Biyografi
Doktora ünvanını 2017 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Programından alan Çiğdem ALKAŞ ULUSOY, 2018-2019 yılları arasında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi doktor olarak görev yaptı.
Doktora öğrenimi sırasında 2012 yılında altı ay süre ile University of Illinois at Urbana-Champaign’ de misafir araştırmacı olarak bulundu. Yurt dışında bulunduğu süre zarfında Prof. Dr. Arthur Baroody tarafından yürütülen Number Sense projesinde araştırmacı olarak çalışmış, matematik eğitimi alanında seminerlere ve lisansüstü derslere misafir olarak katılmıştır.
Doktora tezinde sayı duyusu konusunda çalışan Çiğdem ALKAŞ ULUSOY’un, diğer çalışma alanları matematiksel modelleme, zeka oyunları, istatistiksel akıl yürütme ve özyeterliktir. Çiğdem ALKAŞ ULUSOY’ un akademik yayınlarının yanısıra, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış ilkokul ikinci sınıf düzeyinde matematik ders kitabı bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2009 - 2017
2009 - 2017Bütünleşik Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi A.B.D., Türkiye
Yabancı Diller
İngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm
2018 - 2019
2018 - 2019Araştırma Görevlisi
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2018
2009 - 2018Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2009
2007 - 2009Araştırma Görevlisi
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2025
2022 - 2025Fakülte Okul İşbirliği Komisyonu
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm
2021 - 2024
2021 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
TED Üniversitesi
2021 - 2024
2021 - 2024Bölüm Başkanı
TED Üniversitesi
2020 - 2023
2020 - 2023Yeni Lisans Programları Hazırlık_Program ve Ders Bilgi Paketi Hazırlama Komisyonu
2020 - 2023
2020 - 2023Açık Bilim ve Açık Erişim Komisyonu
2019 - 2023
2019 - 2023Fakülte Eğitim Komisyonu
2021 - 2022
2021 - 2022"Eğitimin Sigortası: Öğretmenlerimiz" Projesi Eğitim Fakültesi Koordinatörü
2020 - 2022
2020 - 2022Yeni Lisans Programları Hazırlık_Yürütme Kurulu
2019 - 2022
2019 - 2022"Eğitimin Sigortası: Öğretmenlerimiz" Projesi Eğitim Fakültesi Komisyonu
2019 - 2021
2019 - 2021Fakülte-Okul İşbirliği Komisyonu
2019 - 2021
2019 - 2021Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü_Okul Uygulama Koordinatörü
Verdiği Dersler
Sayıların Öğretimi
Matematikte Problem Çözme
Matematik Öğretiminde Modelleme
Okul Deneyimi
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme
Cebir Öğretimi
Kurum Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması I
Matematiğin Temelleri 1
Öğretmenlik Uygulaması II
Matematik Öğretimi 1
Matematik Tarihi
Matematik Tarihi
İlkokul Matematik Öğretimi
Matematik Öğretiminin Doğası
Topluma Hizmet Uygulamaları
Makaleler
2024
20241. Okul Öncesi Dönemi Çocuklarının Sayı Büyüklüklerini Anlamlandırmaları
Özer A., Kayhan Altay M., Alkaş Ulusoy Ç., Umay A.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.44, sa.1, ss.867-897, 2024 (TRDizin)
2024
20242. Examining Kindergarten Children’s Numerosity Estimation Skills
Kayhan Altay M., Alkaş Ulusoy Ç., Özer A., Umay A.
Early Childhood Education Journal
, cilt.52, sa.3, ss.503-513, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Kindergarten and Primary Teachers’ Noticing Within the Context of Vertical Team of Mathematics Lesson Study
Çelebi E. G., Toker Z., Alkaş Ulusoy Ç., Emre Akdoğan E., Balcı E., Güzeller G.
MATHEMATICS TEACHER EDUCATION AND DEVELOPMENT
, cilt.26, sa.1, ss.1-21, 2024 (Scopus)
2023
20234. Analysis of Different Rational Number Definitions Used in the Literature
Alkaş Ulusoy Ç., Şahiner Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.56, sa.2, ss.412-461, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Investigating Kindergarten Children’s Performance and Strategies Used in Tasks Regarding Part-Whole Relations of Numbers
Alkaş Ulusoy Ç., Altay M. K., Özer A., Umay A.
