SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
What Does Research Tell Us about Trends in Dissertations on PBL?
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.5, sa.6, ss.972-988, 2017 (Hakemli Dergi)
The investigation of the usability of web-based assignment system
Journal of Theory and Practice in Education
, cilt.13, sa.1, ss.1-9, 2017
Self-Regulation and Its Effects on Academic Achievement
Kara Harp Okulu Bilim Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.127-146, 2011
Secondary School Students Opinions on Portfolio Assessment in EFL
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.2, sa.3, ss.63-72, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Trauma-Informed Models For Preschooler Parents: A Content Analysis
International Child and Adolescent Trauma Congress, İzmir, Türkiye, 24 - 26 Mart 2022, ss.10
İngilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Adaptasyonu: Yükseköğretim Örneklemi
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST-2019), 2 - 04 Mayıs 2019
Ders dışı okumaların öğrencilerin okuma stratejileri üstbiliş farkındalıklarına etkisi.
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK), 26 - 28 Ekim 2018
Self- and peer assessments in PBL: A higher education example.
International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning and International Academic Conference on Management, Economics, Business and Marketing and International Academic Conference on Engineering, Transport, IT and Artificial Intelligence, 17 - 18 Ağustos 2018
An Investigation of Learning Approaches and Language Learning Strategies: Are They Related?
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 - 21 Mayıs 2017
The investigation of the relationship between self-regulation and language learning strategies.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 - 21 Mayıs 2017
Kitap & Kitap Bölümleri
Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri
Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, ss.48-57, 2023
Okuduğunu Anlama Başarısı: Finlandiya Örneği
Gelecek için Eğitim: Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz, Özcan Demirel,Özlenen Özdiyar Gedik,Sümeyra Soysal,Nur Akkuş Çakır, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.41-54, 2022
Adaptation of Reading Attitude Questionnaire: Turkish Higher Education Sample
Educational Sciences: Theory, Current Researches and New Trends/2021, Meriç Eraslan, Editör, IVPE Publishing, ss.72-82, 2021
Yaygın Okumanın Öğrencilerin Okuma Stratejilerine Etkisi
Egitim Bilimlerinde Akademik Çalısmalar-2019, Harun Şahin, Burcu Avcı Akbay, Editör, IVPE, ss.105-120, 2019
Uluslararası İlişkiler Eğitiminde Savaş Oyunları ile Savaşı Öğretmek
Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi: Yeni Yaklaşımlar, Yeni Yöntemler, Ebru Canan Sokullu, Editör, ss.167-189, 2018