Makaleler
51
Tümü (51)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (8)
Scopus (36)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (8)
9. Fostering prospective mathematics teachers’ proportional reasoning through a practice-based instruction
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.53, sa.2, ss.269-288, 2022 (ESCI, Scopus)
15. Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders' Achievement in Area of Quadrilaterals
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING
, cilt.20, sa.2, ss.257-271, 2019 (Hakemli Dergi)
22. Ortaokul öğrencilerinin paralelkenarı ayırt etme biçimleri: Aşırıözelleme ve aşırı genelleme.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.457-475, 2017 (Hakemli Dergi)
24. A Study On Pre-Service Teachers’ Spatial Visualization Ability and Spatial Anxiety
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.33-50, 2017 (Hakemli Dergi)
28. Developing a Structural Model on the Relationship among Motivational Beliefs, Self-Regulated Learning Strategies, and Achievement in Mathematics
International Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.13, sa.6, ss.1355-1375, 2015 (SSCI, Scopus)
30. Öğrenci Çalışmalarını İncelemenin Öğrenci Düşünme ŞekilleriniAnlamadaki Rolü ile İlgili Matematik Öğretmen AdaylarınınDüşünceleri
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.6, sa.2, ss.139-162, 2015 (Hakemli Dergi)
31. Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: Temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
, cilt.14, sa.4, ss.1-21, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
44. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik İnançları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, ss.218-226, 2008 (ESCI, TRDizin)
46. Professional Development Through Technology Integrated Problem Solving From Intermath to T Math
THE MATHEMATICS EDUCATOR
, cilt.16, sa.2, ss.35-46, 2006 (Hakemli Dergi)
48. Pre service Teacher Self efficacy Beliefs Regarding Science Teaching A Comparision of Pre service Teachers in Turkey and the USA
Science Educator
, cilt.14, sa.1, ss.31-40, 2005 (Hakemli Dergi)
49. Teacher Efficacy and Academic Performance
Academic Exchange Quarterly
, cilt.9, sa.4, ss.28-32, 2005 (Hakemli Dergi)
51. Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.8, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
25
1. Investigating the characteristics of algebra tasks generated by preservice mathematics teachers
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bolzano, İtalya, 02 Şubat 2022, (Tam Metin Bildiri)
6. Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
7. First Grade Students’ Counting Strategies
International Congress on Science and Education (ICSE2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, ss.427-428, (Özet Bildiri)
8. Developing First Graders’ Number Sense Through Subitizing Activities
European Educational Research Association, Kopenhag, Danimarka, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
9. Developing First Graders’xx Number Sense Through Subitizing Activities,
European Conference on Educational Research, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
11. MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS’ USES OF QUESTIONING TOOLS
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.164, (Özet Bildiri)
12. 1. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Deneyimleri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
13. A mathematics teacher’s use of questions while teaching the concepts of lines and angles
ERPA International Congresses on Education 2017, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.129, (Özet Bildiri)
15. Matematik Öğretmen Adaylarının Uygulamaya Dayalı Bir Öğretim Modülünün Öncesinde Ve Sonrasında Orantısal Problemleri Çözerken Kullandıkları Stratejiler
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
16. Edutainment applications of augmented reality theCase of augmented book
First International Academic Research Congress, 03 Kasım 2016 - 05 Ocak 2017, (Tam Metin Bildiri)
18. Development of Teaching Materials
ICME-13, 24 - 31 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
19. Ortaokul Öğrencilerinin Üçgende Yükseklik İle İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015
20. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algılarının Kaynakları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
21. Öğretmen adaylarının küçük ölçekli araştırma projeleri yoluyla öğrenci düşünüşlerini incelemesi örnek bir ders uygulaması
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
22. Pre Service Elementary Mathematics Teachers Progresses on Dynamic Geometry Activities and Views about Using Dynamic Geometry Regarding Technological Pedagogical Content Knowledge
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST 2015), 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
25. THE EFFECTS OF MULTIPLE REPRESENTATIONS-BASED INSTRUCTION ON SEVENTH GRADE STUDENTS’xx ALGEBRA PERFORMANCE
6th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), 28 Ocak 2009, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
5
1. Toker, Z. & Çakıroğlu, E. (2023). Tasarım Odaklı Düşünme: Temel Kavramlar ve Özellikler. D. Girgin & Z. Toker (Ed.), Eğitimde Tasarım Odaklı Düşünme ve Uygulama Örnekleri (s. 1-17). Nobel Yayıncılık
Eğitimde Tasarım Odaklı Düşünme ve Uygulama Örnekleri. Nobel Yayıncılık, D. Girgin,Z. Toker, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-17, 2023
2. A Phenomenoligical Study: Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers
The Language of Mathematics, Patrick M. Jenlink, Editör, Rowman Littlefield, London, ss.113-142, 2020
3. A Phenomenological Study Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers
The Language of Mathematics: How the Teachers’ Knowledge of Mathematics Affects Instruction, , Editör, Rowman & Littlefield, Oxford, ss.113-141, 2020
4. Matematiksel Bakış Açısıyla STEM Eğitimi Uygulamaları
Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve Uygulamada STEM Eğitimi, Devrim Akgündüz, Editör, Anı Yayıncılık, ss.201-219, 2018
5. Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları.
Tüba, Ankara, 2016