Egitim ve Bilim
, cilt.48, sa.214, ss.1-15, 2023 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2020
20206. Effects of Number Sense-Based Instruction on Sixth-Grade Students' Self-Efficacy and Performance
Alkaş Ulusoy Ç.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, sa.202, ss.417-439, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
20197. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAFIZA OYUNLARI İLE HAFIZA OYUNLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE KATKISINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
SAYGI E., Alkaş Ulusoy Ç.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.331-345, 2019 (TRDizin)
2017
20178. Sayı Duyusuna Yönelik Özyeterlik Ölçeği’ nin Geliştirilmesi
Alkaş Ulusoy Ç., Şahiner Y.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.17-32, 2017
2017
20179. Views of Elementary Mathematics Teachers about Mental Games Course
Alkaş Ulusoy Ç., SAYGI E., Umay A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.2, ss.280-294, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2016
201610. Analyzing the Statistical Reasoning Levels of Pre-Service Elementary School Teachers in the Context of a Model Eliciting Activity
Alkaş Ulusoy Ç., Kayhan Altay M.
IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE , cilt.3, sa.25311, ss.20-30, 2016 (Hakemli Dergi)
2010
201011. The views of elementary mathematics education preservice teachers on proving
Turker B., Alkaş Ulusoy Ç., Aylar E., Gurel R., Ispir O.
World Academy of Science, Engineering and Technology
, cilt.67, ss.37-41, 2010 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. An Examination of Students' Participation in Reasoning- Supportive Classroom Environment
Emre Akdoğan E., Alkaş Ulusoy Ç., Balcı E.
International Symposium “YOU WANT PROOF. I’LL GIVE YOU PROOF.” – MATHEMATICAL, EDUCATIONAL, & CULTURAL PERSPECTIVES, Bremen, Almanya, 12 - 14 Mart 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
20232. Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Sayı Duyusunun Gelişimine İlişkin Görüşleri
Sözer E., Çiftçi K. G., Kayhan Altay M., Alkaş Ulusoy Ç., Özer A., Umay A.
International EJER Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.131-147, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2022
20224. Çelebi-İlhan, G.E, Toker, Z., Alkaş-Ulusoy, Ç., Emre-Akdoğan, E., Balcı, E. & Güzeller, G. (2022, August). Improving Teaching by Problem Solving in Lesson Study,
Çelebi E. G., Toker Z., Alkaş Ulusoy Ç., Emre Akdoğan E., Balcı E., Güzeller G.
Promath 2022 Conference, Thessaloniki, Yunanistan, 22 - 24 Ağustos 2022, ss.26-27, (Özet Bildiri)
0
05. Okul Öncesi Çocuklarının Çokluğa İlişkin Tahmin Sorularındaki Performanslarının İncelenmesi
Kayhan Altay M., Özer A., Alkaş Ulusoy Ç., Umay A.
2021
20216. An Investigation of the Planning Phase of a Lesson Study Conducted with Teachers Teaching Mathematics at Different Grade Levels (Farklı Sınıf Düzeylerinde Matematik Öğreten Öğretmenler İle Yürütülen Bir Ders Araştırmasının Planlama Aşamasının İncelenmesi)
Çelebi İlhan E. G., Toker Z., Alkaş Ulusoy Ç., Emre Akdoğan E., Güzeller G., Balcı E.
5. Uluslararaası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.440, (Özet Bildiri)
2021
20217. Resimli Çocuk Kitaplarının Sayı Duyusu Açısından İncelenmesi
Alkaş Ulusoy Ç., Özer A., Kayhan Altay M., Umay A., Çiftçi K. G.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
0
010. Investigation of relation between elementary students’ number sense and self efficacy towards number sense
Kavus F., Alkaş Ulusoy Ç., Saygi E.
0
011. Effects of Number Sense Based Instruction to the Students’ Problem Solving Achievement
Alkaş Ulusoy Ç., Sahiner Y.
0
012. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının 6.-8. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Geometri Öğrenme Alanına İlişkin Görüşleri
Özyıldırım F., Alkaş Ulusoy Ç., Umay A.
2011
201113. Seventh grade students’ mathematical thinking and representations in model-eliciting activities
Türker B., Lesh R., Umay A., Özyıldırım F., Akkuş İspir O., Alkaş Ç., et al.
