Publications & Works

Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI

Articles Published in Other Journals

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Instructors’ Orientations towards ELT Curriculum Materials: The Role of Pedagogical Design Capacity

11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2023), Aydın, Turkey, 26 - 28 October 2023, pp.1-2 Creative Commons License Sustainable Development

Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 8 - 11 June 2023, pp.141-142 Creative Commons License Sustainable Development

Trauma-Informed Models For Preschooler Parents: A Content Analysis

International Child and Adolescent Trauma Congress, İzmir, Turkey, 24 - 26 March 2022, pp.10

İngilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Adaptasyonu: Yükseköğretim Örneklemi

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST-2019), 2 - 04 May 2019

Ders dışı okumaların öğrencilerin okuma stratejileri üstbiliş farkındalıklarına etkisi.

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK), 26 - 28 October 2018

Self- and peer assessments in PBL: A higher education example.

International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning and International Academic Conference on Management, Economics, Business and Marketing and International Academic Conference on Engineering, Transport, IT and Artificial Intelligence, 17 - 18 August 2018

An Investigation of Learning Approaches and Language Learning Strategies: Are They Related?

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 - 21 May 2017

The investigation of the relationship between self-regulation and language learning strategies.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 - 21 May 2017

Research Trends In Dissertations On PBL: A Content Analysis Study

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Greece, 5 - 07 February 2015, vol.197, pp.308-315 identifier

Problem-Based Learning in Teacher Education: Its Promises and Challenges

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, Italy, 5 - 08 February 2013, vol.116, pp.459-463 identifier

Books & Book Chapters

Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri

in: Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.48-57, 2023

Okuduğunu Anlama Başarısı: Finlandiya Örneği

in: Gelecek için Eğitim: Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz, Özcan Demirel,Özlenen Özdiyar Gedik,Sümeyra Soysal,Nur Akkuş Çakır, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.41-54, 2022

Adaptation of Reading Attitude Questionnaire: Turkish Higher Education Sample

in: Educational Sciences: Theory, Current Researches and New Trends/2021, Meriç Eraslan, Editor, IVPE Publishing, pp.72-82, 2021

Yaygın Okumanın Öğrencilerin Okuma Stratejilerine Etkisi

in: Egitim Bilimlerinde Akademik Çalısmalar-2019, Harun Şahin, Burcu Avcı Akbay, Editor, IVPE, pp.105-120, 2019

Uluslararası İlişkiler Eğitiminde Savaş Oyunları ile Savaşı Öğretmek

in: Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi: Yeni Yaklaşımlar, Yeni Yöntemler, Ebru Canan Sokullu, Editor, pp.167-189, 2018

Metrics

Publication

37

Citation (WoS)

31

H-Index (WoS)

4

Citation (Scopus)

38

H-Index (Scopus)

4

Citation (Scholar)

457

H-Index (Scholar)

11

Project

1

Thesis Advisory

1

Open Access

3
UN Sustainable Development Goals