEDINGS OF THE THIRTEENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION, Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, cilt.1, ss.499-507, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

7. Sınıf Öğretmenliği Programına Yönelik İhtiyaç Analizi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği

Haşlaman T., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y.

X. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1360-1362, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Sınıf öğretmenliği programına yönelik ihtiyaç analizi: Bir vakıf üniversitesi örneği.

HAŞLAMAN T., SÖZEN ÖZDOĞAN S., KAMACI Y.

X International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, cilt.1, ss.1452-1454, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. E-portfolyo kullanımının özdüzenleyici öğrenme ve mesleki gelişime katkısı: bir durum çalışması

Haşlaman T., Genç Ersoy B., Çelikdemir K., Sözen Özdoğan S., Kamacı Y., Yıldız H. S.

X International Eurasian Educational Research Congress 2023, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1702-1703, (Özet Bildiri)

2023

2023

11. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

12. Collaborative learning practices of students through synchronous online learning environment.

Sözen Özdoğan S., Şahin Doğruer Ş.

45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Alacant, İspanya, 18 Temmuz 2022, cilt.4, ss.297, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

13. Matematik ders planlarında çokkültürlülük vurgusu: GÖÇ-MAT projesi örneği (Multiculturality in Mathematics Instructional Plans)

Sözen Özdoğan S., Güzeller G.

International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC 2019), Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, cilt.1, ss.110, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

14. Teacher Competences as Building Blocks for Improving Teacher Education: Turkey, Singapore, and Hong Kong in Perspective

AKIN SABUNCU S., SÖZEN ÖZDOĞAN S.

European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Implementation of design-based research in mathematics education: Developing student-centered content.

SÖZEN ÖZDOĞAN S., AKYÜZ D.

VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2019), 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Drawing as a fresh start for learning ratio concept: The case of Maya

SÖZEN ÖZDOĞAN S., AKYÜZ D.

EARLI SIG 15 Special Educational Needs, 12 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. Metacognitive Similarities and Differences between Teachers and Students on Mathematical Problem Solving Skills

SÖZEN S., ÖZÇAKIR B., ORHAN B.

The European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. Türkiye Finlandiya ve Kore'de Öğretmen Yetiştirme Programlarının İncelenmesi

ARAS S., SÖZEN ÖZDOĞAN S.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. A Basic Toolkit for Instructional Design by AI in Elementary Level Teaching

Türkmen G., Sözen Özdoğan S.

Effective Instructional Design Informed by AI, Scott Gregory, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.1-54, 2025 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri

Elmas B., Haşlaman T., Erdoğan T., Bilki Z., Öneren Şendil Ç., Serim Yıldız B., et al.

Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.48-57, 2023

2023

2023

3. Literatür ve Ülke İncelemeleri

Yücelyiğit S., Akın Sabuncu S., İrgin P., Canaran Ö., Aracı İyiaydın A., Sözen Özdoğan S., et al.

Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.17-47, 2023

2022

2022

4. Patterns and relationships within ratio contexts: Students’ emerging ideas through ratio tables.

Sözen Özdoğan S., Akyüz D., Stephan M.

Mathematics as the science of patterns: Making the invisible visible through teaching, Patrick M. Jenlink, Editör, Information Age Publishing, North Carolina, ss.99-125, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

5. A Phenomenological Study Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers

Sözen Özdoğan S., Akyüz D., Çakiroğlu E.

The Language of Mathematics: How the Teachers’ Knowledge of Mathematics Affects Instruction, Patrick Jenlink, Editör, Rowman & Littlefield, Oxford, London, ss.113-141, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Danışmanlıklar

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

Çankaya Cebesoy İlkokulu

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

Gölbaşı Balbudak Ortaokulu

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye



Burslar

2023 - 2023

2023 - 2023

TÜBİTAK 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı

TÜBİTAK

2013 - 2023

2013 - 2023

2211 Genel Yurtiçi Doktora Bursu

TÜBİTAK

2022 - 2022

2022 - 2022

The Richard Skemp Memorial Support Fund

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2006 - 2011

2006 - 2011

MoNE Scholarship for Teachers

Milli Eğitim Bakanlığı