Biyografi
Doç. Dr. Sibel Akın-Sabuncu Ankara/Çankaya'da doğmuştur. Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde “Ana Bilim Dalı Birinciliği Ödülü” ve “Hacettepe Üniversitesi İhsan Doğramacı Üstün Başarı Ödülü” ile 2009 yılında tamamlamıştır. Lisans sonrası doktora (bütünleşik doktora) eğitimine 2009-2017 yılları arasında aynı zamanda araştırma görevlisi olarak görev yaptığı Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalında devam etmiş ve doktora eğitimi süresince Yurt İçi Doktora Burs Programı ile TÜBİTAK tarafından desteklenmiştir. Doktora eğitimini 4.00/4.00 not ortalaması ile birincilikle tamamladıktan sonra "21. Yüzyıl Sınıf Öğretmenleri İçin Temel Niteliklerin Belirlenmesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Bu Nitelikleri Geliştirmesi Açısından Etkililiği" başlıklı tez araştırması ile doktora derecesini 2017 yılında almıştır.
Dr. Akın-Sabuncu Columbia Üniversitesi, Teachers College tarafından davet edilerek akademik çalışmalarına TÜBİTAK Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı ile Columbia Üniversitesi, Teachers College'ta Curriculum and Teaching Bölümünde Amerika Birleşik Devletleri/New York'ta devam etmiştir. Columbia Üniversitesi, Teachers College'ta bulunduğu süre içerisinde "Teaching Residents at Teachers College (TR@TC1 ve TR@TC2) Projeleri"nde araştırmacı olarak yer alarak Öğretmen Yetiştirme Biriminde görev yapmıştır. Ayrıca Akreditasyon ve Ölçme-Değerlendirme Biriminin yürüttüğü "Columbia Üniversitesi, Teachers College'ın Akreditasyonu Projesi"nde de (Columbia University Teachers College- Self-Study Project) araştırmacı olarak yer almış ve bu projede Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü ile Psikolojik Danışmanlık ve Klinik Psikoloji Bölümünün akademik ve araştırma koordinatörlüklerini yürütmüştür.
Dr. Akın-Sabuncu hem Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde hem de Columbia Üniversitesi, Teachers College'ta lisans ve lisansüstü düzeylerde olmak üzere çok sayıda dersin asistanlığını yürütmüştür. Akademik araştırmalarını hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen yetiştirme, öğretmen yeterlikleri, program geliştirme ve program değerlendirme konularında sürdürmekte olan Dr. Akın-Sabuncu'nun uluslararası/ulusal platformda öncü nitelikteki kongre ve konferanslarda sunulmuş birçok sözlü bildirileri ile Q1-Q2 kategorisinde yer alan çeşitli SSCI-Endeksli ve aynı zamanda ESCI ya da diğer uluslararası/ulusal indeksli dergilerde yayımlanmış birçok makalesi bulunmaktadır. Dr. Akın-Sabuncu Avrupa Birliği Projeleri (ODTÜ, TEDÜ), TÜBİTAK Projeleri ve ODTÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (ODTÜ BAP) ile TEDÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (TEDÜ BAP) olmak üzere Türkiye’deki çeşitli projelerde de koordinatör ve araştırmacı olarak yer almıştır.
2017 yılında TED Üniversitesi Eğitim Fakültesinde göreve başlayan Dr. Akın-Sabuncu, 2018 yılında Nafi Atuf Kansu Eğitbilim Ödülleri En İyi Makale Ödülüne layık görülmüştür. Dr. Akın-Sabuncu 2021-2023 yılları arasında doktora sonrası araştırmalarını Teachers College, Columbia Üniversitesinde yürütmüş ve iki yıl boyunca etkili fakülte-okul iş birliğinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesi üzerine çeşitli araştırmalar gerçekleştirmiştir.
