Makaleler
14
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (4)
Scopus (5)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (7)
3. Creative Mathematics Experiences: Defining New Geometric Concepts.
The Australian Mathematics Education Journal
, cilt.5, sa.1, ss.19-24, 2023 (Hakemli Dergi)
4. Genesis of routines: Mathematical discourses on the Equal Sign and Variable
Electronic Journal for Research in Science and Mathematics Education
, cilt.27, sa.1, ss.77-94, 2023 (Hakemli Dergi)
7. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Deneyimleri: Teoriden Uygulamaya Geçiş
Kastamonu Education Journal
, cilt.26, sa.1, ss.93-99, 2018
8. An Investigation on How Prospective Mathematics Teachers Design a Lesson Plan
Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty
, cilt.37, sa.1, ss.81-96, 2018 (Hakemli Dergi)
13. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Reflections on Teaching after Their First Teaching Experience
Acta Didactica Napocensia
, cilt.9, sa.3, ss.1-10, 2016 (Hakemli Dergi)
14. Instructional design-based research onProblem Solving Strategies
Acta Didactica Napocensia
, cilt.9, sa.4, ss.15-24, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
31
2. An Examination of Students' Participation in Reasoning- Supportive Classroom Environment
International Symposium “YOU WANT PROOF. I’LL GIVE YOU PROOF.” – MATHEMATICAL, EDUCATIONAL, & CULTURAL PERSPECTIVES, Bremen, Almanya, 12 - 14 Mart 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
3. Sınıftaki Matematiksel İletişimi Anlamak: Matematiksel Söylemler
Matematik Eğitim Günü-Ankara: Araştırmadan Uygulamaya Matematik,k Eğitimi, Ankara, Türkiye, 17 Mayıs 2024, (Yayınlanmadı)
7. Çelebi-İlhan, G.E, Toker, Z., Alkaş-Ulusoy, Ç., Emre-Akdoğan, E., Balcı, E. & Güzeller, G. (2022, August). Improving Teaching by Problem Solving in Lesson Study,
Promath 2022 Conference, Thessaloniki, Yunanistan, 22 - 24 Ağustos 2022, ss.26-27, (Özet Bildiri)
9. Discursive development of Eda on the concept of reflection
ETC7-Seventh ERME Topic Conference: Language in the Mathematics Classroom, 18 - 21 Şubat 2020
13. One Student’s Discursive Development on Rotation in Relation to Instruction from a Commognitive Perspective.
42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 23 - 27 Temmuz 2018, cilt.2, ss.403-410
19. Prospective Teachers’ Views of Creativity in School Mathematics
The 9th International Mathematical Creativity and Giftedness (MCG-9) Conference, 18 - 19 Ağustos 2015
22. One High School Student’s Development of Mathematical Discourse on Translation
35th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 11 - 14 Kasım 2013, ss.207-210
24. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Dil Kullanımları
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
25. Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yaparken Karşılaştıkları Güçlükler
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye.
26. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Durumlarında Kullandıkları Öz düzenleme Stratejileri
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16 - 19 Ağustos 2010
28. Teacher Sceneries Related to “Length, Area, and Volume Concept”: Turkey Case.
The 5th International Balkan Education and Science Congress, 7 - 10 Eylül 2009
Kitaplar
4
1. Geometri Öğretiminde Yaratıcılık
Geometri Öğretiminde Bilişsel Süreçler, Akkuş, R., Toluk-Uçar, Z., Duatepe-Paksu, A., Boz-Yaman, B., E. Bulut, S., Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.347-369, 2023
2. Dönüşüm Geometrisi ve Simetrinin Öğretimi
Geometri Öğretim Bilgisi, Boz-Yaman,B.,E. Bulut,S.,Duatepe-Paksu,A.,Akkuş,R.,Toluk-Uçar,Z, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.419-447, 2022
3. Ancient school without walls: Collective creativity in Mathematics Village
Creativity and Technology in Mathematics Education, Freiman Viktor,Tassell Janet Lynee, Editör, Springer, London/Berlin , Berlin, ss.413-437, 2018