Biyografi
Lisans eğitimini 2002 yılında Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi Matematik bölümünde; yüksek lisansını ise aynı üniversitede Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ölçme ve Değerlendirme ana bilim dalında 2006 yılında tamamlamıştır. 2002-2018 yılları arasında MEB’e bağlı okullarda ortaokul ve lise kademelerinde matematik öğretmeni, Bakanlık Merkez Teşkilatının çeşitli birimlerinde ulusal ve uluslararası projelerde ölçme değerlendirme uzmanı ve alan uzmanı olarak görev yapmıştır.
Doktora derecesini 2013 yılında Fen Bilimleri Enstitüsü Orta Öğretim Fen ve Matematik Alan Eğitimi alanında tamamladı. Doktora tezinde kendi pratiğini araştıran/sorgulayan bir lise matematik öğretmeninin matematik sınıflarındaki söylemsel pratikler içerisinde ve ilişkili söylemleri aracılığı ile gerçekleşen öğrenme sürecini araştırmıştır.
2009- 2010 eğitim öğretim yılında doktora tezi
araştırması kapsamında Danimarka Hükümeti bursu ile Danimarka Aaurhus
Üniversitesi DPU'da (DPU- Danmarks Pædagogiske Universitet) misafir araştırmacı olarak
bulundu. Bu süreçte Kopenhag’da bulunan bir IB lisesinde matematik dderslerinde matematik öğretmenlerinin söylemleri üzerine bir çalışma yürütmüştür.
Araştırma alanları
matematik öğretmen öğrenmesi ve fark ediş becerileri, matematik ve dil
(fonksiyonel semiyotik perspektif), matematiksel söylem, adil ve kapsayıcı
matematik eğitimi pratikleridir.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2013
2006 - 2013Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye
1997 - 2002
1997 - 2002Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm
2019 - 2020
2019 - 2020İstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorMezun Akademik koordinatörlüğü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEF Yeni Lisans Programları Hazırlık_Program değerlendirme ve paydaş toplantıları komisyonu
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorVeri Derleme ve Analiz Komisyonu
2020 - 2021
2020 - 2021Tanıtım Komisyonu
Verdiği Dersler
Cebir Öğretimi
Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları
Soyut Matematik
Olasılık
İstatistik
Okul Deneyimi 1
Soyut Matematik
Olasılık ve İstatistik Öğretimi
Kültür ve Matematik
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Araştırma Projesi
Olasılık ve İstatistik Teorisine GirişII
Topluma Hizmet Uygulamaları
Seminer
Analitik Geometri
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2017
2017Tracing Teacher Learning through Shifts in Discourses: The Case of a Mathematics Teacher
Çelebi İlhan E. G., ERBAŞ A. K.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.13, sa.6, ss.1919-1942, 2017 (SSCI)
2016
2016Discourse Analysis of Interpersonal Meaning to Understand the Discrepancy between Teacher Knowing and Practice
Çelebi İlhan E. G., ERBAŞ A. K.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.8, ss.2237-2251, 2016 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025İlköğretim matematik öğretmen adaylarının kültüre duyarlı matematik ders planı tasarlama süreçlerine dair anlayışları.
Çelebi E. G., Güzeller G.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.924-955, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025ADİL MATEMATİK EĞİTİMİ ODAKLI FARK ETME BECERİLERİ
Çelebi E. G.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.427-453, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İstatistik ve Veri Analizi Alanında Video Temelli Fark Etmeyi Öğrenme Süreçlerinin İncelenmesi.
Çelebi E. G., Balcı E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.4, ss.975-990, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Kindergarten and Primary Teachers’ Noticing Within the Context of Vertical Team of Mathematics Lesson Study
ÇELEBİ E. G., TOKER Z., ALKAŞ ULUSOY Ç., EMRE AKDOĞAN E., BALCI E., GÜZELLER G.
MATHEMATICS TEACHER EDUCATION AND DEVELOPMENT
, cilt.26, sa.1, ss.1-21, 2024 (Scopus)
2023
2023Exploring mathematics Teacher's Noticing as Pedagogical Discourse Through an Adapted Lesson Study
Çelebi E. G.
JOURNAL OF EDUCATION AND LEARNING
, cilt.12, sa.5, ss.150-165, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Elementary pre-service teachers noticing of mathematics teaching practices in TIMSS video study
Çelebi İlhan E. G., Ören Vural D.
The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education
, cilt.26, sa.3, ss.129-152, 2022 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
2025Matematik öğretmeni adaylarının adil ve nitelikli matematik eğitimi odaklı fark etme becerilerinin geliştirilmesi modülü
Çelebi E. G., Yolcu A., Güzeller G.
ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Ocak 2025, ss.620, (Özet Bildiri)
2023
2023Developing Pre-Service Teachers' Understanding of Culturally Responsive Mathematics Teaching Through Community Walks
Güzeller G., Çelebi E. G.