Dr. Akin-Sabuncu'nun yeni araştırma projesi olan "Göçmen ve Mülteci Çocuklar için Kapsayıcı ve Demokratik Okullar: Kültüre Duyarlı Eğitim Yaklaşımı ile Sınıf Öğretmenleri, Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Yöneticileri için Bir Eğitici Eğitimi Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi" başlıklı proje TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı kapsamında desteklenmeye layık görülmüş, 2025-2027 yılları arasında ODTÜ ve North Carolina Eyalet Üniversitesi iş birliği ile hâlen devam etmektedir.
Dr. Akın-Sabuncu kişisel ilgileri bağlamında ise; caz ve blues müziğin yanı sıra saksofon çalmaya ilgi duymakta, Latin danslarından salsa ve bachata ile ilgilenmekte ve düzenli olarak pilatesle uğraşmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2021 - 2023
2021 - 2023Post Doktora
Columbia University, Teachers College, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2017
2009 - 2017Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2014 - 2015
2014 - 2015Columbia University, Teachers College, Amerika Birleşik Devletleri
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2023 - 2023
2023 - 2023Doç. Dr.
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2022 - 2023
2022 - 2023Doç. Dr.
Teachers College - Columbia University in the City of New York, Teachers College, Curriculum and Teaching
2017 - 2023
2017 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Teachers College - Columbia University in the City of New York, Teachers College, Curriculum And Teaching
2009 - 2017
2009 - 2017Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Araştırma Görevlisi
Teachers College - Columbia University in the City of New York, Teachers College, Curriculum And Teaching
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorREKTÖRLÜK-ÖĞRETME VE ÖĞRENME MERKEZİ (CTL) KOMİSYONU
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEğitim Fakültesi Araştırma İklimi Komisyonu Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorREKTÖRLÜK-PROGRAMLAR VE EĞİTİM KOMİSYONU
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorCommittee on Accreditation
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorCommittee on International Cooperation
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDepartmental Coordinator for the Faculty-School Partnership in the Primary Education Program
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDepartmental Erasmus Coordinator
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorCommittee on International Cooperation
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorCommittee on Faculty-School Partnership
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorCommittee on Education
2020 - 2020
2020 - 2020Committee on Education
Verdiği Dersler
Eğitime Giriş
Topluma Hizmet Uygulamaları
Hayat Bilgisi Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması I
Eğitim Sosyolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması II
Sınıf Öğretmenliğinde Sosyal Bilgiler
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Sınıf Öğretmenliğinde Sosyal Bilgiler Eğitimi
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Topluma Hizmet Uygulamaları
Makaleler
2025
20251. A Holistic Understanding of Teacher Attitudes Towards Curriculum Change: Bronfenbrenner’s Ecological Theory Perspective
Akin-Sabuncu S., Çalık B.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.33, sa.2, ss.322-343, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Opening Pandora’s box: a culturally relevant perspective on elementary teachers’ approaches to educating immigrant and refugee students in Turkey
Akın Sabuncu S., Lee C. C., Knight-Manuel M.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.48, sa.2, ss.384-402, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Reimagining teacher educators: emotional geographies of mentor teacher identity development in urban teacher residency partnerships
Mcdevitt S. E., Akın Sabuncu S., Darity K., Horn C.
Journal of Professional Capital and Community
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20244. ‘It’s like Central Park’: Conceptualising teacher residencies as a democratic hub
Lee C. C., Akın Sabuncu S., Pratt S.
JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING
, cilt.1010800260747620242391458, sa.https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02607476.2024.2391458, ss.1-14, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20245. Reimagining teacher education for immigrant students in the context of global migration: Teacher educators’ perspectives
Akın Sabuncu S., Mcdevitt S. E., Lee C. C., Goodwin A. L.
Teaching and Teacher Education
, cilt.143, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Educating immigrant and refugee students: A culturally relevant pedagogy perspective into elementary teachers’ professional needs in Türkiye
Akin Sabuncu S., Kasapoglu K.
