Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
12
Articles Published in Other Journals
39
Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders' Achievement in Area of Quadrilaterals
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING
, vol.20, no.2, pp.257-271, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul 7. Sınıfta Dörtgenlerin Alan Bağıntılarını Oluşturma Sürecinde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanılması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.1, pp.231-248, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Ortaokul öğrencilerinin paralelkenarı ayırt etme biçimleri: Aşırıözelleme ve aşırı genelleme.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.1, pp.457-475, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
A Study On Pre-Service Teachers’ Spatial Visualization Ability and Spatial Anxiety
Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.25, no.1, pp.33-50, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenci Çalışmalarını İncelemenin Öğrenci Düşünme ŞekilleriniAnlamadaki Rolü ile İlgili Matematik Öğretmen AdaylarınınDüşünceleri
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, vol.6, no.2, pp.139-162, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Professional Development Through Technology Integrated Problem Solving From Intermath to T Math
THE MATHEMATICS EDUCATOR
, vol.16, no.2, pp.35-46, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Pre-service Mathematics Teachers Efficacy Beliefs Towards Mathematics and Mathematics Teaching
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.31, pp.74-84, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher Efficacy and Academic Performance
Academic Exchange Quarterly
, vol.9, no.4, pp.28-32, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Pre service Teacher Self efficacy Beliefs Regarding Science Teaching A Comparision of Pre service Teachers in Turkey and the USA
Science Educator
, vol.14, no.1, pp.31-40, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.7, pp.8, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
25
Investigating the characteristics of algebra tasks generated by preservice mathematics teachers
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bolzano, Italy, 02 February 2022, (Full Text)
Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, (Summary Text)
First Grade Students’ Counting Strategies
International Congress on Science and Education (ICSE2018), Afyonkarahisar, Turkey, 28 - 30 September 2018, pp.427-428, (Summary Text)
Developing First Graders’ Number Sense Through Subitizing Activities
European Educational Research Association, Kopenhag, Denmark, 4 - 07 September 2018, (Summary Text)
Developing First Graders’xx Number Sense Through Subitizing Activities,
European Conference on Educational Research, 4 - 07 September 2018, (Summary Text)
MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS’ USES OF QUESTIONING TOOLS
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 April - 01 May 2018, pp.164, (Summary Text)
1. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Deneyimleri
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, (Summary Text)
A mathematics teacher’s use of questions while teaching the concepts of lines and angles
ERPA International Congresses on Education 2017, 18 - 21 May 2017, pp.129, (Summary Text)
Matematik Öğretmen Adaylarının Uygulamaya Dayalı Bir Öğretim Modülünün Öncesinde Ve Sonrasında Orantısal Problemleri Çözerken Kullandıkları Stratejiler
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 April 2017, (Summary Text)
Edutainment applications of augmented reality theCase of augmented book
First International Academic Research Congress, 03 November 2016 - 05 January 2017, (Full Text)
Development of Teaching Materials
ICME-13, 24 - 31 July 2016, (Full Text)
Ortaokul Öğrencilerinin Üçgende Yükseklik İle İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 16 - 18 May 2015
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algılarının Kaynakları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 2, Turkey, 16 - 18 May 2015, (Summary Text)
Öğretmen adaylarının küçük ölçekli araştırma projeleri yoluyla öğrenci düşünüşlerini incelemesi örnek bir ders uygulaması
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 2, Turkey, 16 - 18 May 2015, (Summary Text)
Pre Service Elementary Mathematics Teachers Progresses on Dynamic Geometry Activities and Views about Using Dynamic Geometry Regarding Technological Pedagogical Content Knowledge
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST 2015), 23 - 26 April 2015, (Summary Text)
THE EFFECTS OF MULTIPLE REPRESENTATIONS-BASED INSTRUCTION ON SEVENTH GRADE STUDENTS’xx ALGEBRA PERFORMANCE
6th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), 28 January 2009, (Full Text)
Books
5
Toker, Z. & Çakıroğlu, E. (2023). Tasarım Odaklı Düşünme: Temel Kavramlar ve Özellikler. D. Girgin & Z. Toker (Ed.), Eğitimde Tasarım Odaklı Düşünme ve Uygulama Örnekleri (s. 1-17). Nobel Yayıncılık
in: Eğitimde Tasarım Odaklı Düşünme ve Uygulama Örnekleri. Nobel Yayıncılık, D. Girgin,Z. Toker, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.1-17, 2023

A Phenomenoligical Study: Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers
in: The Language of Mathematics, Patrick M. Jenlink, Editor, Rowman Littlefield, London, pp.113-142, 2020
A Phenomenological Study Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers
in: The Language of Mathematics: How the Teachers’ Knowledge of Mathematics Affects Instruction, , Editor, Rowman & Littlefield, Oxford, pp.113-141, 2020
Matematiksel Bakış Açısıyla STEM Eğitimi Uygulamaları
in: Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve Uygulamada STEM Eğitimi, Devrim Akgündüz, Editor, Anı Yayıncılık, pp.201-219, 2018
Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları.
Tüba, Ankara, 2016