Biyografi
Eğitim Bilgileri
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorPost Doktora
The University of Wisconsin Madison, School of Education, Educational Sciences, Amerika Birleşik Devletleri
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorÖn Lisans
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ölçme Ve Değerlendirme Bölümü, Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ölçme Ve Değerlendirme Bölümü, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2019
2013 - 2019Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Araştırma Görevlisi
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBAP Bilimsel Komisyon Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEğitim Fakültesi Düzeyinde Kalite Komisyonu
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorÜniversite Genelinde Kalite Komisyonu
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorVice head of educational sciences department
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEğitim Komisyonu
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDers Çizelgeleri Komisyonu
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorVeri Derleme ve Analiz Komisyonu
2023 - 2024
2023 - 2024Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - 2021
2021 - 2021Institutional Self-Evaluation Report (2020) - TEDU Quality Commission
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
2023
2023Yüksek Lisans-Tezsiz
ÖZEL OKULLARDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İŞ TÜKENMİŞLİĞİ İLE OKUL İKLİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
İlgün Dibek M. (Danışman)
B.güzel(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans-Tezsiz
Türkiye’de Pandemi ve Sonrasında Uzaktan Eğitime Dair Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
İlgün Dibek M. (Danışman)
B.Demircan(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans-Tezsiz
Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmeye Yönelik Yetkinliklerini ve Görüşlerini Ele Alan Çalışmaların İncelenmesi
İlgün Dibek M. (Danışman)
N.Öztürk(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Influence of artificial intelligence tools on higher order thinking skills: a meta-analysis
İlgün Dibek M., Şahin Kürşad M., Erdoğan T.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.33, sa.3, ss.2216-2238, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Bütün Parçaların Toplamından Daha Fazladır: Eğitim Bilimlerinde Sistematik Derleme Nasıl Yazılır?
Ilgun Dibek M., Toptaş B.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.3, ss.538-550, 2023 (TRDizin)
2023
20233. The Effects of Providing Students with Revision Opportunities in Alternate Assessments
Bulut O., Bulut H. C., Cormier D. C., İlgün Dibek M., Sahin Kursad M.
Educational Assessment
, cilt.28, sa.1, ss.48-63, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20224. Madde Yazma Eğitiminin Özel Okulda Çalışan İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Maddenin Kalitesini Değerlendirmeye İlişkin Yeterliklerine Etkisi
Kartal M., Ilgün Dibek M.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.51, sa.236, ss.3345-3358, 2022 (Scopus)
2022
20225. Identifying the presence of context and item-writing flaws in practice items: The case of Turkish mathematics textbooks
İlgün Dibek M., Toker Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, ss.218-235, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20216. A High-Stakes Approach to Response Time Effort in Low-Stakes Assessment
İlgün Dibek M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY , cilt.7, sa.4, ss.571-586, 2021
2021
20217. Modelling of the Attitude-Achievement Paradox in TIMSS 2015 with respect to the Extreme Response Style Using Multidimensional Item Response Theory
İlgün Dibek M., Çıkrıkçı N.
International Journal of Progressive Education , 2021
2020
20208. Silent Predictors of Test Disengagement in PIAAC 2012
İlgün Dibek M.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.11, sa.4, ss.430-450, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
20209. Effect of Extreme and Acquiescence Response Style in TIMSS 2015
İlgün Dibek M.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2020, sa.87, ss.199-220, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201910. Examination of the Extreme Response Style of Students using IRTree: The Case of TIMSS 2015
İlgün Dibek M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.300-313, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201811. TUTUM - BAŞARI PARADOKSUNDA TEPKİ STİLLERİNİN ROLÜ: DOKUZ ÜLKENİN KARŞILAŞTIRILMASI
İlgün Dibek M., YAVUZ H. Ç., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2018 (TRDizin)
2017
201712. Adaptation of the Relationship and Motivation Scale to the Turkish Culture
İlgün Dibek M., Yavuz H. C., Tavsancil E., Yalcin S.