ECER 2023 Congress, Glasgow, İngiltere, 21 - 25 Ağustos 2023, ss.2999-3000, (Özet Bildiri)
2023
2023Öğretmen Yetiştirme Kurumlarında Sürdürülebilir Akreditasyon Mekanizması: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
TOKER Z., SÖZEN ÖZDOĞAN S., CANARAN Ö., YALÇIN F., SERİM YILDIZ B., ÇELEBİ E. G., et al.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2022
2022Çelebi-İlhan, G.E, Toker, Z., Alkaş-Ulusoy, Ç., Emre-Akdoğan, E., Balcı, E. & Güzeller, G. (2022, August). Improving Teaching by Problem Solving in Lesson Study,
Çelebi E. G., Toker Z., Alkaş Ulusoy Ç., Emre Akdoğan E., Balcı E., Güzeller G.
Promath 2022 Conference, Thessaloniki, Yunanistan, 22 - 24 Ağustos 2022, ss.26-27, (Özet Bildiri)
2022
2022Öğretmen Adaylarının Kültüre Duyarlı Matematik Öğretim Uygulamalarına Dair Anlayışları
Güzeller G., Çelebi İlhan E. G., Güzeller G.
9th International Eurasian Educatinal Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.808-809, (Özet Bildiri)
2021
2021An Investigation of the Planning Phase of a Lesson Study Conducted with Teachers Teaching Mathematics at Different Grade Levels (Farklı Sınıf Düzeylerinde Matematik Öğreten Öğretmenler İle Yürütülen Bir Ders Araştırmasının Planlama Aşamasının İncelenmesi)
Çelebi İlhan E. G., Toker Z., Alkaş Ulusoy Ç., Emre Akdoğan E., Güzeller G., Balcı E.
5. Uluslararaası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.440, (Özet Bildiri)
2021
2021Ortaokul Cebir Öğretiminde algoritmik düşünme ve programlama
Efe M., Çıkla M., Çelebi İlhan E. G.
8. International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.673, (Özet Bildiri)
2020
2020Examining Teacher Learning In Practice Through Pedagogical Discourse
Çelebi İlhan E. G.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 19 Kasım 2020 - 22 Kasım 2022, ss.396, (Özet Bildiri)
2012
2012A FUNCTIONAL PERSPECTIVE ON EXAMINING THE MATHEMATICAL TEACHER TALK IN A MULTILINGUAL SECONDARY CLASSROOM
Çelebi İlhan E. G.
4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2012, ss.2207-2214, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Program Değerlendirme ve Paydaş Görüşleri
Elmas B., Haşlaman T., Erdoğan T., Bilki Z., Öneren Şendil Ç., Serim Yıldız B., et al.
Yükseköğretimde program geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği, AKSOY ERDEM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.48-57, 2023
2021
2021Programlama ile Matematik Eğitimi: Python Programlama Dili ile Ortaokul için örnek bir uygulama
Çelebi İlhan E. G.
Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler, , Editör, Nobel Yayınları, 2021
Desteklenen Projeler
2024 - 2026
2024 - 2026
Matematik Eğitiminde Eşit(siz)liklerin Oluşumu: Matematik Öğrenme Fırsatlarını Düzenleyen Düşünce Sistemleri Ve Pedagojik Uygulamaların Kültürel Analizi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Yolcu A.(Yürütücü), Yetkin Özdemir İ. E., Çelebi E. G.
2023 - 2025
2023 - 2025
Matematik Öğretmeni Adayları İçin Kapsayıcı Adil ve Nitelikli Matematik Eğitimi Uygulamaları Modülü ve Buna Yönelik Fark Ediş Becerilerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Çelebi E. G. (Yürütücü), Yolcu A.
2021 - 2022
2021 - 2022
"Algorithmic Thinking and Programming in Algebra at Middle School Mathematics"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Çelebı İlhan E. G., Uçar R.(Yürütücü), Efe M., Çıkla M., Gevgili K.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorUlusal Matematik Öğretmenleri Konseyi
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2023
Kasım 2023International Congress on Mathematical Education (ICME 15)
Bildiri (Özet)
Mart 2023
Mart 2023ECER 2023 European Educational Research Association
Bildiri (Özet)
Haziran 2022
Haziran 2022The Proceedings of the ERME Topic Conference, Mathematics Education in the Digital Age
Ocak 2022
Ocak 2022INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
Nisan 2021
Nisan 2021JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Aralık 2020
Aralık 2020Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Bilimsel Danışmanlıklar
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBaşkent Öğretmen Atölyeleri
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorTED BODRUM KOLEJİ
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorTED BODRUM KOLEJİ
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorTED University
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBaşkent Öğretmen Atölyeleri
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorTalim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2022 - 2022
2022 - 2022TED Ankara Koleji
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2022 - 2022
2022 - 2022TED ANKARA KOLEJİ
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2022 - 2022
2022 - 2022TED ANKARA KOLEJİ
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
2022 - 2022
2022 - 2022TED ANKARA KOLEJİ
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Haziran 2023
Haziran 2023EJER 2023
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Şahin Kürşad M., Çelebi E. G.
Ankara, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 3
h-indeksi (SCOPUS): 1
Jüri Üyelikleri
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Yeterlik Sınavı
yedek jüri üyesi - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Jüri üyesi - Ankara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Jüri üyesi - Ankara Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doktora Yeterlik Sınavı
- Ankara Üniversitesi
Şubat-2023
Şubat 2023Tez Savunma (Doktora)
- Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Şubat-2023
Şubat 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
doctoral thesis monitoring committee - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023