Pedagogy, Culture and Society
, cilt.32, sa.5, ss.1513-1533, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20237. A Structural Equation Model of Teachers’ Attitudes Towards Constructivist Curriculum Change
Akın Sabuncu S., Calik B.
International Journal of Curriculum and Instructional Studies
, cilt.13, sa.1, ss.123-157, 2023 (TRDizin)
2022
20228. Teacher Education Reimagined: A Letter to Teacher Educators on Preparing Teachers to Educate Refugee Students
Akın Sabuncu S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.4, ss.815-828, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Towards a Re-conceptualisation of the Role of Teacher Educators in a Changing World: A Critical Pedagogy Perspective
Akın Sabuncu S.
International Journal of Progressive Education
, cilt.18, sa.1, ss.362-378, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Urban Residents' Place-Based Funds of Knowledge: An Untapped Resource in Urban Teacher Residencies
Vernikoff L., Goodwin A. L., Horn C., Akın Sabuncu S.
URBAN EDUCATION
, cilt.57, sa.1, ss.32-57, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202111. Teachers for Immigrant Students: A Systematic Literature Review Across Hong Kong, Turkey, and the United States
Lee C. C., Akın Sabuncu S., Goodwin A. L., Mcdevitt S. E.
TEACHERS COLLEGE RECORD
, cilt.123, sa.12, ss.67-96, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202112. Community Service Practices: Connecting Active Citizenship and Preservice Teacher Education
Akın Sabuncu S.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.0, sa.53, ss.21-59, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202113. Öğretmen Eğitiminde Yapıtaşı: Türkiye, Singapur ve Hong Kong’da Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
Akin S., Sözen Özdoğan S. S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.54, sa.1, ss.269-311, 2021 (TRDizin)
2021
202114. Essential qualities for elementary teachers of the 21st century: Voices of key stakeholders
Akın Sabuncu S., OK A.
Elementary Education Online
, cilt.20, sa.1, ss.532-552, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
202015. Öğretmen Eğitiminde Yapıtaşı: Türkiye, Singapur ve Hong Kong’da Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
Akın Sabuncu S., Sözen-Özdoğan S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , 2020 (TRDizin)
2020
202016. Community service practices: Connecting active citizenship and preservice teacher education
Akın Sabuncu S.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202017. Democratic environment in higher education: The case of a Turkish public university
ÇALIŞKAN Ö., Akın Sabuncu S., Engin-Demir C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
, cilt.72, 2020 (SSCI, Scopus)
2019
201918. Araştırmacı Öğretmenin Desteklenmesi: Bir Durum Çalışması
Akın Sabuncu S., Solmaz G.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.383-401, 2019 (TRDizin)
2019
201919. Teacher candidates? intentions to teach: implications for recruiting and retaining teachers in urban schools
Chen L. C., Akın Sabuncu S., Goodwin A. L.
JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING
, cilt.45, sa.5, ss.525-539, 2019 (SSCI, Scopus)
2017
201720. Curriculum, Social Justice, and Inquiry in the Field: Investigating Retention in an Urban Teacher Residency
Roegman R., Pratt S., Goodwin A. L., Akın Sabuncu S.
Action in Teacher Education
, cilt.39, sa.4, ss.432-452, 2017 (Scopus)
2017
201721. Students as Change Agents in the Community: Developing Active Citizenship at Schools
Akın Sabuncu S., Calik B., Engin-Demir C.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.3, ss.809-834, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201622. Classroom Management through the Eyes of Elementary Teachers in Turkey: A Phenomenological Study
Akın Sabuncu S., Yildirim A., Goodwin A. L.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.3, ss.771-797, 2016 (SSCI, Scopus)
2014
201423. Review of research on drama in Turkish schools and pre-service teacher education Türkiye'de hizmet öncesi öǧretmen eǧitiminde ve okullarda drama araşti{dotless}rmalari{dotless}ni{dotless}n İncelenmesi
Akın Sabuncu S.