JOURNAL OF EDUCATION AND LEARNING , cilt.6, sa.3, ss.181, 2017
2017
201713. Motivational relations with peers and teachers among German and Turkish adolescents: A cross-cultural perspective
Raufelder D., Bakadorova O., YALÇIN S., İlgün Dibek M., Yavuz H. C.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
, cilt.55, ss.13-20, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201714. Relationship between drive and motivation features and pisa 2012 mathematics literacy of Turkish and Vietnamese students Türk ve Vietnamlı öğrencilerin PISA 2012 matematik okuryazarlığı ile dürtü ve güdülenme özellikleri arasındaki ilişkiler
Yavuz H. Ç., İlgün Dibek M., YALÇIN S.
Elementary Education Online
, cilt.16, sa.1, ss.178-196, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
201715. The Effects of Student and Teacher Level Variables on TIMSS 2007 and 2011 Mathematics Achievement of Turkish Students
Yavuz H. C., Demirtasli R. N., YALÇIN S., İlgün Dibek M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.189, ss.27-47, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201716. Relationship between learning and teaching variables and mathematics literacy in pisa 2012 Öğrenme ve öğretme süreci değişkenleri ile pisa 2012 matematik okuryazarlığı arasındaki ilişkiler
İlgün Dibek M., Nükhet Demirtaşli R.
Elementary Education Online
, cilt.16, sa.3, ss.1137-1152, 2017 (Scopus, TRDizin)
2015
201517. Content Analysis of Papers Published in Educational Journals with High Impact Factors
YALÇIN S., Yavuz H. C., İlgün Dibek M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.182, ss.1-28, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201518. Content analysis of papers published in educational journals with high impact factors
YALÇIN S., Yavuz H. Ç., İlgün Dibek M.
Egitim ve Bilim
, cilt.40, sa.182, ss.1-28, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Latent Profiles of Undergraduate Students regarding Academic Procrastination and Achievement
İlgün Dibek M.
ECER 2023, Glasgow, İngiltere, 21 - 22 Ağustos 2023, (Yayınlanmadı)
2023
20232. Yükseköğretimde Program Geliştirme: TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Aksoy E., Voltan Acar N. H., Elmas B., Er S. S., Toker Z., Haşlaman T., et al.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2022
20223. Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmeye Yönelik Yetkinliklerini ve Görüşlerini Ele Alan Araştırmaların İncelenmesi
Öztürk N., İlgün Dibek M.
IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 22 - 25 Haziran 2022, ss.942-944, (Özet Bildiri)
0
04. Madde Yazma Eğitiminin Özel Okulda Çalışan İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Madde Yazma Yeterliliklerine Etkisi
Kartal M., İlgün Dibek M.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress
0
05. Sekizinci Sınıf Matematik Ders Kitabındaki Maddelerin Bağlam ve Maddenin Kalitesi Açısından İncelenmesi
İlgün Dibek M., Toker Z.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress/EJERCongress 2021
0
07. Examining the Impact of Students’ Engagement Levels on Their Survey Scores
İlgün Dibek M., Yavuz H. C.
0
08. Modelling of Attitude-Achievement Paradox in TIMSS 2015 with respect to Extreme Response Style Using Multidimensional Item Response Theory
İlgün Dibek M., Çıkrıkçı N.
0
09. TIMSS 2015 Uygulamasında Uç Tepki Stilin Etkisinin Belirlenmesi: Genişletilmiş Kısmi Puan Modeli
İlgün Dibek M.
Ankara, Türkiye
0
010. Providing revision opportunities in alternate assessments: An application of sequential IRT.
Yavuz H. C., Bulut O., İlgün Dibek M., Sahin Kursad M.
Kitaplar
2023
20231. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
Şahin Kürşad M., İlgün Dibek M.
Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, Doç.Dr. H.Deniz Gülleroğlu,Prof.Dr. Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-27, 2023
2023
20232. Tutum ve tutum ölçekleme teknikleri
İlgün Dibek M., Şahin Kürşad M.
Kuramdan uygulamaya tutum ölçeği geliştirme kılavuzu, Doç.Dr. H.Deniz Gülleroğlu,Prof.Dr. Ömay Çokluk Bökeoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.49-76, 2023
2023
20233. Tutum ve tutum ölçekleme teknikleri
İLGÜN DİBEK M., ŞAHİN KÜRŞAD M.
Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, GÜLLEROĞLU HAMİDE DENİZ, ÇOKLUK BÖKEOĞLU ÖMAY, Editör, Pegem A Akademi, Ankara, ss.49-76, 2023
2023
20234. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
ŞAHİN KÜRŞAD M., İLGÜN DİBEK M.