Psychology of Mathematics Education (PME), 10 Temmuz 2011 - 15 Ocak 2020, cilt.1, ss.407
2011
201114. The factors that affect the preservice mathematics teachers' self regulation strategies
Ozyildirim F., Alkaş Ulusoy Ç., Ozdemir E. Y.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3543-3549, (Tam Metin Bildiri)
2011
201115. SEVENTH GRADE STUDENTS' MATHEMATICAL THINKING AND REPRESENTATIONS IN MODEL-ELICITING ACTIVITIES
Lesh R., Umay A., Turker B., Ozyildirim F., Ispir O. A., Alkaş Ulusoy Ç., et al.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.407, (Tam Metin Bildiri)
2009
200916. "The Views of Elementary Mathematics Education Preservice Theachers on Proving"
Alkaş Ulusoy Ç., Aylar E., Türker B., Gürel R., Akkuş O.
World Congress on Arts, Humanities and Social Sciences (WCAHSS), 24 - 26 Haziran 2009, cilt.4, ss.105-109
2009
200918. Preservice Elementary Mathematics Teachers’ Proof Performance
Aylar E., Turker B., Alkaş Ulusoy Ç., Gurel R., Akkuş O.
Psychology of Mathematics Education (PME), Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.1, ss.332
2009
200919. PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS' PROOF PERFORMANCE
AYLAR ÇANKAYA E., Turker B., Alkaş Ulusoy Ç., Gurel R., Akkus O.
33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.1, ss.332, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Sayı Duyusu ve Bileşenleri
Alkaş Ulusoy Ç.
Sayı Duyusu Doğuştan Gelen Matematik Algımız, Aysun Umay, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.31-49, 2025
2024
20242. Geometri Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme
Alkaş Ulusoy Ç.
Geometri Öğretiminde Farklı Yaklaşımlar, Burçak Boz Yaman,Recai Akkuş,Zülbiye Toluk Uçar,Asuman Duatepe Paksu,Safure Bulut, Editör, Vizetek, Ankara, ss.131-160, 2024
2023
20233. Matematiği Günlük Hayat ile İlişkilendirme
Toker Z., Alkaş Ulusoy Ç.
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, A. Erdoğan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.113-139, 2023
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025
Akıl Yürütmeyi Destekleyici Sınıf Ortamındaki Öğrenci Katılım Biçimlerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
(Proje Özeti)
Emre Akdoğan E. (Yürütücü), Alkaş Ulusoy Ç.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2023
Kasım 2023Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Başkent University Journal of Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi_Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)
Haziran 2020
Haziran 2020HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Haziran 2020
Haziran 2020EGITIM VE BILIM
Şubat 2020
Şubat 2020Pamukkale Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - 2024
2022 - 2024Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
TED Ankara Koleji Vakfı Okulları
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Haziran 2023
Haziran 2023
10. International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Aksoy E., Er S. S., Alkaş Ulusoy Ç., Şen M., Haşlaman T., Yücelyiğit S., et al.
Ankara, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 10
h-indeksi (SCOPUS): 2
Jüri Üyelikleri
Ocak-2025
Ocak 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tuğçe Dangal Yüksek Lisans Tez Savunması - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aysu İrem Sönmez Yüksek Lisans Tez Savunma - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Sinem Maraş Doktora Yeterlik Jürisi - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Emine Çiftçi Eşgi Doktora Yeterlik Jürisi - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Merve Denli Doktora Yeterlik Jürisi - Hacettepe Üniversitesi
Mayıs-2024
Mayıs 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Esra Gezer Doktora Yeterlik Jürisi - TED Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Pınar Zengin Kılavuz Yüksek Lisans Tez Savunma - Hacettepe Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sümeyra Özhan Atmaca Yüksek Lisans Tez Savunma - Hacettepe Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Beytullah Ömer Dumlu Doktora Yeterlik Jürisi - Hacettepe Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Gülümden Aktürk Yüksek Lisans Tez Savunma - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Selay Yebrem Özdamar Doktora Tez İzleme Komitesi - Hacettepe Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Elif Sözer Yüksek Lisans Tez Savunması - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Tuba Sevyut Doktora Tez İzleme Komitesi - TED Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Merve Aksoy Tez Savunması - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
İrem Bayram Tez Savunması - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Kübra Aksakal TİK Üyeliği - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Ayşe Bağdat Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Hacettepe Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Kemal Baypınar Doktora Yeterlik Sınavı - Ankara Üniversitesi
Mart-2023
Mart 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sadiye Çelik Tez Savunması - TED Üniversitesi
Ekim-2020
Ekim 2020StarT_Turkey Uluslararası Ödüllü Proje Yarışması_Jüri Üyesi -
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorSeminar_Early Number Sense (As Guest Speaker)(ECEP 203 Mathematics Education in Early Childhood)
,
2020 - 2020
2020 - 2020Developing Course Syllabi for EDU 401 & GENC 202 and Meetings
,
2019 - 2020
2019 - 2020