Elementary Education Online
, cilt.13, sa.2, ss.468-480, 2014 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Teachers for All: An Assessment of the Professional Needs of Elementary Teachers Based on Culturally Responsive Pedagogy
Akın Sabuncu S., Kasapoğlu K.
European Conference on Educational Research (ECER 2021), 6 - 10 Eylül 2021
2021
20212. The Role of Extracurricular Activities in Preparing Pre-service Teachers as Active Citizens
Akın Sabuncu S.
European Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI 2021), 23 - 27 Ağustos 2021
2021
20213. Breaking Down Barriers and Building Bridges between Teachers and Immigrant Students: A Review of Literature (Accepted in 2020)
Akın Sabuncu S.
American Educational Research Association Conference (AERA 2021), 9 - 12 Nisan 2021
2021
20214. Exploring the Predictors of Teachers’ Attitudes towards the Implementation of Constructivist Curriculum Change
Akın Sabuncu S., Çalık B.
VIII. International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI 2021), 25 Mart 2021 - 27 Mart 2020
2020
20205. Teaching Immigrant Students for Social Justice: A Multicase Perspective Across the United States, Turkey, and Hong Kong.
Lee C. C., Akın Sabuncu S., Goodwin A. L., McDevitt S. E.
American Educational Research Association Conference (AERA 2020), San-Francisco, Kostarika, 17 - 21 Nisan 2020
2020
20206. Teaching Immigrant Students for Social Justice: A Multi-Case Perspective across U.S., Turkey, and Hong Kong
Chen Lee C., Akın Sabuncu S., Goodwin A. L., McDevitt S. E.
American Educational Research Conference (AERA 2020), San-Francisco, Kostarika, 17 - 21 Nisan 2020
2019
20197. Teacher Competences as Building Blocks for Improving Teacher Education: Turkey, Singapore, and Hong Kong in Perspective
Akın Sabuncu S., Sözen-Özdoğan S.
European Conference on Educational Research (ECER 2019), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019
2019
20198. Teacher Competences as Building Blocks for Improving Teacher Education: Turkey, Singapore, and Hong Kong in Perspective
AKIN SABUNCU S., SÖZEN ÖZDOĞAN S.
European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Teachers For All (Migrant) Children: What Are We Doing? What Do We Need To Do?
Akın Sabuncu S., Chen Lee C., Goodwin A. L.
European Conference on Educational Research (ECER 2019), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019
2019
201910. Empowering Teachers as Researchers: A Path to Professional Development
Akın Sabuncu S., Solmaz G.
European Conference on Educational Research (ECER 2019), Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019
Kitaplar
2024
20241. Social cohesion, belonging, and anti-Blackness: African immigrant youth’s civic exploration in a culturally relevant-sustaining after-school club
Knight-Manuel M., Robert N., Akin Sabuncu S.
Educating African immigrant youth: Schooling and civic engagement in K-12 schools, V. W. M. Watson,M. Knight-Manuel,P. Smith, Editör, Teachers College Press , New York, ss.129-147, 2024
2023
20232. Educating a world on the move: Rethinking teacher preparation in the context of mass global migration and increasingly diverse classrooms
Goodwin A. L., Mcdevitt S. E., Lee C. C., Akın Sabuncu S.
International encyclopaedia of education, R. Tierney,F. Rizvi,G. Smith,K. Ercikan, Editör, Elsevier Science, Oxford/Amsterdam , Amsterdam, ss.671-680, 2023
2023
20233. Literatür ve Ülke İncelemeleri
Yücelyiğit S., Akın Sabuncu S., İrgin P., Canaran Ö., Aracı İyiaydın A., Sözen Özdoğan S., et al.
Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.17-47, 2023
Desteklenen Projeler
Devam Ediyor
Devam Ediyor"Institutional Research Fund (TEDU-IRF) 2020-2021/1"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
(Proje Özeti)
AKIN SABUNCU S.
2025 - 2027
2025 - 2027
Göçmen Ve Mülteci Çocuklar Için Kapsayıcı Ve Demokratik Okullar: Kültüre Duyarlı Egitim Yaklasımı Ile Sınıf Ögretmenleri, Okul Psikolojik Danısmanları Ve Okul Yöneticileri Için Bir Egitici Egitimi Programının Gelistirilmesi, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
(Proje Özeti)
Akın Sabuncu S. (Yürütücü), Ünlü Kaynakçı F. Z., Engin C., Aydın Dalarslan G.
2024 - 2024
2024 - 2024
TUBITAK Eğitim Alanındaki Lisansüstü Öğrenciler İçin Bilimsel Araştırma Becerilerinin Geliştirilmesi-4
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Akın Sabuncu S. (Yürütücü), Çepni S., Engin C., Aydın İ., Kondakçı Y., Kasapoğlu K., et al.
2021 - 2024
2021 - 2024Professional Development for School Leaders and Teachers in Newark, New Jersey
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Özeti)
Akın Sabuncu S., Marciano J.(Yürütücü), Knight-Manuel M.(Yürütücü), Jones D. B., Brown M., Lawson A., et al.
2019 - 2024
2019 - 2024"Teaching Residents at Teachers College (TR@TC3)"
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Özeti)
Goodwin P. L., Lee C. C., Horn C., Vernikoff L., Pratt S., Darity K., et al.
2017 - 2024
2017 - 2024Belonging or not? West African Youth’s Negotiations of Everyday Spaces
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Özeti)
Akın Sabuncu S., Knight-Manuel M.(Yürütücü), Robert N.
2021 - 2023
2021 - 2023"Nitelikli Öğretmen Yetiştirmede Etkili Mentor Öğretmen Nitelikleri, Mentor Öğretmen Seçimi, Yetiştirilmesi ve Değerlendirilmesi: Fakülte-Okul İşbirliğinin Güçlendirilmesinde Columbia Üniversitesi Teachers College Örneği"
TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Akın Sabuncu S. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022"Teachers for All: An Assessment of the Professional Needs of Elementary Teachers Based on Culturally Responsive Pedagogy "
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Akın Sabuncu S. (Yürütücü)
2020 - 2022
2020 - 2022
"Energy Usage and Green Public Transportation in Future Smart Cities:An Innovative Teaching Program for Students, Stakeholders and Entrepreneurs"
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
(Proje Özeti)
Yılmaz Z. (Yürütücü), Yücel S. D., Ünalmış İ., Akın Sabuncu S., İrgın P., Yücel Ö., et al.
2021 - 2021
2021 - 2021Reimagining Teacher Education Pedagogies and Policies in the Context of Mass Global Migration: Teacher Educators’ Perspectives Across Turkey, United States, and Hong Kong for Preparing Teachers for Immigrant Students
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Özeti)
Goodwin A. L., Lee C. C., Mcdevitt S. E., Akın Sabuncu S.
2018 - 2020
2018 - 2020"The Role of Extracurricular Activities in Preparing Prospective Teachers as Active Citizens"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
(Proje Özeti)
AKIN SABUNCU S.
2018 - 2019
2018 - 2019
"Empowerment of Turkish Teachers in Teaching Diverse Classrooms"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
(Proje Özeti)
AKIN SABUNCU S., Çalık B., Engin Demir P. C., Kandemir A.