Kuramdan Uygulamaya Tutum Ölçeği Geliştirme Kılavuzu, GÜLLEROĞLU HAMİDE DENİZ, ÇOKLUK BÖKEOĞLU ÖMAY, Editör, Pegem A Akademi, Ankara, ss.1-27, 2023
2022
20225. Hiyerarşik Doğrusal Modelleme
İlgün Dibek M.
İSTATİSTİKOLAY 2 - ÇOK DEĞIŞKENLI İSTATISTIK, Kaan Zülfikar Deniz, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.413-469, 2022
2021
20216. Ölçme Araçlarının Sınıflandırılması
İlgün Dibek M.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Özen Yıldırım,Seval Kula Kartal, Editör, Lisans Yayıncılık, Ankara, ss.91-210, 2021
2021
20217. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
ŞAHİN KÜRŞAD M., MOR DİRLİK E., YALÇIN S., İLGÜN DİBEK M., BİLİCAN DEMİR S., POLAT B., et al.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yıldırım, Özen; Kula Kartal, Seval, Editör, LİSANS Yayınclık, ss.1-19, 2021
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Sosyal duygusal öğrenme bağlamında karne davranış notları ve yaşam becerileri konusunda ulusal kapasitenin geliştirilmesi
AB Destekli Diğer Projeler
(Proje Özeti)
İlgün Dibek M., Karaman N.(Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022"Context + Item = Qualified Context-Based Item? Analysis of Items Included in Mathematics Textbooks"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
İlgün Dıbek M. (Yürütücü), Toker Z.
2020 - 2022
2020 - 2022
"Exploring the role of strategy instruction on young learners' listening performance and strategy use"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
İrgın P. (Yürütücü), İlgün Dıbek M.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorEğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği (EPODDER)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2022
Eylül 2022Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021AFRICA EDUCATION REVIEW
Ağustos 2020
Ağustos 2020INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
Ağustos 2020
Ağustos 2020Higher Education Pedagogies
Nisan 2020
Nisan 2020The Journal of Turkish Educational Sciences
Kasım 2019
Kasım 2019Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Mayıs 2019
Mayıs 2019INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Haziran 2023
Haziran 2023Xth International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Çelikdemir K., Emre Akdoğan E., Genç Ersoy B., Serim Yıldız B., İlgün Dibek M., Onaylı S.
Ankara, Türkiye
Haziran 2023
Haziran 2023International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlgün Dibek M.
Ankara, Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019III. International Teacher Education and Accreditation Congress
İLGÜN DIBEK M.
Türkiye
Ödüller
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 32
h-indeksi (SCOPUS): 3
Jüri Üyelikleri
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Ankara Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Zeynep Turgut yüksek lisans tez jurisi - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Doktora)
Çağla Alpayar Doktora Tez Savunması - Ankara Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Selinay KOÇAK ŞİRİN'in yüksek lisans tez savunması - Ankara Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Şeyma Nur Özsoy, Yasemin Duygu Esen, Tansu Alan Doktora Yeterlilik Sınavı - Ankara Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Doktora Yeterlik Sınavı
Melike Özüdoğru Doktora Yeterlilik Juri Üyesi - Ankara Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Pınar Sezer TİK Üyeliği - Ankara Üniversitesi
Ağustos-2022
Ağustos 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Rabia Aşık Tez Savunması - Ankara Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Selection of instructor for the department of educational sciences -
Ocak-2021
Ocak 2021Selection of instructor for the department of educational sciences -
Aralık-2020
Aralık 2020Selection of research assistant for the department of educational sciences -
Eylül-2020
Eylül 2020Selection of student candidates for Management in Educational Institutions Master of Arts Program -
Şubat-2020
Şubat 2020Selection of research assistant for the department of educational sciences -
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorWorking on BAP project
,
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorCollaboration for the purpose of new programs for teaching professions
,
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEDU202/EDUC204 Research Methods Course Revision and Regular Meetings
,
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEducational Sciences Postgraduate (Master's Degree) Program Development
,
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorGraduate Course Program Preperation
,
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorCollaboration for the same course with multiple sections
,
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorPreparing Course Schedule
,
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorWe developed EDU 202 lesson together. We structured all teaching activities during the semester.
,
2019 - 2019
2019 - 2019