2014 - 2019
2014 - 2019
Teaching Residents at Teachers College (TR@TC2)
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Özeti)
Goodwin P. L., Lee C. C., Horn C., Vernikoff L., Pratt S., Darity K., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Eğitim Alanındaki Lisansüstü Öğrenciler İçin Bilimsel Araştırma Becerilerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Ahi B., Akın Sabuncu S., TOKER Z., Engin Demir C., Aydin I., Sevinc S., et al.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEuropean Conference on Educational Research (ECER) Network 10: Teacher Education
Üye
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAmerican Educational Research Association Division K Teaching and Teacher Education
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024AMERICAN JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2024
Kasım 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Tam Metin)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Ağustos 2024
Ağustos 2024American Educational Research Association (AERA 2025)
Bildiri (Özet)
Temmuz 2024
Temmuz 2024ASIA - PACIFIC JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024PEDAGOGY, CULTURE & SOCIETY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024PEDAGOGY, CULTURE & SOCIETY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2024
Mart 2024Trakya Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Education Inquiry
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023The Asia-Pacific Education Researcher
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023RESEARCH IN EDUCATIONAL ADMINISTRATION & LEADERSHIP
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023American Educational Research Association
Bildiri (Özet)
Temmuz 2023
Temmuz 2023TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2023
Mart 2023TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020International Online Journal of Primary Education
Eylül 2020
Eylül 2020Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi
Eylül 2019
Eylül 2019Trakya Journal of Education
Ocak 2019
Ocak 2019ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ekim 2024
Ekim 2024TÜBİTAK Projesi
1002 - Hızlı Destek Programı, TED Üniversitesi, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2020 - 2021
2020 - 2021Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
TED University
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
TED University
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2019 - 2019
2019 - 2019Şüküfe Nihal Middle School
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2019 - 2019
2019 - 2019Harun Çakmak Vocational and Technical Anatolian School
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2019 - 2019
2019 - 2019TED University
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2019 - 2019
2019 - 2019İltekin Primary School
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2019 - 2019
2019 - 2019KODA Köy Okulları Değişim Ağı
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2019 - 2019
2019 - 201938 TED Colleges in Turkey & Public Elementary Schools in Ankara
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Aralık 2019
Aralık 2019III. International Teacher Education and Accreditation Congress
AKIN SABUNCU S.
Ankara, Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019III. International Teacher Education and Accreditation Congress
AKIN SABUNCU S.
Ankara, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 88
h-indeksi (SCOPUS): 5
Jüri Üyelikleri
Aralık-2024
Aralık 2024Tez Savunma (Doktora)
PhD Thesis Monitoring Committee Member Begum Erikci TIK4 - TED Üniversitesi
Kasım-2024
Kasım 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Ph.D. Thesis Monitoring Committee Member Fadime Ural TIK2 - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
PhD Thesis Monitoring Committee Member Begum Erikci TIK3 - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Mayıs-2024
Mayıs 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
PhD Thesis Monitoring Committee Member Fadime Ural TIK1 - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
PhD Thesis Monitoring Committee Member Begum Erikci TIK2 - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Defense Ozge Gokten Bayrak - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Nisan-2023
Nisan 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
PhD Thesis Monitoring Committee Member Begum Erikci TIK1 - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorTübitak 3501 Proje Grubu
https://cre4all.tedu.edu.tr/
TED Üniversitesi, Türkiye
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorTedü Egitim Fakultesi Arastirma Iklimi Komisyonu Mesleki Gelisim Ihtiyaclari Alt Arastirma Grubu
Bulunmamaktadır.
TED Üniversitesi, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Literatür Araştırması Ve Ülke İncelemeleri Çalışma Grubu: New Primary Education Program Development (Bachelors Degree)
-
TED Üniversitesi, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Revising Course Syllabus for EDUC 103 & Meetings
,
2020 - 2021
2020 - 2021Revising Course Syllabi for EDU 102 & EDUC 201 & Meetings
,
2019 - 2019
2019 - 2019Revising Course Syllabus for EDUC 103 & Meetings
,
2019 - 2019
2019 - 2019Revising Course Syllabus for EDU 102 & EDUC 201 & Regular Meetings
,
2019 - 2019
2019 - 2019